Forum > PC related Forum

Online radiostation

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
25-4-2010 16:04
Ik heb al gezocht via de zoekmachine, maar niets bruikbaars gevonden dus vandaar open ik maar even een nieuw topic.

Ik heb dus sinds een paar daagjes een internetradio opgezet via de Edcast plugin in samenwerking met Icecast. Een onlangs geformateerde pc doet dienst als server. Echter, na een paar daagjes een beetje gespeeld te hebben met Traktor op de ene pc, die dan in de lijningang aangesloten staat op de server-pc en daarna het internet op gaat, vind ik het werken met Traktor niet zo erg lekker. Ik zoek dus een programma (met MIDI-functie) dat wat meer geschikt is voor internet radiostations. Denk aan reclameblokken die je op voorhand kunt instellen, samples die ik tussendoor kan laten triggeren door een midi-controller, etc. Ook zou ik willen weten wat er nog goed van pas zou kunnen komen als randapparatuur. Ik heb reeds een midi-controller, maar ben toch benieuwd naar wat jullie aanraden. Ook kwa mixer en het aansluiten hiervan op de server is een raadsel voor mij. Hopelijk weet iemand het wel !

Alvast bedankt !
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
PimMCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2008
Laatste: 30-5-2013
Berichten: 34
6-5-2010 21:03
Ik weet uit eigen ervaring dat PC-radio express goed en stabiel draait.
Ook kun je commercialbreaks, traffic en jingels in verschillende playlists gooien op bepaalde tijdstippen.

Verder ben ik niet op de hoogte of dit werkt met midi apparatuur.
Als je op internet eens zoekt naar forums met daarin PCradio kun je misschien wat meer informatie daarover vinden.

De maker en leverancier van PC radio is in ieder geval Broadcast Partners. Zit in Terneuzen en Hilversum.
Remco_kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2010
Laatste: 17-10-2010
Berichten: 21
7-5-2010 12:41
Op radioforum.nl bestaat een sub-forum "Radio Automatisering".
Daar komen dit soort vragen (en gerelateerd) met grote regelmaat langs, inclusief antwoorden.
https://www.radioforum.nl/viewforum.php?f=11
Daartussen vindt je ook topics die gaan over welke radio automatisering er gebruikt wordt.
FreeStyler user and developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
DjjogoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-7-2009
Laatste: 30-4-2011
Berichten: 15
26-5-2010 21:54
Hey,
Een goed programma wat je eens zou moeten uitproberen is Jazler.
Er is een demo de verkrijgen op www.jazler.com
Als je de volledige versie zou willen moet je daar €1100,- voor neertellen. (of natuurlijk een beetje illegaal downloaden wink ;) )
(Ik heb em zelf legaal kunnen kopen voor weinig, via de lokale omroep hier in Steenwijk.)

Zelf vind ik het programma erg lekker werken. Je kunt via autoprogram per half uur instellen welk type muziek gedraaid moet worden.
Je kunt spots, jingles, nieuws, reclame op vaste tijden laten spelen.
Alle muziek importeer je in de database, waarin je het in kunt delen op genre, jaar, type en nog een heleboel andere factoren.

je kunt bij elke plaat, spot, jingle etc gemakkelijk in- en outrotijd invoeren, waardoor je nooit "witjes" krijgt.
je kunt manueel muziek uitkiezen, maar dus ook automatisch.
Ook zit er een jingle-pallet in verwerkt, waar je AL je jingles in kunt zetten, hoeveel je er ook hebt.

In het begin is het misschien een beetje uitvogel, maar ik vind het nu erg lekker werken.
Bij de lokale omroep gebruiken we het dus al geruime tijd en het werkt dus erg lekker.

Ik hoop dat deze bijdrage voor nuttig kan worden aangezien wink ;)

Gr Joey
Wat kan het leven toch hard zijn...
DJ StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2008
Laatste: 4-3-2024
Berichten: 59
1-6-2010 11:01
Ik maak gebruik van sam broadcaster. Het voordeel hiervan is dat je dit op de zelvde pc te gebruiken is als je icecast server dus maar 1 pc nodig. Je kan hiermee ook gebruik maken van schema's en idd ook jingels en dergelijke. Je kan een demo downloaden maar hij is ook op een minder legale manier te krijgen dit is de site staat ook een demo op https://www.spacialaudio.com/

Terug naar forum Reageer (zonder quote)