Forum > Algemeen Forum

Video's afspelen filmconcert

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
RobbiedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-2-2008
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 16
21-4-2010 17:34
Hallo allemaal,

ben sinds kort met een project bezig. Hier kun je op zien wat het eigenlijk inhoudt: https://www.saturday-night.nl/
Ik zal toch nog even kort vertellen wat mijn taak is.

Op deze avond (twee avonden) worden er verschillende muzieknummers gespeeld, waaronder Robin Hood, Pirates of the Caribbean en een nummer van Shrek.

Ik ben gevraagd om hierbij filmmateriaal te maken, dus van een film van bijvoorbeeld 1.5 uur houd je nog maar 4 min over, waarin dan toch ongeveer het hele verhaal verteld is. We hebben de film van Robin Hood al klaar, en zijn nu bezig met Pirates. Dit lukt al aardig met Adobe Premiere Elements 8, en ik exporteer ze steeds als avi.

Nu is mij ook gevraagd om deze films dus af te spelen op het concert zelf, maar natuurlijk zonder dat je het bureaublad of play/pause in beeld ziet! Er zitten/staan immers heel wat mensen in de zaal, en dus moet het gewoon netjes uitzien.

Nu mijn vraag. Is er software waarmee je dus de bediening voor de video op je eigenlijke beeldscherm hebt, en de video zelf zich afspeelt op de beamer?

Alvast bedankt!

Groet, Robbert
Niekj92Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2009
Laatste: 20-4-2014
Berichten: 126
21-4-2010 17:45
Ik heb even gekeken voor je.
Als je de beamer op een laptop aansluit
en de beamer instelt als 2e beeldscherm (dualvieuw) kun je bijvoorbeeld met Nero Showtime de film laten afspelen via de beamer
en de film bedienen via de laptop.
RobbiedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-2-2008
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 16
21-4-2010 17:59
Bedankt voor je antwoord, kan ik in Nero Showtime ook meerdere films laden?

niekj92 schreef:

Ik heb even gekeken voor je.
Als je de beamer op een laptop aansluit
en de beamer instelt als 2e beeldscherm (dualvieuw) kun je bijvoorbeeld met Nero Showtime de film laten afspelen via de beamer
en de film bedienen via de laptop.
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
21-4-2010 18:03
Met windows media player heb ik dit vroeger ook voor elkaar gekregen. Met een beetje mazzel kan je in je videokaart instellen waar hij de video overlay moet laten zien, daar moet je dan de projector instellen. Het schermpje met play/pauze knop houd je dan gewoon op je laptop terwijl het videobeeld naar de beamer gestuurd wordt.
Niekj92Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2009
Laatste: 20-4-2014
Berichten: 126
21-4-2010 18:07

robbiedj schreef:

Bedankt voor je antwoord, kan ik in Nero Showtime ook meerdere films laden?

niekj92 schreef:

Ik heb even gekeken voor je.
Als je de beamer op een laptop aansluit
en de beamer instelt als 2e beeldscherm (dualvieuw) kun je bijvoorbeeld met Nero Showtime de film laten afspelen via de beamer
en de film bedienen via de laptop.
Dit is volgens mij niet mogelijk maar zodra een filmpje is afgelopen wordt het beeld gewoon zwart.
Zo heb je een pauze en kun je vervolgens het volgende filmpje openen.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
21-4-2010 18:11
Ik doe iets dergelijks liever met een setje dat ik ook voor karaoke gebruik.
Dit bestaat uit twee preview schermpjes, twee dvd spelers en een video mixer.

Windhoos media zwikkert zou ik sowieso van z´n leven niet willen gebruiken. Pak dan een echt programma, zoals VLC player.
Ook zou ik alles bedienen met sneltoetsen. Risico dat je scheef klikt en daardoor de film te laat start zou ik niet nemen.
Niet goed, wel hard!
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
21-4-2010 18:13
Dit kan met zowat alle VJ software.
Resolume (aanrader), Arkaos...

Anders plaats je een videomixertje tussen de computer en de beamer. Dan kun je een zwart scherm opzetten.
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
21-4-2010 19:09
Als het maar voor een keertje is kan je het ook zonder extra software:
je kan media player van Windows zo instellen dat na enkele seconden de werkbalken uit het beeld verdwijnen.
En als je dan ook nog te taakbalk niet vergrendeld, kan je ook automatisch laten verdwijnen.

zit gewoon in windows......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
21-4-2010 19:17
1)Scherm op schermdelen zetten, dat je laptopscherm niet gelijk is aan je externe scherm
2)zwarte achtergrond nemen.
3)Vlc installeren, en instellen dat de fullscreen monitor je externe scherm is.

Geen controls in beeld, en altijd netjes zwart beeld als er niks is nodig is wink ;)

Nog mooier: 't kost niks!
Nu ook op internet!
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
21-4-2010 19:22
Ik ben voor een benefietconcert wat voorzien moet worden van videobeelden een aangepaste versie van XBMC aan het maken. Dit draait op een server met een goede videokaart en kan via een webbrowser op een laptop (aan de andere kant van de zaal) aangestuurd worden. Slide-shows met foto's (of in mijn geval reclame voor de sponsoren) en achtergrondmuziek behoort ook tot de mogelijkheden. Wanneer een video is afgelopen komt er een vooraf ingestelde wallpaper op het scherm te staan.

Een andere simpele oplossing is mogelijk Media player classic. Dit is een media player welke ook via een webinterface aangestuurd kan worden, echter heb ik deze laten vallen omdat ik ook met foto's aan de gang moest, maar zal voor jouw toepassing waarschijnlijk prima geschikt zijn.

(Beide programma's zijn gratis)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)