Forum > Geluid

ervaring jbl prx

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
ElectroobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2006
Laatste: 20-6-2011
Berichten: 12
27-3-2010 16:13
goeiedag allemaal,

heeft er iemand ervaring met de jbl prx serie
de active luidspeakers.
zijn ze te vergelijk met de srx of de mrx serie?

mvg rob
tja
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
30-3-2010 09:31
De PRX wordt wel eens door sommigen de opvolging van de EON genoemd maar is geluidstechnisch wat verbeterd (gelukkig) de versterker welke gebruikt wordt is van Crown en is niet te vergelijken met de SRX series (niet qua prijs en prestaties).Voordeel vind ik persoonlijk dat de kasten er als kunststof uitzien, maar toch van multiplex zijn gemaakt.Ik hou nl. niet zo van kunststof kasten (gevoel, vraag me niet waarom) Bestukking van de PRX 515 en bijvoorbeeld MRX 515 is gelijk (voor het hoog en het laag). Persoonlijk geef ik de voorkeur aan passief en vind het prijsverschil tussen de actieve PRX 515 en passieve MRX 515 nogal stevig te noemen. Heb overigens de PRX 2x maal gehoord en vond ze wel o.k. klinken, maar vind dit ook van meerdere actieve speakers welke dan ook nog eens minder kosten.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
ElectroobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2006
Laatste: 20-6-2011
Berichten: 12
30-3-2010 21:38
oke bedankt voor je info.

er is ook een 718s sub van de prx serie.

is die dan wel te vergelijken met de srx.
tja
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
1-4-2010 09:55

electroob schreef:

oke bedankt voor je info.

er is ook een 718s sub van de prx serie.

is die dan wel te vergelijken met de srx.
Ik weet dat vragen enorm makkelijk is, maar je zult je toch echt zelf moeten verdiepen in zaken. Hier een aantal handige tips;
- Bezoek de JBL site, deze is enorm goed gedocumenteerd en is alle info op te vinden
- ga eens luisteren bij een verkooppunt, met een beetje geluk krijg je ook nog eens een kundig advies
- gebruik je oren want dat is tenslotte de beste referentie

Ik geef op voorhand al mijn excuses als mijn mail een beetje "belerend" overkomt.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
7-7-2010 13:07
Ik heb ze nu vier maanden en kan niets anders zeggen dan top!. Ze zijn licht, ze zien er gelikt uit en hebben een super geluid. Ik kan ze iedereen aanbevelen, die een compacte set zoekt met spierballen
Leg neer die Coemar Trisball !!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)