Forum > Algemeen Forum

Techniek gebruikt bij ''vliegende'' reclame objecten (o.a. tmf awards en vrienden van amstel live)

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
JeroenzelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 11-9-2016
Berichten: 62
25-1-2010 16:43
Ik was gisteravond bij de Vrienden van Amstel live ( shut up :X een van de betere shows qua visuals die ik in tijden heb gezien), en daar hadden ze 3 "vliegende" Amstel glazen van 3 meter hoog.

Voor de opening van de show stonden ze op de podia in de zaal, en daarna vlogen ze weg naar een plek aan de zijkant van het podium. Aan het einde van de avond vlogen ze nog minimaal 15 minuten lang door de zaal heen, al draaiend om hun as en vlak boven de mensen langs.

Nu heb ik deze techniek al eerder gezien bij de TMF Awards, met een auto tijdens het optreden van Partysquad.

Voor zover ik kon zien zitten er 2 propellors op die het object omhoog en omlaag kunnen laten gaan, en 2 propellors die kunnen sturen.

Wie weet meer over deze techniek en het bedrijf die deze maakt? Vind het erg interessant, en maakt een show erg speciaal.
LErojjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2008
Laatste: 30-6-2015
Berichten: 55
25-1-2010 18:30
weet je zeker dat het met propellors gebeurt? gebeurt het niet gewoon met takels die over een rail lopen? dit laatste lijkt mij toch wel iets logischer happy :) . Misschien dat de propellors er voor waren om de auto met de neus de goede kant op te laten wijzen?
je zou t maar hebben...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
25-1-2010 19:36

LErojj schreef:

weet je zeker dat het met propellors gebeurt? gebeurt het niet gewoon met takels die over een rail lopen? dit laatste lijkt mij toch wel iets logischer happy :) . Misschien dat de propellors er voor waren om de auto met de neus de goede kant op te laten wijzen?
Jep, het zijn radiografisch bestuurbare zeppelins. Voor promotionele dingen kun je ook 'gewone' RC-zeppelins huren met bijvoorbeeld je eigen reclame er op. Die waar Jeroen het over heeft zijn gewoon custom made in speciale vormen. Wie ze maakt weet ik niet maar enkele verhuurders van de 'gewone' variant zijn via Google wel goed te vinden.
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
25-1-2010 22:15
vond ik ook wel zo'n leuke

Grtz pieter
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
26-1-2010 10:39
haha dat wil ik ook op mijn busje!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
PimvandewalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2009
Laatste: 24-3-2016
Berichten: 21
27-1-2010 21:55
gewoon met heel je drive-in de lucht in :p
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
28-1-2010 12:20

pimvandewal schreef:

gewoon met heel je drive-in de lucht in :p
Je bedoelt een 'fly-in-show'? laugh :D
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 390
28-1-2010 16:22

pimvandewal schreef:

gewoon met heel je drive-in de lucht in :p
Is al een oud concept. Deden we jaren terug al met de tros popformule op (grotere) evenementen. o.a. op het tt circuit.

Tros flying podium podium, artiesten en verlichting ging een een grote kraan omhoog om dan boven het publiek rondjes te draaien. Waren niet de allerkleinst kranen (100 ton uit mijn hoofd) i.v.m. een vf van 20! Was wel gaaf om te doen, al hadden sommige d.j.'s en artiesten toch egt wel last van hoogtevrees.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
28-1-2010 17:04
Geen idee wat er met de bierglazen op Amstel Live is gedaan, wat ik wel weet is dat Frontline doorgaans de rigging doet in Ahoy'. Ze gebruiken vaak het ZFX vliegsysteem waarmee objecten (meestal personen) kunnen worden verplaatst. Ik heb daar een tijdje voor stage rondgelopen en toen hadden ze nog geen bochten liggen (dus alleen rechte stukken), maar het stond wel op de planning om die snel te ontwikkelen. Misschien is dat inmiddels wel gedaan.
Lichtje erbij?
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
28-1-2010 18:53
In Ahoy was het gedaan met propelertjes.
Het waren hele lichte glazen, meer het idee van een ballon. Als je die omhoog slaat komt die ook langzaam naar beneden.

Om hem te laten zweven hadden ze onderaan 2 kleine ( 10 cm doorsnede ) propellertjes geplaatst. Als het glas zakte deden ze deze even aan.
Boven aan het glas zaten 2 propellertjes die stuurde. Door de ene vooruit en de andere achteruit te laaten blazen konde de glazen zo snel draaien. En als ze beide een richting op bliezen vooruit of achteruit...

Aan het eide van de avond werden ze door 3 mannetjes op het podium geland. Die hadden zo'n radiografische besturing net als een modelvliegtuigje in de hand.

Ik vond het een erg tof idee!

en trouwens een erg onverachte terugkomst van 2 unlimmeted laugh :D
Doe mij maar Fohhn!!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)