Forum > PC related Forum

Nieuwe geluidskaart, help!

(34 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
BrammiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2006
Laatste: 5-2-2010
Berichten: 18
6-1-2010 21:20
8 x bewerkt. Laatst door Brammiej op 7-1-2010 17:39
Hoi,

Ik heb een nieuwe geluidskaart nodig zoals de titel al zegt.
De geluidskaart zal enkel gebruikt worden om naar mijn mengpaneel te gaan en verder niet voor opnames.
Vanaf mijn geluidskaart zal ie naar mijn mengpaneel gaan (Zie beneden) In mijn mengpaneel zullen ze dan op ''Kanaal 5/6'' aangesloten worden (zie foto) d.m.v. jack pluggen. Nu heb ik geen goede ervaringen met verlooppluggen etc. Dus ik zie het liefst dat dit zo min mogelijk gebruikt kan worden. Daarna gaan ze vanaf mijn mengpaneel via 2 kanalen (links en rechts) met xlr aansluiten naar mijn speakers, op het linker kanaal 2x top en 1 sub en op rechts 2x top (Zie beneden voor welke speakers). Over het budget durf ik nu nog niets te zeggen maar dit zal hoogstwaarschijnlijk niet boven de 200 euro zijn.

https://i50.tinypic.com/32zsvit.jpg

De PC:

Besturingssysteem: Windows 7 64-bit
Moederbord: MSI P55-GD65 (waarschijnlijk niet belangrijk)
Processor: Intel i5 750
Geheugen: OCZ Gold Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB )
Videokaart: Sapphire Radeon HD 5770

Mengpaneel: Behringer Eurorack UB1204fx Pro

Speakerset (actief):

''Top'': 4x Proel EX15A
Subwoofer: 1x Proel EX18SA
Daarnaast nog 1 vraag, Als dit allemaal aangesloten is wil ik hiermee gaan draaien. Welk programma raden jullie mij hiervoor aan? Ik zal me er nu even in gaan verdiepen, zie veel BPM studio staan, heb zelf al veel goede reviews over Traktor Pro gelezen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
6-1-2010 21:23
foto
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
BrammiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2006
Laatste: 5-2-2010
Berichten: 18
6-1-2010 21:32
Sorry, heb het al veranderd!
Daarnaast nog 1 vraag, Als dit allemaal aangesloten is wil ik hiermee gaan draaien. Welk programma raden jullie mij hiervoor aan? Ik zal me er nu even in gaan verdiepen, zie veel BPM studio staan, heb zelf al veel goede reviews over Traktor Pro gelezen.
Hierop terugkomend,

Ik denk dat ik Virtual DJ ga gebruiken mits onder de volgende voorwaarden.

Mijn computer zal met 1x een 24'' Beeldscherm aangesloten en als 2e scherm een beamer. Nu zou ik dus graag dat ik naast alleen audio files in de lijst heb staan, zoveel mogelijk videoclips erbij hebben staan. En dan wanneer ik een liedje aanklik waardat dan ook de videoclip bij zit,(hoe ik deze ga verkrijgen weet ik nog niet)dat deze op de beamer weergegeven zal worden.

Deze post zal waarschijnlijk wat meer duidelijkheid geven. Maar zoals ik gelezen heb moet dit mogelijk zijn met virtual dj, kan iemand mij hier meer over vertellen?

En deze drive-in show maakt hier gebruik van! Maar misschien is het makkelijker om hier een nieuw topic over te beginnen.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
7-1-2010 00:14
maakt niet uit, ik was te lui om nog een hand te gebruiken, een linkje maken kan met 1 hand, datzelfde linkje openen in een ander scherm, verschrikelijk dan moest ik m'n biertje neerzetten. laugh :D
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-1-2010 00:32

brammiej schreef:

Maar misschien is het makkelijker om hier een nieuw topic over te beginnen.
Je kunt prima door in je eigen topic, en moet het dan toch in ene alleen maar over Virtual DJ gaan, gebruik je de zoekmachine, lees je wat topics door en stel je eventuele vervolgvragen in het meest relevante topic.
BrammiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2006
Laatste: 5-2-2010
Berichten: 18
8-1-2010 23:28
Ik heb eens even rond zitten kijken.

Op het eerste oog viel me de ESI Maya 44 voor 99 euro op

Specs:



- Up to 24-bit / 192kHz output and 96kHz input

- 4 analog input and 4 analog output channels


Ik zal enkel de output nu nodig hebben, later misschien nog meer, maar kan nu simpelweg nog niets verzinnen.
99 euro is een mooie prijs voor mij.

Nu is mijn vraag, zijn er hier mensen met ervaring met deze kaart of hebben mensen betere ideeen?

Thanks
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
8-1-2010 23:53
Misschien stomme vraag, maar waarom gebruik je niet gewoon de onboard soundcard? Persoonlijk vind ik de geluidskwaliteit van die onboard op een p55-bordje best goed. Ik heb zelfs mijn Hoontech DSP24 er weer uit gehaald aangezien die toch meer ruis gaf dan de onboard. En er bestaan kabeltjes van stereo 3,5 jack naar 2x mono 6,3 jack, dus van verloopjes heb je geen last.
Om demoparties gebruiken we trouwens altijd de onboard geluidskaart, en daar hebben we ook altijd een goed geluid. Nooit last van ruis of brom. Bij de grotere parties gaat het geluid wel eerst door DI-boxen voor het de mixer ingaat, maar bij kleinere parties (zoals bv jouw installatie) pluggen we gewoon rechtstreeks in de mixer.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
9-1-2010 00:41
1 x bewerkt. Laatst door Malle Pietje op 9-1-2010 11:46

DJefke schreef:

maar bij kleinere parties (zoals bv jouw installatie) pluggen we gewoon rechtstreeks in de mixer.
Waarom in een mixer? Op deze manier valt er weinig te mixen toch?
Misschien lees ik het niet goed, maar op jouw manier gaat er maar 1 stereo out, uit de laptop. (PC)
Volgens mij mix je dan intern op VDJ, en kan je dus zonder mengtafel af.

Voor een geluidskaart zou je ook een externe kunnen pakken: MAYA44 USB deze dus, kan je ook nog eens je laptop meenemen als dat eens nodig zou zijn.

edit: die maya is een voorbeeld, er bestaan er nog veel meer natuurlijk.
Alles komt goed....
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
9-1-2010 01:15
Waarom niet een simpel Creative kaartje? Deze geven al snel beter geluid dan de standaard onboard kaarten. Mocht je het iets hogerop willen zoeken dan zou ik kijken naar geluidskaarten met betere componenten, zoals de Auzentech X-fi Prelude of een ASUS Xonar D2. Een wat duurdere Creative kaart zoals een uit de X-Fi serie is misschien ook al een leuke optie voor je?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
9-1-2010 01:19
Uit 2de hand 'weet' ik dat de x-fi vegeleken met de maya variant, de maya wint (hoorbaar).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)