Forum > PC related Forum

Hub probleem

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 16-10-2024
5-1-2010 18:42
Ik heb 2* DN-S 1200, een X:0ne 1D en een Terratec Phase 26 geluidskaart. Mijn MacBookje heeft maar 2 usb-poorten en omdat ik niet veel zin heb om veel in te pluggen, heb ik me een mooi gepowerd hubje gehaald, zodat ik maar één kabel heb.

Toen ik alles laatst voor het eerst had aangesloten, werden de cdspelers helemaal niet aangetroffen door de Mac. Als ik ze rechtstreeks aan de Mac hang, dan zijn er geen problemen. Ik DENK dus dat het aan mijn hub ligt, die is namelijk van Thrust of Sweex (ja, ik weet het, maar vond zo snel geen ander merk in de MediaMarkt).

Denken jullie dat het verstandig is om een nieuwe, kwalitatief betere hub te kopen, of moet ik het ergens anders zoeken (ik heb al fatsoenlijke usb-kabels aangeschaft)? Zijn er problemen van de Denons bekend als ze op een hub gezet worden?
Ook hier kan úw reclame staan!
PimmoStandaard Lid
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
5-1-2010 19:36
Is de HUB Mac Compatible?
Weet niet of het heel veel uitmaakt, maar mijn powered-hub, is dat wel en daarmee heb ik nog geen problemen ondervonden.
dus...
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
5-1-2010 21:33
Je Powered HUB moet idd, wel Apple compatible zijn.
Niet erkende merken kunnen werken maar het is geen regel.

[edit]
Wat je probleem ook zou kunnen zijn, is dat je teveel van één USB port vraagt.
Misschien proberen om beide USB porten te gebruiken.

Welk platform gebruik je eigenlijk?
Zelf heb ik een MBP 2,16G, deze kan met gemak 4 USB devices aan op een HUB, per port.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
TimDStandaard Lid
6-1-2010 17:01
Ik heb een 'gewoon' MacBook, de zwarte versie met een 2.2 GHz C2D processor en 4 gig geheugen. Ik denk dat zo'n usb-poort toch wel wat moet kunnen trekken? Ik bedoel, 4 stereo uitgangen en wat midi input is toch niet dat je zegt zwaar. Ik heb eens een nieuwe hub besteld van Belkin (op de Apple-site 40 euro, bij Bol 21 shut up :X ) en eens kijken wat het gaat doen!
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
6-1-2010 17:16
De specs van je computer hebben bitter weinig te maken met hoeveel USB devices deze kan trekken. In feite maken die niks uit. Elke computer kan 127 devices per host herkennen en gebruiken. Performance hangt er wel vanaf, maar dat is in dit geval zeker het probleem niet.

USB hubs moeten niet MAC-compatibel zijn, aangezien deze nooit met het OS in aanraking komen, maar enkel verkeersregelaar spelen voor de connecties tussen host en device. Dus het maakt niet ui of je nu een glanzende mooie apple hub koop voor 300 euro, of eentje uit de supermarkt voor 5 euro.
Of de hub al dan niet gepowered moet zijn, is hier ook niet aan de orde. Een gepowerde hub is niet sneller of meer compatibel ofzo. Een gepowerde hub is enkel nuttig om meerdere devices aan te sluiten die gevoed worden via USB. Aangezien de Denons hun eigen stroomkabel hebben, is dit hier niet het geval.

Om eerlijk te zijn heb ik geen logische verklaring waarom de spelers niet herkent worden als ze via een hub gaan (ik ga er van uit dat ze wel gewoon werken als ze rechtstreeks worden aangesloten?). Maar het probleem komt mij bekend voor. Een maat had dit zelfde probleem met zijn 2 Xone 1D's en zijn macbook pro. Volgens mij heeft hij dit toen opgelost door maar 1 Xone aan te sluiten op USB, en dan de 2e op de 1e aan te sluiten via MIDI.
Maar goed, dit lost jouw probleem niet op. Ik zal hem eens vragen of hij het USB probleem opgelost heeft gekregen en hoe.
TimDStandaard Lid
6-1-2010 17:40
Dat zou mooi zijn, want ik wil het natuurlijk wel lekker kunnen gebruiken wink ;) De reden dat ik een gepowerde heb gepakt, was omdat de x:one en de geluidskaart geen eigen voeding hebben.
DjbirdieStandaard Lid
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
6-1-2010 18:29
Ik heb hier 2 DN-S3700's en een externe HD aan een goedkope gepowerde hub hangen op mijn MacBook. Dit gaat prima. Maar als ik mijn externe geluidskaart (Maya 44 USB) erop aansluit doet deze niks. Als ik deze direct op mijn MacBook aansluit wel..
Waarom de Denons het bij jou dan niet doen vind ik dan ook vreemd...
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
6-1-2010 20:19
Ok, ik had geluk en hij was zonet op ICQ.

Hij heeft het dus nooit werkende gekregen om zijn Xone's via een gepowerde hub aan zijn macbook werkende te krijgen. Ze werden wel herkend, maar voor de rest gebeurde er niks. Stak hij er eentje rechtstreeks op de USB, en de 2e via de midi op de eerste, dan werkte het wel gewoon.
Hij heeft die Xone's weer verkocht aangezien Apple en A&H elkaar de zwarte piet toeschoven. A&H opperde dat zijn USB-hub de benodigde stroom niet kon leveren. Wat uiteraard stierenstront is, want 1 Xone via een (gepowerde) hub werkte ook niet.

Misschien gewoon een crappy USB-hub (misschien eh, kan evengoed niks mis mee zijn).
TimDStandaard Lid
6-1-2010 22:26
Bedankt voor je moeite! Ik ga nu eerst eens wachten op die nieuwe hub (die volgens Apple dus wel moet werken), en als het niet werkt gaat het probleem serieuzere vormen aannemen en ga ik de oplossingen die jullie aandragen eens proberen. Tot nu toe hoop ik erop dat het gewoon een crappy hub is...
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
7-1-2010 00:06

DJefke schreef:

De specs van je computer hebben bitter weinig te maken met hoeveel USB devices deze kan trekken. In feite maken die niks uit. Elke computer kan 127 devices per host herkennen en gebruiken. Performance hangt er wel vanaf, maar dat is in dit geval zeker het probleem niet.
Klopt daar heb je gelijk in, helaas zijn er niet zoveel 127 way-usb hubs.
Doorlussen van powered en non-powered hubs heb ik geprobeerd, met wisselend matig, tot waardeloze resultaten.
USB hubs moeten niet MAC-compatibel zijn, aangezien deze nooit met het OS in aanraking komen, maar enkel verkeersregelaar spelen voor de connecties tussen host en device.
Met het OS heeft het idd weinig te maken, de hardware van Apple werkt nu eenmaal erg fijn samen.

Om eerlijk te zijn heb ik geen logische verklaring waarom de spelers niet herkent worden als ze via een hub gaan (ik ga er van uit dat ze wel gewoon werken als ze rechtstreeks worden aangesloten?). Maar het probleem komt mij bekend voor. Een maat had dit zelfde probleem met zijn 2 Xone 1D's en zijn macbook pro. Volgens mij heeft hij dit toen opgelost door maar 1 Xone aan te sluiten op USB, en dan de 2e op de 1e aan te sluiten via MIDI.
Hier geef je zelf ook al aan, dat het gebruik van een geschikte hub wel belangrijk is.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)