Forum > Geluid

Probleem: 1 kant van Dap Soundmate 2 MK2 kapot

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Mister-MickeyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2006
Laatste: 20-1-2017
Berichten: 77
26-9-2009 13:47
Sinds gisteravond zijn we er achter gekomen dat één kant van de Soundmate 2 MK2 kapot is. Nu hebben we zelf alle mogelijke mankementen doorgenomen. We weten dat: het input-signaal in orde is, de stroomtoevoer in orde is, de top-speaker in orde is en dat de instellingen correct zijn.

Situatie:
Wanneer men deze kant van de Soundmate aan doet, geven de limiterlampjes een kort maar flauw groen licht.
Daarna gebeurt er helemaal niks.
Wanneer men deze kant van de Soundmate uit doet, geven de limiterlampjes (een paar seconde nadat de stroom er af is) rood licht.

Wij denken zelf aan een versterker probleem, maar wat precies?
Heeft toevallig iemand (vrijwel) het zelfde meegemaakt?

Alvast bedankt!
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
26-9-2009 19:03
Ik neem aan dat je de topkastjes hebt verwisseld ? Kan het me eigenlijk niet goed voor de geest halen maar ik meen me te herinneren dat het hele systeem toch via de amp in de sub wordt aangestuurd ? In dat geval begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met het aanschakelen van 'n bepaalde kant.

Wat wel eens voorkomt is 'n defecte vermogensweerstand in het hulpspanningscircuit, dan komt 't outputrelais ook niet op. Verder kan het vanalles zijn ... vanop afstand niets zinnigs op te zeggen.

Die rode LED die even oplicht na uitschakelen is niets vreemds aan, behoorlijk standaard als de voedingsspanning inzakt ... daar hoef je je niet druk om te maken.

Groeten en succes !
Mister-MickeyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2006
Laatste: 20-1-2017
Berichten: 77
26-9-2009 19:27
De topkastjes heb ik inderdaad verwisseld en die functioneren beiden prima. Elke sub is voorzien van een eigen versterker en een versterker voor 1 top. Bij één sub werkt alles naar behoren, maar bij één sub niet. 1 sub met 1 top combinatie noem ik een kantwink ;).

Het rode lampje dat even oplicht wanneer de ("kapotte") sub net is uitgeschakeld, viel ons op omdat dit bij de ander sub (die wel naar behoren werkt) niet het geval was.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
27-9-2009 02:45
Dan kan de versterker kapot zijn, deze zal hersteld moeten worden ergens.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
27-9-2009 10:05

Mister-Mickey schreef:

De topkastjes heb ik inderdaad verwisseld en die functioneren beiden prima. Elke sub is voorzien van een eigen versterker en een versterker voor 1 top.
Ah, OK, ik neem aan dat de complete kant uitvalt (dus sub + aangesloten topje) ?
Dat wordt lastig zelf te fixen, check de hulpspanning nog even (vermogensweerstanden) en als dat niets oplevert richting reparateur.

Succes !
Mister-MickeyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2006
Laatste: 20-1-2017
Berichten: 77
2-10-2009 14:57
We hebben de sub laten checken en het bleek dat het alleen een kapotte pot-meter was dus geen grote ingreep. Verder werkt hij super. Blijft een leuk setje, maar gezien de grotere aanvraag voor grotere feesten, zullen we binnenkort overstappen op een grotere geluidsset.
Bedankt voor de reacties op dit probleem!
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
2-10-2009 15:16
Mocht je de Soundmate 2 gaan verkopen, doe mij dan even een mailtje happy :)
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
2-9-2011 23:13
Ik kick dit topic even omdat ik met een bijna zelfde omschrijving zit.

Als ik mijn soundmate 2 MK2 set aansluit en aanzet gaat bij een sub het limiterlampje op rood zachtjes branden als ik niets instuur. Als ik wel wat instuur komt er gewoon geluid uit. Niets overstuurd, maar gewoon neutraal zoals bij de andere kant van de set het geval is.

Weet iemand wat dit zou kunnen betekenen. Heb al in de handleiding gekeken, maar kon niets hierover vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)