House Festival
(48 reacties. Pagina 1 van 5)Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 17-5-2009 19:48 |
Hallo, Er is mij gevraagd om een House festival op 25 Juli te voorzien van verlichting. Het gaat alleen om belichting en Truss niet over geluid/dj-set of andere. Er is voldoende stroom aanwezig dit moet nog precies nagevraagd worden maar ik kan uitgaan van 3X 32A Nadeel, het is buiten dus er zal een grote rookdoos nodig zijn en ik weet ook nog niet hoe ik het met kans op regen ga doen. Ik heb echter weinig (lees geen) ervaring met house festivals. Of house feesten. mijn eerste gedachte gaan richting Strobo's, Rook en Laser. daarnaast voldoende intelligent licht en blinders achter de DJ. Nu mijn vragen. Wie zijn er 25 Juli in de gelegenheid naar Zutphen te komen en te helpen *ik zoek ongeveer 2-4 personen* er moet van 15.00 tot 03.00 gedraaid worden. dus ga er maar van uit dat je rond 7.00 begint en om 8.00 weer klaar bent. Wie heeft er nog tips voor belichting of dingen waar ik op kan zoeken bij google. Wat mist er in de belichting die ik heb? (zie onder voor lijstje) Belichting alleen op podium of verdelen over podium en zaal? Truss alleen op podium of een caré in de zaal? ik ben dus niet van plan dit zoals de rest van mijn producties alleen uit te voeren. vandaar dat ik extra personen zoek. met in ieder geval 1 persoon die ook licht kan besturen. Wat heb ik zelf aan belichting; 4 heads spot, 2 heads wash, 8 collorchangers, 6 scans, 24 parren, 2 blinders, 1 strobo, 2 lasers (60mw groen) | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
Fritz-eventsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-2-2004 Laatste: 6-6-2015 Berichten: 202 | 17-5-2009 20:34 |
Eerste wat in me opkomt: locatie? Grasveld? Iets anders? Aantal verwachte personen? | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 17-5-2009 20:36 |
Eerste wat in me opkomt: locatie: Grasveld (ja op een grasveld) Aantal verwachte personen: ongeveer 500 voor meer vragen vraag! | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
DewazigeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-3-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 318 | 17-5-2009 20:37 |
...Alleen eigen mateiaal of ook evt inhuur. Mocht je een dosis mafheid nodig hebben en iemand die zijn handen uit de mouwen kan steken dan bied ik me iig wel aan om te komen klussen. | |
Lost in Music | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 17-5-2009 20:39 |
als ik vraag wat er eventueel bij zou moeten gaat dit om eventueel inhuur kijk dat is dan misschien al 1 iemand. neem even contact op via e-mail met wat je zoal hebt gedaan. | |
MrJapStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-2-2008 Laatste: 28-2-2018 Berichten: 8 | 17-5-2009 20:51 |
You've got mail! (PM) | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 17-5-2009 21:32 |
dewazige schreef: ...Alleen eigen mateiaal of ook evt inhuur.Mocht je een dosis mafheid nodig hebben en iemand die zijn handen uit de mouwen kan steken dan bied ik me iig wel aan om te komen klussen. Daarnaast kan ik je ook Sgrovert (Roger) van harte aanbevelen. Ook daar werk ik al sinds jaar en dag mee samen. Hey, ik zie iets leuks; 3 knotsgekke, hardwerkende gozers die keurig op elkaar ingespeeld zijn en die jou even uit de brand helpen? P.s. Ervaring is voor zowel maarten, roger als mij prima aanwezig. Geen idioot doorgewinterde freelancers maar hebben allebei voor grote bedrijven gewerkt (en zelf aangenomen/uitgevoerd, zie hier, allemaal eigen producties)... | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 18-5-2009 01:14 |
watje schreef: Er is voldoende stroom aanwezig dit moet nog precies nagevraagd worden maar ik kan uitgaan van 3X 32a.Nadeel, het is buiten dus er zal een grote rookdoos nodig zijn en ik weet ook nog niet hoe ik het met kans op regen ga doen. Wel moet je in ons land bedacht zijn op slecht weer. Zorg dat je dimmers en desks droog kunt plaatsten. Ook zou ik proberen om bewegend licht onder een overkapping te plaatsen, voor conventioneel zie ik nooit echt problemen, zolang het warm blijft. Zorg voor vuilniszakken die groot genoeg zijn om, bij een eventuele stortbui, over je MH's passen. Niet gelijk bij het eerste drupje al gaan afdekken. Op buitenfestivals check ik regelmatig buienradar of weeronline o.i.d.. Ik denk dat je meer hebt aan meerdere (kleinere) rookmachines, dan aan één grote. Vaak maak ik een data/shuko loom van 25m aan de rookmachines, hierdoor kun je de machines aan de wind-kant plaatsen. Nog een belangrijke tip. Zorg dat je alle connectoren horizontaal bevestigd, zonder ze in te pakken of dicht te tapen. Ik doe zo'n 50 outdoors per jaar, als je vragen hebt? | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
Jeroen_17Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 30-8-2006 Laatste: 17-5-2016 Berichten: 58 | 18-5-2009 07:54 |
Ik vraag me even af , wat zijn de afmetingen van het terrein en het podium? Staan die 500 mensen strak tegen elkaar aan, of hebben ze elk 2 m2 ruimte. Dat maakt het iets makkelijker om in te schatten of je genoeg licht hebt. Is het terrein goed te bereiken? | |
Avolites Pearl Tiger Touch, K1 hazer, Pixelbar 12, Prolyte truss | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 18-5-2009 08:53 |
jeroen_17 schreef: Ik vraag me even af , wat zijn de afmetingen van het terrein en het podium?Staan die 500 mensen strak tegen elkaar aan, of hebben ze elk 2 m2 ruimte. Dat maakt het iets makkelijker om in te schatten of je genoeg licht hebt. Is het terrein goed te bereiken? maar is inderdaad wel een goede. ik zal om een situatie schets vragen. (inclusief afmetingen bedoel ik dan) | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen |