Forum > Newbie Forum

cd's of vinyl.. maar waar?

(27 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
20-7-2003 17:48
hallo,
ik begin net, zoals ik al in andere berichten heb verteld, maar ik twijfel nou toch of ik (eerst) goede cd-spelers aanschaf of een draaitafel en een cd-speler of draaitafels ... het nadeel van vinyl lijkt me dat het moeilijker te krijgen is (?) en dat er alleen bepaalde genres op uitkomen (die trance, techno en club achtige dingen en hip-hop). Waar koop je bijvoorbeeld (online?) vinyl? is het handig om met 1 cd-speler en 1 draaifalel te starten?

alvast bedankt!

gijs
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
20-7-2003 17:58
Het voordeligste, is te starten met cd's.
Vaak heb je al een collectie, en kun je ze makkelijk overal verkrijgen.

Met vinyl heb je een grotere investering voor je draaitafels, en moet je ook een vinylcollectie aanschaffen.
Vooral dat laatste is erg duur.
100 platen kost al gauw € 1500,-
Minder val je te vaak in herhaling en verveeld het.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
20-7-2003 18:06

Tom schreef:

100 platen kost al gauw € 1500,-
Bij de meeste platenzaken kost een plaat 10 euro. Dus je zal voor 100 platen eerder aan de 1000 euro. Is nog steeds veel natuurlijk!
Door internet beperkt
GijsStandaard Lid
20-7-2003 18:07
klopt het wat ik zeg over die genres? en waar koop je eventueel die platen?
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
20-7-2003 19:00
1 x bewerkt. Laatst door DJ Sietse op 20-7-2003 23:30

GiJs schreef:

klopt het wat ik zeg over die genres? en waar koop je eventueel die platen?
Zoals je zelf al zegt zijn lang niet alle nummers en genres op plaat te vinden.

Bijna iedere stad heeft wel een speciale platenzaak, waar dj's hun platen kopen. Das gewoon even uitzoeken, en kijken waar je het liefst koopt.
Door internet beperkt
RobertoStandaard Lid
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
20-7-2003 21:50
online platenshops: www.recess.nl <-- hier koop ik ze altijd, lekker goedkoop en ze hebben er super veel (ook een aantal top 40) www.dancegrooves.com de naam zegt het al genres zoals: trance, house, garage, en het hardere werk
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DJJDStandaard Lid
Laatste: 29-11-2012
21-7-2003 10:50
don't forget > www.only-djs.com laugh :D
mijn personal favo....
DJ TimStandaard Lid
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
21-7-2003 23:32
Toch nog maar ff goed over nadenken wat je doet.. Als ik zo jou verhaal bekijk kun je beter met cd's beginnen en goed leren mixen. Waarschijnlijk heb je idd al wat cd's en nog helemaal geen vinyl. Kom er eerst eens achter of je je stijl algemeen wil houden (dus ook commercieel) of echt bijv puur trance wil draaien.
Als je er dan na een tijdje achter komt dat je met alleen cd's kopen qua muziek te kort schiet, ga dan eens sparen voor 1 tt voor erbij.
Ik koop zelf al bijna 10 jaar platen en wat de markt gaat doen wat betreft het vinyl is voor veel mensen nog een raadsel. Aangezien er veel bekende dj's (ook) tegenwoordig met cd's draaien zal er misschien op termijn toch meer underground house op cd verschijnen omdat de vraag naar draaien met cd's zal toenemen en dit misschien ook zal resulteren in een dalende vinyl afname.

Wat ik hier schrijf is wel speculeren op wat de markt gaat doen, dus laten we er verder geen felle discussies over voeren wink ;)
Wat je uiteraard ook altijd kunt doen is een oude pick up nemen (weer dit topic laugh :D ) en als je muziek tegenkomt die echt niet op cd te krijgen is op vinyl kopen en dit digitaliseren via je pc en op cd branden. Op die manier kun je feitelijk alle belangrijke media aan.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
GijsStandaard Lid
22-7-2003 12:37
ja, ik ben idd al van plan eerst maar eens aan de cd-spelers te gaan wink ;). dat ik eerst een draaitafel wilde kopen kwam trouwens niet omdat bepaalde genres ALLEEN MAAR uitkomen op vinyl, want van die genres hou ik meestal toch niet, van die extreem harde teringherrie wink ;), het mixen leek me vooral fijn. maar precies zoals je zegt, het lijkt met iig beter met cd-spelers te beginnen. thnx.
DJ TimStandaard Lid
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
22-7-2003 12:48
Ik weet niet hoe je erbij komt dat er alleen extreem harde teringherrie op vinyl uitkomt? In dat geval had ik hier (bijna) geen vinyl liggen. Er komt letterlijk alles op drum 'n bass, house, trance gebied op vinyl uit.
Bovendien, tis waar jezelf de voorkeur aan geeft, maar ik vind cd's minstens net zo lekker mixen als vinyl. En als ik een technics of een cdj-1000 naast elkaar zet, mix ik toch echt liever op een cdj-1000 omdat je er veel meer mee kan.
Bovendien gaan cd's niet in kwaliteit achteruit qua kraken. Bovendien is het zo dat kwaliteit van vinyl nogal eens te wensen overlaat en je dan bij het cuen nog wel eens erg voorzichtig moet zijn omdat anders je naald overslaat bij de 1e beat. Met cd's heb je al een cue punt bepaald en hoef je alleen maar op play te drukken.
Geloof mij, mensen die zeggen dat vinyl zo lekker mixt moeten echt maar eens een hele brute cd speler uitproberen en maar eens flink spelen met alle functies, komen ze er wel achter.
De enige reden dat ik vinyl koop (en met mij vele anderen) is omdat ik bijv bijna alleen maar trance draai en dit veel moeilijker op cd te krijgen is.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)