Forum > Off-Zone

interesse feesten organiseren

(30 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
PannixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 9-12-2010
Berichten: 9
30-4-2009 01:00
beste mensen,
misschien een beetje een rare en ongewone vraag maar hier komt ie dan:
al een hele lange tijd heb ik al iets met alles wat met feesten,evenementen,festivals,geluid enz enz te maken heeft.
nu zou je zeggen dat ik na de middelbare school een opleiding evenementen.... gedaan heb,maar nee ben kok geworden!
nu spijt van maar ja te laat! ben momenteel werkzaam als kok bij een evenementenlocatie,waar ik het ene feest na het andere meemaak
van klein tot groot. ik zou het zelf helemaal geweldig vinden om eigen feesten te organiseren,maar dat doe je niet zomaar 123.komt heeeeel veel bij kijken.
nu is mijn vraag: zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? ideen en tips hebben? de zelfde interesse delen?
alvast bedankt voor de reacties!
There's isn't a problem that I can't fix 'cause I can do it in the mix
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
1-5-2009 11:28
Binnen de jeugdwerking heb ik heel wat ervaring met de organistie van activiteiten. gaande van klein naar middelmaat. gewone feestjes, sportevenementen, feesten met catering enz..., grote activiteiten, kampen... DE tip die ik je kan geven, begin met iets kleins! zorg je dat het allemaal kan overzien, voorzie een strak schema. Evalueer: heb je achteraf aan alles gedacht, zat mijn financieel plan goed in elkaar, enz... Iets organiseren waar je financieel afhankelijk bent van je bezoekers kan altijd flink de mist in.

Mocht je echt interesse hebben in iets groter is een diploma altijd een stuk handiger. Ikzelf heb gekozen om vanaf septmber eigenlijk gewoon opnieuw te starten met een studie: media & entertainment management. Via een opleiding kom je makkelijk op een stage plek, en krijg je zo weer nieuwe contacten.
...
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
1-5-2009 12:05
Mocht je iets commercieels gaan doen ( lees, een apart buiten een organisatie met betaalde kaartjes feest ) dan moet je zeker wat aan reclame doen..
Wij hebben hier in de buurt een comissie dingetje gehad van een stel vrienden van mij die dat allemaal wel geloofden,
Na 2 feesten ( eerste was voor +- 200 man is niet meer dan 50 man geweest, en de 2e was voor 500 man.. ) hadden ze iets in de richting van 1000,- verlies.. ze zijn dan ook gestopt..
If it ain't Dutch it ain't much...
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
1-5-2009 12:22
reclame reclame reclame

ik heb een heel profielwerkstuk gedaan met als titel organisatie van een festival.
het was de bedoeling dit ook uit te voeren.
alles was geregeld, band vergunningen locatie. maar school vond het te ambities.
*bedankt he school* ook de posters voor reclame etc lagen klaar voor de drukker.

het ging hier om 750 mensen.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
1-5-2009 12:44
Wij zijn begonnen met feesten meelopen met een andere organisatie. Daarna hebben we dit zelf opgepakt en zijn we feesten gaan organiseren voor een man of 450. Dit bestond dan uit 2 zalen, waar we 2 uiteenlopende muziekstijlen ten gehore brachten.
Een goed financieel plan en goede reclame is eigenlijk alles. De spullen en de mensen spreken bij de meeste feesten eigenlijk wel voor zich. dit is altijd aan te passen op de financien. Wil je nog wat specifieke zaken weten ofzo kun je altijd even mailen of hier wat posten.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
1-5-2009 14:18
Leuk dat je geïnteresseerd bent in evenementen, ik heb zelf veel ervaring met grote zakelijke evenementen (symposia, congressen e.d.) maar ook met studentenfeesten, schoolfeesten en bedrijfsfeesten.

De gouden tip: Al doende leert men!

Ga eerst is meelopen als rechterhandje of sleepkever of wat dan ook bij een wat groter evenement, let goed op wat er allemaal gebeurd en bewaar draaiboeken, stel dan een goed plan op voor je eigen evenement, let wel, er zijn zo veel dans feestjes die allemaal van het zelfde laken een pak zijn en waar vaak grote organisaties achter zitten die de grote steden in de tang hebben. Via schaalvergroting boeken zij grote namen voor relatief weinig geld. Marges op dit soort feesten zijn minimaal! Verzin iets ECHTS vernieuwends en allicht dat het een groot succes wordt!

Ik zie dat je in Eindhoven woont, ik woon zelf in Tilburg, mocht je is een keer wat meer info willen kan je altijd mailen.
PannixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 9-12-2010
Berichten: 9
2-5-2009 01:10
mensen bedankt voor de reacties!

ik zal hier in de omgeving binnenkort eens wat onderzoek doen of ik niet een paar dagen/avondjes ergens mee kan draaien om wat meer te weten te komen enz.
idd klein beginnen lijkt me ook een goed plan.
alleen de ruimte/locatie vind ik een moeilijk punt.. een bestaande kroeg, buurthuis,leegstaand pand? geen idee!
ja.. al het begin is moeilijk
There's isn't a problem that I can't fix 'cause I can do it in the mix
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
2-5-2009 09:05
het word zomer..
dat lijkt op een tent feest ;)

moet je wel ergens de ruimte, en de vergunningen voor kunnen krijgen.

een sporthal werkt ook goed, enige nadeel is dat je hier een andere vloer in moet leggen maar die is vaak wel beschikbaar.
sporthallen zijn vaak van de gemeente, dus kun je gelijk over de vergunningen overleggen brandveilig etc.

bij ons was de gemeente in ieder geval zeer geïnteresseerd en wilden ze graag meehelpen.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
2-5-2009 09:40
Alleen in sporthallen kan je pas denken aan feestjes vanaf 1000 man of in die richting. Wel erg veel voor een eerste feestje.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
2-5-2009 11:01
Feest in een kroeg is vaak mooi om mee te beginnen. Zo kan je het op een dealtje gooien met de eigenaar van de tent, en hoef je zelf het horeca-gedeelte niet op touw te zetten (wat in feite ook niet mag als je zelf geen horeca-papieren hebt). Probeer bv een vrijdagavond, dat het normaal gesproken niet helemaal vol zit, en zeg tegen hem dat jij het vol krijgt.

Dan kan je bv entree vragen, en daarvan flyers ed en DJ's te betalen. Een iets bekendere DJ is vaak de eerste keer wel handig, zodat je een goede publiekstrekker hebt. Die mensen hebben dan een leuke avond gehad met die DJ, en komen de volgende keer dan waarschijnlijk weer, alleen zet jij dan een net iets goedkopere DJ in de line-up, en dan blijven ze als nog wel komen.

Nog wat voordelen van het in een kroeg organiseren tegenover een buurthuis oid: er is waarschijnlijk al een geluid & lichtinstallatie aanwezig, beveiliging zullen zij zelf hebben etc.

Hou er wel rekening mee dat de kroeg die je dan benaderd qua imago overeenkomt met jouw feest. Hier in Hilversum hebben ze het een paar jaar geleden geprobeerd om house-feesten te organiseren in een tent die bekend staat om de r&b/hiphop. Zoals je al kan begrijpen, dat werd nooit een succes.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)