Forum > Newbie Forum

welke luidsprekers?

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Wouter vandeputStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-12-2006
Laatste: 25-4-2012
22-2-2009 13:26
Hallo !
Ik ben op zoek naar nieuwe luidsprekers. Spijtig genoeg ken ik er net iets te weinig van... Kan iemand mij helpen om de juiste boxen te vinden?
Ik draai alleen thuis (in de kelder), dus niet on the road...
Ik draai met 2 technics draaitafels. M'n mixer is een reloop rmx-40 bpm.
Versterker is een oude versterker, gekregen van m'n vader.. (miss ook aan vervanging toe? wat koop ik dan het beste? )

Neem ik best actieve luidsprekers?

Alvast zeer vriendelijk bedankt voor de hulp!

mvg,
Wouter Vandeput
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
22-2-2009 13:39
zoek je een setje voor jezelf, om jezelf te horen

of zoek je een setje om voor een man of 50 te draaien?

zoek je ene setje dat 100 euro kost?
zoek je een setje dat 1000 euro kost?

misschien iets meer informatie...
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
22-2-2009 17:40
hallo

Nee niet echt een setje om mezelf te horen, gewoon een setje voor zo'n 50 man, max100.

De prijs zou liefst zo rond de 200 euro liggen. Minder mag altijd,liefst niet meer..
Ik draai electro - techno - house
Het is puur voor de hobby, absoluut geen professionele ambities.

Ik draai momenteel met zeer goedkope dap luidsprekers (mc8)
Maar de kwaliteit van het geluid zou wat beter mogen. Echt scherp kwam het geluid er door deze boxen niet door...

Laat maar weten als er meer informatie gewenst is :-)

Alvast bedankt voor de snelle reactie!

mvg,
Wouter Vandeput
DjlimburgEx Lid
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
22-2-2009 17:43
200 euro en dan een ''prof'' versterker en 2 goede speakers willen kopen dit zal niet gaan lukken
wat zou een leven zijn zonder geluid
Daniel-soundStandaard Lid
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
22-2-2009 18:26
Wat is het vermogen van je versterker? 50 watt of zoiets?
Hoe groot is je kelder? ( aangezien je al aangeeft dat het setje je kelder niet gaat verlaten razz :p )
Ik denk niet dat je voor 200,- een beetje een leuk setje gaat hebben...
Kijk eens 2ehands rond.. misschien kun je alvast een stel K115's aanschaffen voor die 200,-
Sluit je die aan op je versterker en dan vervang je die later..

Zoiets.. of mag het niet 2ehands zijn..

De gouden tip zou zijn, verhoog je budget, maar waarschijnlijk gaat dat niet op laugh :D
If it ain't Dutch it ain't much...
23-2-2009 15:56
Goh jawel het mag zeker 2dehands zijn, absoluut geen probleem mee. En de 200 euro had ik in gedachten als budget voor m'n luidsprekers, als ik toe ben aan een nieuwe versterker lijkt het me vanzelfsprekend dat dit me wat meer gaat kosten...

Mijn probleem is gewoon dat ik niet weet wat ik moet kopen van luidsprekers die enkel en alleen maar dienen om thuis mee te draaien. Er is zoveel keuze op de markt, en van die dap mc8's ben ik niet super te tevreden... Luid genoeg speelden deze absoluut, maar het geluid mocht wat fijner...

Ik las bvb op aboutdj.nl de review van deze speakers: iKey M505 monitor speakers. Maar dit zijn monitor speakers, is dit wel geschikt om mee te draaien? Zit ik volledig in de verkeerde richting te zoeken? En wat moet ik dan bvb wel zoeken...
23-2-2009 16:07
Ik las op de new-line webshop de reviews van dit setje : Behringer Truth B-2031P (2 Stuks).
Er staat in de beschrijving dat het een passieve monitor set is. Wat betekent dit nu juist? MOet ik ze dan op een subwoofer aansluiten? En 'monitor set' zijn dit het soort boxen die je koopt om tijdens een set jezelf te horen in een fuifzaal ofzo? Of kunnen deze gewoon gebruikt worden om mee te draaien ( in een kleine kelder bvb :-) )

Alvast iedereen bedankt die heeft willen reageren!
StimpEx Lid
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
24-2-2009 07:32
Passief wilt zeggen dat je ze op een versterker moet aansluiten. (tenzij het over passief filteren gaat, maar dat wordt hier niet bedoeld)
Nee dit zijn geen monitors om jezelf te horen op een fuif, dit zijn monitors om op je kamer te draaien of de beginselen van producen te leren.
Een monitor op een fuif is meestal een (powered) top/full range kast die op de dj gericht staat (en een eigen master kanaal op het mengpaneel heeft).
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
24-2-2009 15:29
Bedankt voor de uitleg :-) Dit wist ik dus helemaal niet... Begrijp ik het dan goed dat je actieve boxen niet op een versterker moet aansluiten? Hier heb ik nog nooit van gehoord...

Wat vind je van het Behringer setje waarover ik het had? De moeite om in huis te halen?
StimpEx Lid
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
24-2-2009 15:49

wouter vandeput schreef:

Bedankt voor de uitleg :-) Dit wist ik dus helemaal niet... Begrijp ik het dan goed dat je actieve boxen niet op een versterker moet aansluiten? Hier heb ik nog nooit van gehoord...
Klopt, is nochtans iets vrij alledaags hoor.
Stekker insteken en dj installatie rechtstreeks in de luidspreker(s) prikken.

wouter vandeput schreef:

Wat vind je van het Behringer setje waarover ik het had? De moeite om in huis te halen?
Geen ervaring mee, al schijnen ze aardig te presteren in dit prijssegment.
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)