Patchpaneel 24 Kanaals dimmerrack
(3 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
Bart WilemsStandaard Lid Uit: België Sinds: 16-10-2008 Laatste: 13-12-2012 Berichten: 12 | 25-1-2009 23:22 |
Ik ben van plan mijn dimmerrack uit te breiden met een patchpaneel. Momenteel zijn ze rechtstreeks voorzien van hartings, maar een patchgelegenheid kan soms toch wel handig zijn. Hebben jullie hier soms sugesties hoe ik dit het gebruiksvriendelijkst kan maken? Zijn er dingen waar ik zeker op moet letten. Vaste spanning voorzien,... Misschien zijn een paar voorbeeldfoto's van bestaande rackjes wel handig. Iemand soms een foto van zijn dimmerrack met patchpaneel? Bart | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 26-1-2009 11:27 |
Ik heb mijn dimmerrack (32 kringen) uitgevoerd met een hotpatch systeem. Ik gebruik daarbij 4 groepen van 8 dimmerkringen (in het rack zitten 4 dimmers met elk 8 kringen) die te patchen zijn naar 6x 16 polige Harting connectoren (dus boven de dimmeruitgangen zitten 6 groepen van 8 die naar de Harting connectoren gaan). Een aantal vaste spanningspunten is inderdaad erg handig, bij mijn systeem zitten momenteel een aantal patchkabels die uitlopen in een schuko om zo een vaste spanning op de Harting te kunnen zetten, maar binnenkort ga ik de dimmers in 2 racken opsplitsen en dan wil ik dat ook veranderen. Ik gebruikt momenteel Wieland ST17/4 connectoren en patchkabels, maar aangezien hier haast niet meer aan te komen is (heeft iemand toevallig nog wat liggen??) zou ik voor het meer gebruikelijke Wieland ST18 kiezen. Kan eventueel wel wat foto's maken mocht je daar nog belang bij hebben. Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro | |
Bart WilemsStandaard Lid Uit: België Sinds: 16-10-2008 Laatste: 13-12-2012 Berichten: 12 | 26-1-2009 13:33 |
Een paar foto's van je patch en voeding zou inderdaad zeer handig zijn. Een foto zegt gewoonlijk heel veel. Je rack bestaat uit sgm dimmers dacht ik ergens gezien te hebben. Wat mij opviel is dat er boven elke dimmer een 1 unit ventilatiepaneeltje zit. Is dit nodig? Ik ben van plan ook een paar P610's in te bouwen, en anders moet ik daar best ook rekening mee houden. Bart | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 26-1-2009 16:15 |
Bart Wilems schreef: Je rack bestaat uit sgm dimmers dacht ik ergens gezien te hebben. Wat mij opviel is dat er boven elke dimmer een 1 unit ventilatiepaneeltje zit. Is dit nodig? Ik ben van plan ook een paar P610's in te bouwen, en anders moet ik daar best ook rekening mee houden.Bart Maar je hebt inderdaad gelijk, ik heb een rack met 4 stuks SGM P810D dimmers. En daar zit inderdaad tussen elke dimmer een ventilatiepaneeltje (ik ben benieuwd, zwerven er nou zoveel foto's van mijn dimmerrack hier op het web rond? ). De reden daarvoor is dat deze dimmers geen actieve koeling hebben (d.m.v. ventilator) en volgens de specificaties niet warmer zouden mogen worden dan 45 graden Celsius. (En met een zwikkie 2kW Niethammer profielen kom je wel in die richting). Voor de P610D geldt in principe hetzelfde als hierboven. Om de dimmers toch iets meer de mogelijkheid te geven hun warmte af te staan is het gewoon wel aan te bevelen om er een paar ventilatieroosters tussen te plaatsen. Maar hier in ieder geval een foto, deze had ik toevallig nog op mijn computer staan: Dimmerrack met Hotpatch Voor de voeding heb ik 2 32A aansluitingen voorzien, gewoon omdat dit het meest praktisch is in mijn geval (veel zalen beschikken wel over meerdere 32A groepen, maar niet over een 63A, en mocht die er onverhoopt toch zijn dan leg ik er een verdeelslofje tussen). Uitgangen zijn zoals gezegd naar 6x Harting 16p. Oorspronkelijk was dit dimmerrack niet voorzien van een hotpatch systeem, dus deze heb ik zelf later ingebouwd, het is alle moeite meer dan waard kan ik je verzekeren. Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro |