Forum > Geluid

Master sw-18b filter bypass?

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
11-12-2008 23:02
Ik heb 2 master audio sw-18b bandpass speakers met de 18 sound lw 1400. Die worden actief gefilterd middels een deq 9624 van behringer.

Er zit een spoel, dus een heel simpel laag filter in. Zou het verstandig zijn om dit filter (echt alleen een spoel) er uit te halen?
Zou ik daarmee vermogen winnen, en snap ik het goed dat je de kasten dus met dat filter eventueel full range kan aansturen ?

(staat ook alleen in de info, cross over: do not need,en frequency response 38- 150 hz)

Ik heb het idee dat ik niet het optimale uit de kasten haal met mijn c-mark mr 3000 versterker (1kw @ 8 ohm)
Mag het vermogen van de aangesloten versterker (nog) hoger zijn aangezien de programm waarde 1400 watt bedraagt?

Bedankt.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
12-12-2008 00:20
De spoel is de passieve filtering; de behringer (je bedoelt misschien de DCX-2496) is een 'actief' filter..
Dus de spoel kan er idd tussen uit (ik bedoel dus je totale passieve filtering).
Waarschijnlijk haal je er iets meer vermogen uit omdat je niet voor niets een spoel zit op te warmen..

[edit] een basskast stuur je niet full range aan, de hele reden om een kast (bass danwel mid/high) actief te filteren is om elke kast zijn (of haar :) ) optimale frequentie bereik weer te laten geven. [/edit]
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
12-12-2008 20:09
I konow (en ik bedoelde idd die behringer haha)

Maar waarom plaatsen ze er dan zo'n spoel in, ik bedoel dus, zou je dus in principe een full range signaal op zo'n sub kunnen zetten?

Dat het niet wenselijk is en niet de beste oplossing begrijp ik, ik ben het ook niet van plan.

Nog iemand over het vermogen dat je op een dergelijke sub mag loslaten?
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
12-12-2008 20:19
je kunt er een fullrange signaal opzetten en dan de interne filter gebruiken om het mid-hoog eruit te hallen en alleen je bassen door de sub te jagen
haal de filter en gewoon compleet tussenuit en ga vanuit de speakon direct naar de woofer
let er dan wel altijd op dat je actief moet filteren

bij een topkast is dit weer compleet anders
je zou dan 3-weg moeten gaan filteren (dus ook met 3 amps)
dit wordt neit veel gedaan
zelf heb ik ook alleen de subs actief gefiltert en de filter er tussenuit gehaald
topjes zijn ook actief gefiltert maar interne filter is nog aangesloten

*edit* voor de vermogens moet je even kijken wat je woofer aankan
wat zou een leven zijn zonder geluid

Terug naar forum Reageer (zonder quote)