LedTube Outdoor JB systems
(12 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
EddyCStandaard Lid Uit: België Sinds: 24-12-2002 Laatste: 9-11-2024 Berichten: 75 | 20-10-2008 21:31 |
Kunnen LedTubes Outdoor van JB Systems waarvan de voeding stuk is op een of andere manier gerepareerd worden. De voeding is in de tube gegoten. Ik zou graag het LED gedeelte uit de tube halen en achter een melkglas zetten. Maar heb geen idee welke spanning deze moet hebben. Kan iemand mij soms verder helpen. | |
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!! | |
Andy S&LStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-2-2006 Laatste: 28-12-2018 Berichten: 275 | 20-10-2008 21:49 |
hm.. ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Aan een ledtube is gewoon niks te maken, dat zit allemaal zo complex in elkaar. Meer als een prinplaat met een aantal chipjes en ledjes zit er niet in. (Heb hier nog 4 tubes open liggen die alleen maar wit branden, daar is dus echt niks aan te doen/maken ) | |
Twitter mee met @andycobbennl | |
DriveinteamStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-4-2004 Laatste: 16-5-2016 Berichten: 281 | 20-10-2008 22:30 |
Daar is zeker wat aan te doen andy, Kom maar eens langs. En wat de TS betreft, 12 volt op de buitenste 2 eilandjes op de print, signaal is de ground van de voeding samen met de middeltste 2 eilandjes op de print. | |
EddyCStandaard Lid Uit: België Sinds: 24-12-2002 Laatste: 9-11-2024 Berichten: 75 | 21-10-2008 07:49 |
Dit betekent dat wanneer ik de print uit de ledtube haal ik gewoon 12V DC op de print kan zetten? Als ik daar een voeding van 12 volt ophang hoeveel ampère moet deze dan minstens zijn? De schakeling om de kleuren doen te veranderen zitten deze ook op de print gemonteerd? Want ik zie dat zowel de connector om de 220 V spanning op de ledtube te zetten in een blok is gegoten en de spanning die eruit komt ook terug in een blok gaat? Zijn deze 2 gegoten blokken alleen voor de voeding of zit daar ook nog andere sturing in? Als ik er niet uitkom Roel mag ik dan ook eens langs komen met mijn 4 LedTubes? | |
DriveinteamStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-4-2004 Laatste: 16-5-2016 Berichten: 281 | 21-10-2008 10:13 |
In een van de gegoten stukjes zit de voeding in de andere niks, Als je de printjes uit de tube haalt en op 12 volt aansluit da gaan ze gewoon wit branden. Om kleuren te wisselen heb je de controller nodig die je normaal ook nodig zou hebben om kleuren te laten wisselen. Voor wat betreft de voeding, volgens de webshop nemen de tubes 12W op op 12Volt maakt dus 1 Ampere. | |
EddyCStandaard Lid Uit: België Sinds: 24-12-2002 Laatste: 9-11-2024 Berichten: 75 | 21-10-2008 10:50 |
Ga morgen eens wat hobbybobben. Zal regelmatig wat foto's posten en hou jullie op de hoogte. | |
EddyCStandaard Lid Uit: België Sinds: 24-12-2002 Laatste: 9-11-2024 Berichten: 75 | 22-10-2008 17:09 |
Even een handleiding hoe je een LedTube Outdoor van JB Systems uit elkaar moet halen. Wanneer de LedTubes niet meer werken, dus wanneer je ze in het stopcontact steekt en geen wit licht meer geeft dan heeft dit 'meestal' mee te maken dat de voeding stuk is. Het probleem is dat de voeding achteraan in de LedTube in een blok hars is gegoten.En deze niet kan vervangen worden. Je kan dus wel de ledstrip die in de tube zit er uit halen en deze dan zonder buis gebruiken. Of terug in de buis steken en met een externe voeding aansturen. Hoe doe je de buis open. Aan de uiteinden van de buis zitten 2 doppen met een bruinachtige silicone rubber. Wanneer je voorzichtig aan deze rubber trekt links en dan rechts dan komt de plastieken afsluitdop uit de buis. Wel voorzichtig trekken want de rubber scheurt snel. Ik heb in de buis de draden die van de voeding en van de signaalkabel van de controller komen voorzichtig doorgeknipt (wel zorgen dat de LedTube niet meer in het stopcontact zit ;-)). Ik heb dit langs beide kanten in de buis gedaan en dan kan je de ledstrip makkelijk uit de buis schuiven. Nu eens even kijken of de ledstrips nog wel werken. Ik heb een gestabiliseerde 12 volt DC voeding genomen en deze aangesloten op de buitenste draden van de print aan de zwarte en rode draad. Ik heb dan de controller van de LedTubes genomen en de signaalkabel aangesloten op de ledstrip. De 2 binnenste draden zijn de signaaldraden : wit aan wit en rood aan rood. De mantel van de signaalkabel heb ik aan de zwarte draad van de voeding aangesloten. De voeding aangezet samen met de controller. Op de controller de zelftest gedaan en alle rode leds branden. Dat ziet er al goed uit. Dan op de controller de adressering van de tube laten lopen. Geen foutmelding. Dat ziet er ook goed uit. Even alle programma's doorlopen. En deze werken. Op deze manier heb ik voor een paar euro 4 kapotte LedTubes 2de hands aangekocht en kunnen recupereren. Ik ga de ledstrips uit de LedTubes nu gebruiken achter een melkkleurig kunstofpaneel met mijn logo op. Nu nog even een goede voeding proberen te scoren. Ik ga eens kijken of ik de aparte Tubeled Power Supply van de Indoor TubeLeds hiervoor kan gebruiken. Hierop kunnen tot 16 Indoor LedTubes aangesloten worden. Foto's van de gedemonteerde LedTube en de ledstrip print met uitleg kan je hier bekijken. De volgende week ga ik me verder verdiepen in welk soort melkkleurig kunstofpaneel ik ga gebruiken en hoe ik mijn logo hierop kan zetten of frezen. En hoe ik de ledstrips ga inbouwen. Ik hou jullie verder op de hoogte met bouwfoto's. | |
DriveinteamStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-4-2004 Laatste: 16-5-2016 Berichten: 281 | 22-10-2008 19:46 |
Hmm ik zie in ieder geval dat deze tubes iets andere pin beleging hebben dan de showtecs die ik eens een keer had, maar in ieder geval denk ik dat het zich eigenlijk wel vanzelf uitgewezen heeft. | |
Lars velingStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-9-2007 Laatste: 11-10-2013 Berichten: 27 | 16-11-2008 14:49 |
Hallo Beste forum leden ik heb even een klein vraagje voor de zekerheid "outdoor" houd dat in dat ze in de stromende regen buiten kunnen staan ? alvast bedankt | |
Maarten-squareStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-4-2005 Laatste: 23-12-2013 Berichten: 472 | 16-11-2008 15:15 |
Volgens mij zijn die tubes IP44 en dus spatwaterdicht. Regenbuitje moeten ze dus wel kunnen hebben, al weet ik niet of ik ze lang in de strsomende regen zou laten hangen. | |
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten) |