Martin SCX-700 vs Robe Clubcan 250ct
(7 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
RoeltjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 30-9-2015 Berichten: 505 | 28-8-2008 19:54 |
Heeft iemand ervaring met 1 of beide scans en wil deze delen? We zijn nu nl op zoek naar een vervanger voor onze trackspots en kwamen uit op deze 2 dingen... We zoeken iets dat een gaslampje moet hebben, rotogobo en nieuw, even geen 15 jaar oude apparatuur meer. Prijzen zijn ongeveer gelijk (afhankelijk van de winkel) Voordelen voor ons Martin: - Iets mooiere gobo's in onze ogen. - Lekker veel gobo's (Extra) - Kleurenwiel staat halve kleuren toe. - Losse aansluiting stroom. (Makkelijker voor onze scan-balkjes) Robe: - MSD 250/2, iets meer licht, hogere kleurtemp. - Meer kleuren/gobo's per wiel. - Behuizing ziet er iets minder speelgoed uit. HTI lampje van de Martin schijnt wel 3x langere levensduur te hebben. Beide missen dingen als frost, prisma, focus, 16bit pan/tilt. Momenteel gaat onze voorkeur uit naar de Robe, vooral wegens het msd pitje, beetje vanwege de behuizing, maar in het donker zie je die amper... Iemand die nog iets zinnigs te melden heeft over een of beide scans of nog iets belangsrijks weet om op te letten? | |
vaj-ta-lie-tie | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 28-8-2008 20:39 |
je bent wat mis gelopen, op de pa beurs hadden ze er een stuk of 20 te koop in een stalletje, voor echt een heel redelijke prijs. Die heb ik dus zien werken, en ik moet zeggen, voor het (tweede hands geld) beter in lichtopbrengst dan oudere martin 150 watt scanners, mooie kleine behuizing, lekker smal dus makkelijk in je trus te kwijten tussen andere zaken. Mooi scherp beeld, tja doet at je mag verwachten. En vergis je niet in het prijsverschil van de lampjes. Met een beetje zoeken komje voor een hogedruk 150 watter onder de 40 euro uit, terwijl een 350 wat pit van goed merk amper onder de 100 te krijgen is. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
RoeltjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 30-9-2015 Berichten: 505 | 28-8-2008 20:43 |
Heb ze zien hangen toen, kwamen uit een club oid die net failliet was en waar ze nog maar net hingen, waren wel net verkocht, hadden toen alleen geen geld en nu ook nog niet, tot trackspots weg zijn, vandaar vast beetje orienteren. | |
vaj-ta-lie-tie | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 28-8-2008 21:36 |
Heb sinds een jaar scx700 in gebruik.De 150 W.lamp heeft een veel grotere lichtopbrengst dan je zou verwachten,moesten zeker niet onderdoen voor mijn HQ exciters met msd 250 w. lamp.Het geringere stroomverbruik heeft ook zijn voordelen.Complete shows zijn van de site van Martin in te laden in 2510 contoller.Een van de nadelen die ik ondervonden heb is dat de spiegeltjes gemakkelijk breken(reeds een drietal vervangen).Ook start de lamp na stroomuitval vrijwel onmiddelijk op.De Robe ken ik niet maar daar zal iemand anders je wel iets over kunnen vertellen | |
JanboStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-8-2004 Laatste: 8-6-2010 Berichten: 231 | 28-8-2008 22:34 |
De clubscan gebruik ik al geruime tijd. Komt een forse bak licht uit waar je ook in iets grotere zalen goed mee weg komt. Bewegingen zijn snel, vloeiend en het hele apparaat is bijzonder degelijk gebouwd. Er is er ooit een van twee meter hoog naar beneden gevallen zonder dat dit noemenswaardige schade opleverde… Kleuren en gobo’s zijn zeer bruikbaar en bieden genoeg afwisseling. Het gewicht is niet al te hoog, de ventilatoren maken niet al teveel lawaai dus ook daarvoor pluspunten. Alleen maar top? Nee niet helemaal. Over de bevestiging van de beugel is niet goed nagedacht. De klemmen (of eigenlijk knoppen) die de beugel op z’n plek moeten houden zijn verkeerd geplaatst. Ze zitten te dicht op de achterplaat zodat je je hele hand er niet omheen kunt krijgen. Voor echt goed vastdraaien van deze knop moet je dus flink kracht uit je vingers halen ipv je volledige hand. Succes met je keuze, volgens mij altijd goed | |
RoeltjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 30-9-2015 Berichten: 505 | 1-9-2008 23:06 |
Dus, beiden bak licht, kwaliteit is wel in orde al hebben ze hun nadeeltjes (spiegel/beugel). Lampjes voor de martin wat goedkoper, tevens wat minder stroomverbruik (kan soms idd handig zijn) en evt makkelijk aan cheap controllertje te hangen... Ook lees je her en der nog over fouten in de software van de martins, hoever dat opgelost is ... ? Sprak ook al iemand die robe mooiste gobotjes vond hebben... persoonlijke voorkeur. Heb nog wat scans van de 'budget' merken bekeken... oa gobos daarbij zijn echt stukken minder. Waar we eerst richting Robe gingen... gaan we nu toch wat meer richting de martins... | |
vaj-ta-lie-tie | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 2-9-2008 18:15 |
Fout was wanneer je de laatste softwareversie had deze nog niet werkte met de shows welke van de site van Martin kan halen.Heb dit opgelost door een downgrade ipv.upgrade naar vorige softwareversie te doen en de problemen waren opgelost.Of dit ondertussen al is opgelost kan ik niet direkt zeggen. | |
RoeltjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 30-9-2015 Berichten: 505 | 22-10-2008 22:44 |
Nog even een reactie... Het zijn de Robes geworden, eigenlijk vooral vanwege de 250w lamp en konden ze ook heel goedkoop krijgen (ong 350 euro/stuk goedkoper dan prijs in meeste webshops hier in nl). Dingen zien er in mijn ogen ook net wat mooier uit dan de Martin's. Net ff mee gepielt, lekker stil, compact, hoop licht, kleurtjes zijn mooi, halve kleuren ook, gobotjes zijn wel oke, maar kon naar mijn idee mooier (al is het weer beter dan showtec spul). Handig dat je kan kiezen uit 3 posities om de beugel aan vast te maken, dat probleem met draaiknop lossen ze ook op door een losse halfronde plaat waardoor de klem wat hoger komt te zitten en je deze goed vast kan pakken. Nadeel is dat dat ding gruwelijk fragiel is en je eigenlijk vast zit aan 1 positie voor de beugel wil je deze ook goed dicht kunnen vouwen. Nu wachten op eerste feestje waar we ze in kunnen zetten en nog kistjes laten timmeren. | |
vaj-ta-lie-tie |