Forum > Geluid

Dap pro A15 vs k115

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
22-8-2008 19:31
Hallo

de hoge tonen hebben het bij een van mijn a-15's laten afweten (voorloper van de ax15 en x15)
https://nl.youtube.com/watch?v=7UzwrpRVlh0
zoals je hier kan horen
Zijn die drivers nog te vinden of koop ik beter ineens een stel k115's ofzo. Ik weet niet precies welke drivers erin zitten.
Is er veel verschillen tussen de A15 en de K115 ?
die A-15's waren indertijd wel dubbel zo duur en ik vond dat eigelijk wel een leuk stel boxen
of zijn er nog alternatieven voor de k115 (max 250 per box)

tnx

edit: soms speelt die hoge tonen driver wel perfect, en soms valt ie uit. Bij hoog volume (maar niet te hoog voor de box) valt ie soms uit, en soms springt ie weer aan met het nodige gekraak
kan het ook een slecht contact zijn ?
edit 2: net opengedraaid, ligt volgens mij niet aan een contact
foto1
foto2 (de 2 linkse kabeltjes van de hoge tonen)
er staat geen nr op ofzo, als iemand weet welke hier inzitten (of gelijkwaardig) graag een seintje
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
22-8-2008 20:24
Wissel de drivers eens om met elkaar.

Als het probleem mee verhuisd dan kun je deze overwegen.
www.new-line.nl/v/14807
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
22-8-2008 20:33
is dat de driver degene die er origineel inzit?
hoe kan je op de site zoeken naar producten die niet meer aangeboden worden? (want dat is soms zeer handig)

edit: het probleem verhuist mee --> oorzaak is dus de driver veronderstel ik
al vind ik het raar dat de driver soms wel goed speelt, maar op hoog vermogen (meestal) ermee kapt.
zou het toch niet aan een contact kunnen liggen? ik zou denken, als ie kapot is doet ie het gewoon helemaal niet meer..

het moet dat ding met hoorn enal eraan zijn hé, niet zo een rond tweetertje ofzo
er staat geen foto bij op new-line, maar als ik zeker weet dat die het is bestel ik hem rap
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
DouwjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-12-2006
Laatste: 20-12-2013
Berichten: 11
22-8-2008 21:56
Nee dat is een recone waar die link naar verwijst. als je het lekker simpel wilt houden/kennis niet bezit/zeker wilt weten dat het werkt:

Klik!

Da's een complete driver, schroef je zo op de hoorn dus.
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
22-8-2008 22:07
kijk maar eens eerst of het echt aan de drive ligt of dat het een ander probleem is
wat zou een leven zijn zonder geluid
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
22-8-2008 22:20
Controleer het filter eens op slechte soldeerverbindingen. Vaak helpt het als je het filter helemaal netjes doorsoldeert, zeker bij de wat oudere types. Ook kabelschoenen dienen stevig te zitten. Eventueel kun je deze ook vastsolderen.

Wat ook wel eens voorkomt is dat de interne sodeerverbinding van de voice coil los zit of zelfs geoxideerd is. Dit kom ik wel eens tegen waar de speakers bij wisselende temperaturen/vochtigheidsgraad worden opgeslagen. Dan moet je de high driver reconen of vervangen.

TCMC
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
22-8-2008 22:23
Hallo,

Wat je vraag betreft omtrent de recones, die schroef je zo tussen de hoorn en de magneet... geen plakken of iets dergelijks zoals bij woofers.

Ik heb 2 stuks K115, 2 stuks A-12, 2 stuks A-12s en 4 stuks A-10 staan. De A-series (alhoewel ik geen 15" versie bezit) hebben een mooie ronde, maar toch heldere klank. De K115 is wat overheersender, en minder geschikt voor achtergrondmuziek in mijn beleving.

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
22-8-2008 22:44
ja ik heb geen zin om dat ding in 100 kleine stukjes uit elkaar te vijzen want zoveel ken ik er niet van ..
ik heb ze eens omgewisseld en dat is ongeveer hoe ver mijn kennis rijkt om het probleem te zoeken
heel die hoge tonen zooi als 1 geheel eruit en een ander stuk erin ..
dat ik zeker ben dat het werkt
die hoorn kan je dus van die 'schijf' afdraaien?
en dan gewoon terug /v/14806 hierop draaien? Dat is dat complete stuk waaraan de kabels komen?
seffes eens zien of dat uit elkaar te draaien valt want dat leek me 1 massief geheel op het eerst zicht
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
22-8-2008 23:37
ja dat is de complete high drve en ook direct de makkelijkste manier van vervangen
je kunt dezenu wel bestellen en erin zetten maar als je enit zeker weet dat het je drive is koop je ze meschien voor niets
als je ook niet weet wat de oorzaak is van het defect raken bestaat ook de kans dat hij weer snel hetzelfde probleem heeft
wat zou een leven zijn zonder geluid
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-8-2008 03:52

djlimburg schreef:

ja dat is de complete high drve en ook direct de makkelijkste manier van vervangen
je kunt dezenu wel bestellen en erin zetten maar als je enit zeker weet dat het je drive is koop je ze meschien voor niets
als je ook niet weet wat de oorzaak is van het defect raken bestaat ook de kans dat hij weer snel hetzelfde probleem heeft
En zo doe je dat dus (mi gado...):
Ja, dat is de complete high drive en ook direct de gemakkelijkste manier van vervangen. Je kunt deze nu wel bestellen en erin zetten, maar als je niet zeker weet dat het de juiste drive is, koop je deze misschien voor niets.
Als je ook niet weet wat de oorzaak is van het defect, bestaat de kans dat hij weer snel hetzelfde probleem heeft.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)