Forum > Geluid

Top Speakers

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Blackoutclub.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 6
26-5-2008 12:27
Hallo mensen,

Binnekort ben ik van plan nieuwe top speakers aan te schaffen. Ik draai met name op school feestjes.
Heeft iemand misschien een advies. Mijn budget ligt rond de 750 euro per speaker.

Ik hoor het graag van iedereen.

Groeten Mark
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
26-5-2008 14:50
Top speakers... Dus je hebt al bassen? Als je een beetje meer informatie geeft, kan je makkelijker geholpen worden. Welke bassen heb je? Wil je de kasten ook fullrange gaan inzetten? Actief? Passief? Welke versterker heb je er voor? ...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
26-5-2008 15:11
De topicstarter weet het ook niet precies. Eerder wilde hij RCF ART kastjes aanschaffen (wat prima kan van 750 euro per kast), maar weet hij nog niet of het actief of passief word.

Zodra de TS z'n huiswerk heeft gedaan en weet wat hij met z'n luidsprekers wil gaan doen, kunnen we wat gerichter antwoorden.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Blackoutclub.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 6
27-5-2008 12:20
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb inderdaad al bassen. De LEM HP-350S. Deze zijn 350 watt rms.
Maar deze wil ik binnekort ook graag vervangen voor wat zwaardere.
Met de nieuwe topspeakers zal ik ook af en toe full-range willen draaien.

Hebben jullie hier wat meer informatie aan?

Groeten Mark
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
27-5-2008 13:20
Als je ze ook full-range wilt gebruiken zou ik kijken naar 15". Ik gebruik op dit moment zelf actieve speakers en ik vind het ideaal. Je zit niet te kloten met versterkerracks, en hoeft alleen de 2 speakers mee te nemen. Euro-kabel erin, XLR erin en gassen. Verder is het voor verhuur ook veel handiger.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
27-5-2008 15:51

pietje schreef:

Als je ze ook full-range wilt gebruiken zou ik kijken naar 15". Ik gebruik op dit moment zelf actieve speakers en ik vind het ideaal. Je zit niet te kloten met versterkerracks, en hoeft alleen de 2 speakers mee te nemen. Euro-kabel erin, XLR erin en gassen. Verder is het voor verhuur ook veel handiger.
Alles heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen... Er is trouwens al veel geschreven over de keuze tussen actief en passief. In de post van de OP lees is dat de speakers voornamelijk zullen worden gebruikt voor schoolfeestjes e.d., met name het kleine werk. Ik ga er van uit dat veel van dat soort klusjes buiten doorgaat. Passieve kastjes à la EV SX300 (valt trouwens mooi binnen het budget) of liefst nog SX500, kan je bij twijfelachtig weer nog wel eens buiten houden. Een druppeltje regen kan immers geen kwaad. Iets wat je met een actief kastje niet moet proberen. Ook heb je altijd extra gewicht op je statiefje te tillen. Voor dit soort werk ben ik dan ook voorstander van passieve systemen. Een degelijke powermixer kan dan een veel mooiere oplossing bieden in mijn ogen.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Blackoutclub.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 6
27-5-2008 18:56
Hmmm veel mensen verschillen dus van mening over passief en aktief zie ik. Denk dat ik dan toch het beste met eigen oren kan luisteren naar bepaalde speakers.

EV SX300 en SX500 heb ik inderdaad ook naar gekeken. Vind het op het oog leuke speakers. Maar heb ze nog niet gehoort.
De RCF ART 322A en 325A zijn ook een optie.

Iemand nog andere speakers in gedachte? Of voor welke van de 2 ik het beste kan gaan, RCF of EV?

Bedankt allemaal
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
27-5-2008 22:01

Blackoutclub.tk schreef:

Hmmm veel mensen verschillen dus van mening over passief en aktief zie ik. Denk dat ik dan toch het beste met eigen oren kan luisteren naar bepaalde speakers.

EV SX300 en SX500 heb ik inderdaad ook naar gekeken. Vind het op het oog leuke speakers. Maar heb ze nog niet gehoort.
De RCF ART 322A en 325A zijn ook een optie.

Iemand nog andere speakers in gedachte? Of voor welke van de 2 ik het beste kan gaan, RCF of EV?

Bedankt allemaal
Zeker eens naar de SX reeks gaan luisteren zou ik zeggen... De voordelen van de SX300 zijn ondertussen wel gekend denk ik (compact, hoge kwaliteit,...) De SX500 kom ik, buiten bij mezelf, weinig tegen. Dit ondanks het feit dat het eigenlijk een prachtige kast is. Het zijn zeer handelbare speakers, ze hebben een hoge output, een prima kwaliteit, warme en strakke bassen wat het fullrangegebruik natuurlijk ten goede komt enz. Ook de plaatsing van de woofer vind ik een groot voordeel. Zoals ik eerder al zei, kunnen de kasten best wel wat regen aan. De woofer ligt immers redelijk veilig "achterin". Het enige nadeel is voor sommige mensen de grootte, en misschien in jouw geval de prijs. Moeilijk tweedehands te vinden, maar het is wel de moeite om te zoeken ;) De 300'jes hebben een merkbaar betere vertegenwoordiging op de tweedehandsmarkt.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
27-5-2008 22:25
Heb enkele jaren geleden voor karnavalperiode 22 Kasten SX 500 ingehuurd.Had na twee weken liefst 12 opgeblazen tweeters.Pech?toeval,iets verkeerd gedaan?ik weet het niet maar dat er nooit meer EV bij mij in huis is gekomen kan je wel begrijpen.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
27-5-2008 23:06

eddy wally schreef:

Heb enkele jaren geleden voor karnavalperiode 22 Kasten SX 500 ingehuurd.Had na twee weken liefst 12 opgeblazen tweeters.Pech?toeval,iets verkeerd gedaan?ik weet het niet maar dat er nooit meer EV bij mij in huis is gekomen kan je wel begrijpen.
Iets verkeerd gedaan lijkt me het meest voordehandliggend ;) Of niet gehinderd door enige kennis van zaken de handel zwaar overpowered... Of gebruik gemaakt van verkeerde componenten (misschien door de verhuurfirma). Ik heb nog nooit problemen gehad met een SX500, en deze worden vaak ingezet in veeleisende situaties. Ik blijf het een knappe kast vinden, met een ideale prijs/kwaliteitsverhouding.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)