Forum > Geluid

Yorkville Pulse reviseren

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
20-5-2008 10:36
Ik heb in mijn Yorkville Pulse (Topkasten PL-315 350W) een driver kapot. Nu is mijn vraag welke jullie mij adviseren om te bestellen ter vervanging?
Ik had Eventueel ook het idee om alles te vervangen, welke speakers kan ik er dan het beste in zetten? (welke tweeter klinkt goed bij welke driver en woofer)?

Alvast bedankt.

P.s. hierbij wat info van de Yorkville site, dit zit er nu in:
higher SPL and maximum projection is what these cabinets do best. Custom heavy-duty Eminence woofers, zoned conical wave-guide horns with 1" titanium drivers and Leson tweeters really deliver for those in need of some extreme sound. The PL315 also features with a 15 inch woofer and a piezo high frequency drive. These cabinets will help you sound your best at a very reasonable price. The PL315 is an 8 Ohm loudspeaker.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
20-5-2008 10:54
Ik zou kijken of de originele driver niet te bestellen is.

Punt is namelijk dat de kast is opgebouwd als 3-weg systeem. Je kunt er moeilijk een tweeweg systeem van maken omdat je dan ook het filter geheel moet aanpassen. Je zou bijvoorbeeld de componenten van de DAP K-115 erin kunnen zetten, maar tegen de tijd dat je daarmee klaar bent, had je ook een nieuwe K-115 kunnen kopen.
De HF driver is 39 euro, de LF driver is 49 euro, het filter is 23 euro. Daarmee zou je op 110 euro uitkomen. Dat lijkt me niet echt de moeite meer, omdat je ook nog je kast opnieuw zou moeten aftunen (baspoortjes op de juiste lengte zetten).
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
20-5-2008 12:22

Philip_Janssen schreef:

Ik zou kijken of de originele driver niet te bestellen is.
Ok, weet iemand welke dat is en waar ik deze kan krijgen. Ik dacht er zelf aan om gewoon via new line het een en ander te bestellen, ik weet alleen niet welke spullen compatible met elkaar zijn en welke goed met elkaar klinken... En of ze in deze kasten passen, ga natuurlijk niet zitten figuurzagen wink ;)
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
20-5-2008 13:31
Dat zul je even aan je dealer moeten vragen.

Of een luidspreker compatible is, kun je eventueel uitzoeken met een simulatie programma als WinISD. Maar reken maar dat daar veel tijd in gaat zitten. Je kunt ook een leuke luidspreker uitzoeken, daarmee een simulatie maken en je kast desgewenst aanpassen. Maar daar gaat meer tijd en geld in zitten als in een originele driver.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
20-5-2008 23:24
halllo
beetje offtopic maar goed
ik vroeg me af, wat vind je van die speakers ben je er tevreden over etc
heb je er ook de pulse subwoofers bij
met vr groet martin
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
21-5-2008 13:52
Heb er inderdaad ook subs bij, Ze hebben het altijd erg goed gedaan (feestjes ±100 man). Vindt ze zelf altijd wel vet klinken.
De laatste tijd gebruik ik ze niet zoveel meer omdat ik een Mackie set gekocht heb. Ze staan nu al een tijdje stil en wil ze eventueel gaan verkopen. Maar voordat ik ze aanbied wil ik ze wel goed in orde hebben, vandaar dit topic...
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
22-5-2008 12:52
In dat geval zeker origineel maken. Dan zullen ze het meeste opbrengen. Gewoon even langs je (toenmalige?) dealer gaan en vragen of ze een reserve driver kunnen leveren. Of even googlen op Yorkville dealers en kijken of er een in de buurt zit.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
22-5-2008 22:02

Philip_Janssen schreef:

In dat geval zeker origineel maken. Dan zullen ze het meeste opbrengen. Gewoon even langs je (toenmalige?) dealer gaan en vragen of ze een reserve driver kunnen leveren. Of even googlen op Yorkville dealers en kijken of er een in de buurt zit.
Komt goed, ik heb iemand gevonden. Ik vroeg me af om er ook van een ander merk speakers in te duwen, maar het is wel duidelijk dat dat dus niet aan te raden is! Toch bedankt
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
25-5-2008 22:48

jwiellersen schreef:

Heb er inderdaad ook subs bij, Ze hebben het altijd erg goed gedaan (feestjes ±100 man). Vindt ze zelf altijd wel vet klinken.
De laatste tijd gebruik ik ze niet zoveel meer omdat ik een Mackie set gekocht heb. Ze staan nu al een tijdje stil en wil ze eventueel gaan verkopen. Maar voordat ik ze aanbied wil ik ze wel goed in orde hebben, vandaar dit topic...
dan mag je mij wel een mailtje doen, bijzondere interesse in extra subjes bij deze set.
en de topjes als side fill erbij gebruiken kan prima.
waar heb jij ze altijd mee gevoed? (hier staan de subs op 1 p2000 en de top op 2 oudere sp6 van soundlab)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
28-5-2008 12:32
Had ooit 2 setjes, eentje is er al verkocht. Ik had een Samson S1500 voor 4 tops en een Samson S2000 voor de 4 sub kasten. Ik heb een set verkocht met de S1500. Nu heb ik alles gewoon op 1 S2000 hangen... Werkt prima.
Als allemaal doorgaat ga ik a.s. maandag langs om de boel te laten reviseren, de zaterdag daarna heb ik het setje nodig. Neem daarna even contact op?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)