Forum > Zelfbouw Speakers

Demonstratie muziek?

(20 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
MK AudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-8-2007
Laatste: 14-4-2008
Berichten: 10
6-3-2008 11:50
Weet misschien iemand wat goede muziek om een set te demonstreren?
Bij veel fabrikanten heb je meestal van die muziek, die wel geschreven lijkt voor demonstraties. happy :)

Wie kan ij helpen?
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 6-10-2024
Berichten: 2129
6-3-2008 12:05
Hallo MK Audio,

Meestal neem je een cd die je zelf goed kent, en weet hoe hij moet klinken.

De cd's die ik zelf gebruik zijn de volgende:

- Super Tramp, The Best of.
- Level 42
- Titanic (van de film)

Veel mensen hier zullen de lijst kunnen aanvullen.

Omdat jij de set wil laten horen aan bijvoorbeeld een klant, is het misschien mogelijk om de klant te vragen om "zijn" muziek mee te brengen. Zo kan de klant zelf beoordelen of zijn geliefde cd ook lekker klinkt op jouw setje.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-10-2024
Berichten: 9491
6-3-2008 13:50
Persoonlijk vind ik slave to the rythm van Grace Jones een nummer wat alles heeft.
Genoeg hoog, een lekkere schone bas, en veel details en een messcherpe zang.....

Maar het hangt er natuurlijk ook maar vanaf wat de bedoeling is van je "demonstratie"

Wil je mensen verkopen dat je goed geluid hebt,
dan is het handig om muziek gebruiken wat die mensen goed kennen en hun aanspreekt.
Vrolijke muziek bijvoorbeeld worden mensen vrolijk van........

Moet je een house feest boeken, dan is het misschien niet zo slim om een stukje klassieke muziek te gebruiken voor je demonstratie sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MK AudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-8-2007
Laatste: 14-4-2008
Berichten: 10
6-3-2008 14:00
Ok, Bedankt voor jullie reacties.

Zo kom ik wel verder.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
7-3-2008 20:05
Belangrijk is om even te vermelden in welke situatie je de "testmuziek" wil inzetten. Persoonlijk vind ik het redelijk verstandig om vooral te kijken naar wat je set of je kastjes aankunnen ;) Stel dat je 2 kastjes met een piezo tweeter wil gaan verkopen (stel... ;)), dan kan je natuurlijk beter een nummertje kiezen waar de zang net niet haarscherp uitkomt, lijkt me logisch... Verkoop je een topset, dan is het wél belangrijk om de details er laten uit te komen. Ik gebruik bijvoorbeeld wel eens wat nummertjes van Carla Bruni (quelqu'un m'a dit,...) De stem is bij bepaalde opnames prachtig 'bovenop' het geheel gelegd, en de bass klinkt vrij stevig en toch heel natuurlijk. Ideaal om bijvoorbeeld sub-top combinaties te laten horen die ingezet gaan worden voor vocaal werk, of line array'tjes. Uiteraard iets minder geschikt voor houseparty's ;)
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-3-2008 21:19

Tom schreef:

Persoonlijk vind ik slave to the rythm van Grace Jones een nummer wat alles heeft.
Genoeg hoog, een lekkere schone bas, en veel details en een messcherpe zang....
Uiteraard wel de 12" versie nemen. wink ;)

Ik heb ooit eens gelezen dat in The race van Yello alles schijnt te zitten.
Ben zelf echter niet echt kapot van dit nummer.

Over het algemeen zoek ik een beetje easy nummer, veelal omdat er meerdere mensen aanwezig zijn. Denk o.a. aan You Might Need Somebody - Shola Ama.
Anders is het iets uit de jazz hoek.

Martin.
kvm entertainment
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
7-3-2008 21:24
Joe Cocker - Summer in the city vind ik ook een lekker nummer om te testen.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
7-3-2008 21:41
De top 3 van mijn test cd zijn de volgende nummers:

- Eagles - Hotel California (allround nummer dat door iedereen gepruimd wordt (niet voor niets al jarenlang hoog in de top 2000 wink ;) ), plus dat er van 'alles wat' in zit (naar mijn idee dan))

- Hermes House Band - Country Roads ('mooi' laag, is in ieder geval goed aanwezig)

- Nightwish - Sleepin Sun (Symphonische rock, veel 'sprankelend' hoog met name in het begin)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
8-3-2008 02:53
Leuk onderwerp, natuurlijk staat Hotel California van de Eagles (maar dan wel "de" live-opname) bij mij op 1 van de soundcheck-cd! Als er de tijd voor is komen de volgende nummers ook zeker nog even voorbij (en dan let je natuurlijk bij ieder nummer op z'n eigen dingetjes);

Joe Cocker - Up where we belong
Ilse Delange - Not so tough
Toto - Afrika

Als het puur ter demostratie is kies je een nummertje wat lekker bij je set past. Erg indrukwekkend zijn dan bv een Celine Dion (al coming back to me now) vanwege de enorme dynamiek of "show me love" vanwege het strakke laag.
Maar dat is MIJN mening...
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
9-3-2008 02:05
Hebben hierover niet al een topic???

Zoniet,..sorry..
..Je Ducktape brood voeren...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)