Forum > Newbie Forum

Absolute Beginner

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
EvelyneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-12-2007
Laatste: 7-12-2007
Berichten: 2
7-12-2007 00:53
Hallo allemaal,

Ik ga mijn eerste materiaal kopen en apprecieer jullie opmerkingen heel erg.
Waar ik naar op zoek ben: simpel maar degelijk materiaal voor in mijn woonkamer. Niet om financiële redenen maar om er gemakkelijk aan uit te kunnen laugh :D
... en ook omdat de bedoeling momenteel is om thuis wat voor mezelf te draaien. Als het ooit meer wordt en ik wil uitgebreidere zaken gaan doen, dan koop ik me liever later ander materiaal. Maar ik ervaar dat ik absoluut geen geavanceerde opties nodig heb.

Waar denk ik aan:
-Dubbele CD-player; Numark CDN-22? Dit is het instapmodel, maar voldoende om te starten? Of toch niet? (waarom weet ik niet maar heb een zwak voor Numark en ik vind die CDN-22 er goed uit zien!)
-Ik denk dat ik aan 1 draaitafel voldoende heb. Ik kan dan wat vinyl afwisselen met Cd’s. Kan dit? Kan je een eenvoudig maar goed model voorstellen?
-Een mixer: het ideaal zou zijn om aan de mixer zowel CD-player, de draaitafel als mijn iPod en/of laptop aan te sluiten om ook MP3’s te gaan afspelen. Kan dit? Of is daar dan ander materiaal voor nodig?
-Koptelefoon: draadloos of niet? Suggesties?

Heel erg bedankt voor de informatie!

Ik kijk er al naar uit…

Groetjes – evelyne
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
7-12-2007 08:10

evelyne schreef:

Waar denk ik aan:
-Dubbele CD-player; Numark CDN-22? Dit is het instapmodel, maar voldoende om te starten? Of toch niet? (waarom weet ik niet maar heb een zwak voor Numark en ik vind die CDN-22 er goed uit zien!)
Je gaat hier de "true instant start" missen. (zoek even op het forum waarom wink ;) ) Beter een stapje duurder en de CDN-35 nemen. Daar kun je echt nog een poos mee vooruit.
-Ik denk dat ik aan 1 draaitafel voldoende heb. Ik kan dan wat vinyl afwisselen met cd's. Kan dit? Kan je een eenvoudig maar goed model voorstellen?
1 draaitafel kan natuurlijk prima, maar is het het wel waard? Als ik nu zou beginnen zou ik niets meer op vinyl kopen maar lekker alles digitaal. Denk er goed over na of je dit geld niet in een betere cd speler kan steken of in bv. een leuk speaker setje... Als je er toch 1 wil kun je kijken naar de reloop instap modellen. de 2000 of liever: de 4000
-Een mixer: het ideaal zou zijn om aan de mixer zowel CD-player, de draaitafel als mijn iPod en/of laptop aan te sluiten om ook MP3's te gaan afspelen. Kan dit? Of is daar dan ander materiaal voor nodig?
4 kanalen en betaalbaar: deze dus! Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zoek hem maar eens op op het forum. Schijnt voor de centen erg leuk te zijn!
-Koptelefoon: draadloos of niet? Suggesties?
Ik zie niet de meerwaarde van draadloos (of ga je wild door de woonkamer dansen op je eigen kunsten ?laugh :D ) Ik zou eens naar de stanton DJ Pro 2000 kijken. Betaalbaar en toch dikke prima.

Veel plezier met zoeken!
The return of the BoomBap
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-12-2007 11:20

evelyne schreef:

Ik denk dat ik aan 1 draaitafel voldoende heb. Ik kan dan wat vinyl afwisselen met Cd&'s. Kan dit?
Natuurlijk kan dat, ik heb ook een tijdlang met 2 cd-spelers en 1 draaitafel gewerkt. Maar houd rekening met de hoge prijs per nummer die je betaalt op vinyl en vraag je, zoals Jelmer al zegt, eerst eens af of het je dit wel waard is.

evelyne schreef:

Koptelefoon: draadloos of niet? Suggesties?
Volgens mij zijn er op dit moment geen draadloze hoofdtelefoons die geschikt zijn voor dj-gebruik.

Heb je thuis wel een hifi-set om de apparatuur op aan te sluiten?
Anders zou ik ook nog even rondkijken naar een (actief) monitorsetje, en dat meenemen in je budgettering natuurlijk ;-)
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
7-12-2007 17:17

jelmer schreef:

-Een mixer: het ideaal zou zijn om aan de mixer zowel CD-player, de draaitafel als mijn iPod en/of laptop aan te sluiten om ook MP3's te gaan afspelen. Kan dit? Of is daar dan ander materiaal voor nodig?
4 kanalen en betaalbaar: deze dus!
Of de JB Systems Beat6 USB. Ik heb hem zelf ook, en het is een prettige mixer, met als meerwaarde dat 2 van de 5 kanalen een USB aansluiting hebben waar je heel eenvoudig een PC mee kan aansluiten.
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
7-12-2007 19:35

renevanh schreef:

jelmer schreef:

-Een mixer: het ideaal zou zijn om aan de mixer zowel CD-player, de draaitafel als mijn iPod en/of laptop aan te sluiten om ook MP3's te gaan afspelen. Kan dit? Of is daar dan ander materiaal voor nodig?
4 kanalen en betaalbaar: deze dus!
Of de JB Systems Beat6 USB. Ik heb hem zelf ook, en het is een prettige mixer, met als meerwaarde dat 2 van de 5 kanalen een USB aansluiting hebben waar je heel eenvoudig een PC mee kan aansluiten.
Tsja, ik heb de rmx-40 bpm en ik vind deze toch iets lekkerder dan de jb-systems beat6. De knoppen voelen wat steviger aan en zijn ook wat groter.
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
7-12-2007 19:49
Ik heb voor m'n RMX40bpm een Beat6 gehad,
lijkt me ook wel logisch waarom ik die beat heb weggedaan...
Kvond het wel een fijne mixer, dat niet,
maar de RMX40bpm is gewoon stukken beter...

- Betere, dikke EQ-knoppen
- lekkere faders
- instelbare voorbeluistering
- ...

kort uitgelegd:

Reloop RMX40bpm laugh :D

Hier zal je zéker geen spijt van krijgen happy :)

tot hier mijn bijdrage wink ;)
EvelyneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-12-2007
Laatste: 7-12-2007
Berichten: 2
7-12-2007 22:27
Heel heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik voel dat ik er nog ga komen...

Wat versterker betreft, heb ik thuis een Yamaha home cinema toestel en hifi wharfedale speakers. Deze brengen me tot nu toe uren luisterplezier. Ik ga er tot nu toe van uit dat dit OK is om vb. een mixer aan te sluiten en daaraan dan de rest?

Wat draaitafel betreft, ik ga er inderdaad nog eens over nadenken. Op zich zou ik er graag eentje staan hebben want heb toch wel een pak platen. Langs de andere kant... Misschien begin ik wel zonder en zie wel of ik het ooit mis.

De Numark CDN-35... OK!

Wat mixer betreft, heb jullie beide suggesties bekeken: bij de rmx-40 bpm lees ik niets over USB ingang voor vb. iPod of laptop. Klopt dit? In de beschrijving van de beat6 USB staat wel dat die over 2 USB beschikt.

Hopelijk tot snel!

Evelyne
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-12-2007 00:20
Er is ook nog de Reloop RMX-40 USB.

Het unieke van vinyl was ooit dat je er nummers en remixen op kon kopen die niet (of zo snel) op cd te krijgen waren. Met de komst van MP3-downloadwinkels is dit veranderd.
Mocht je toch een TT willen, zou je er eventueel eentje tweedehands kunnen kopen om te proberen. Ze komen hier op het forum regelmatig voorbij.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)