Forum > Off-Zone

Ernistig incident voorgekomen bij drive in show werk.

(69 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 387
25-11-2007 14:10
Het volgende is mij 24 november overkomen.

Het was zaterdagavond, Ik was geboekt voor een tienerfeest. Er waren 2 zalen, 1 boven waar de gasten weer ontvangen. En benede waar wij stonden te draaien. Rond de klok 21:00 uur waren de meeste gasten binnen. Benede stonden mensen lekker te dansen, Ik stond opeen gegeven moment met mijn gezicht in de cd koffer, En vervolgens was ik weg in de muziek, toen ik keek. Was de zaal opeens leeg. Ik snel naar boven gerend wat er aan de hand was. Vervolgens kwam ik boven en zag dat er ruiten kapot waren. Als snel zag ik de beheerder van de zaal heel hard over straat rennen. En al snel komt het tot mij door dat de ruiten waren ingetrapt. Jongeren wouden naar binnen om ook mee feest vieren. (voet afdruk op de deur). Snel (met mijn grote mond) heb ik iedereen naar benede gestuurd. Toen ik de deur achter de laaste persoon naar benede dicht deed. Reed de eerst policie auto al voor de deur. En toen zakte ik figuurlijk weg in de grond, En dacht bij mij zelf "Waar ben ik beland, In een knok partij?" Policie kwam direct binnen gestormd. Beheerder kwam al weer terug gelopen wat tervergeefs heeft hij ze niet kunnen pakken.

Ik probeerde rustig te blijven, Ik liep vervolgens direct weer naar benede waar ik vervolgens jonge meiden aan trefde die helemaal over stuur waren. Gelukkig nog geen 15 minuten later had ik met mijn muziek en de microfoon iedereen weer op de vloer. Ik liep even later weer naar boven waar vervolgens alles was op geruimd en hout voor de ruiten waren geplaats.

Ik breng dit incident even aan de kaart, Omdat ik als kleine drive in show dit nooit had verwacht. En ik was zeker niet voorbereid. Heb ik toch goed gehandeld? Ik had in ieder geval direct aan de veiligheid van de gasten gedacht.

Ik ben dit topic gestart opdat ik dit zeer erg vind, (Zeker deze nacht wakker heb gelegen) Wat als er iemand op die bank had gezeten bij die ruit? Ik vind het te erg om er over te denken..

Graag jullie, Meningen/bevindingen/commentaar.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
25-11-2007 14:34
Helaas gebeuren dit soort dingen wel vaker. Ik werk zelf in een kroeg waar het gewoon 99 van de 100 avonden gewoon rustig is. We hebben vrijwel nooit incidenten en zelfs bij feesten hebben we nog nooit beveiliging nodig gehad. Helaas is dat geen garantie dat het altijd rustig zal blijven. Je kunt heel veel voorkomen, maar gewoon domweg niet alles. We hebben een aantal weken geleden nog iemand de tent uit gezet omdat hij met een stuk geslagen glas andere mensen stond te bedreigen. Dat is ook een situatie waar je als barman niet heel gelukkig mee bent. Vorig jaar besloot iemand om z'n polsen door te snijden op het toilet. De barman die toen ingreep hebben we toen ook naar het ziekenhuis mogen brengen. 2 redelijke incidenten in ongeveer 18 maanden: valt dus qua frequentie wel mee, maar het is natuurlijk niet leuk om mee te moeten maken.

Wat mijn vermoeden een beetje is, is dat er aan de deur een rij heeft gestaan en dat een aantal gasten voor het feest alvast stevig aan het indrinken zijn gegaan. En dan krijg je simpelweg de combinatie van frustratie/irritatie en alcohol. En dat wil nog wel eens gedonder geven.

Over je manier van handelen. Het is natuurlijk altijd discutabel. Enerzijds vind ik dat je correct gehandeld hebt door de mensen weg te halen van de plaats van het incident en gewoon te zorgen dat het feest weer door ging. Verder heb je niet ingegrepen in de situatie zelf: ook prima want je houdt het risico op ellende voor jezelf zo klein mogelijk. Anderzijds lijkt het me niet erg slim om de deur dicht te doen. Ik weet namelijk niet hoe je (nood)uitgangen gesitueerd en aangegeven zijn, maar de veiligheid van jezelf en anderen is toch iets om rekening mee te houden.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 387
25-11-2007 14:46
Bedankt voor je reactie Philip.
Anderzijds lijkt het me niet erg slim om de deur dicht te doen. Ik weet namelijk niet hoe je (nood)uitgangen gesitueerd en aangegeven zijn, maar de veiligheid van jezelf en anderen is toch iets om rekening mee te houden.
De deur zat met gewoon een los (knip) haak dicht. Niet met sleutels e.d. Uiteraad is het verschil tussen kinderen en ouderen erg groot. De kids trooste elkaar naar het incident wel, En man die staat daar gewoon duidelijk boven. Kinderen (14 jaar) zullen dat nooit in het dagelijkse leven mee maken, Voor enkele mensen hier zal een confrontatie met dronken mensen dagelijks werk zijn. Er zijn hier zeker wel vader's zijn. Die toch soms toch even wakker liggen, Om er even over na te denken. Ik bedoel, Zulke onschuldige kinderen, die toch zo iets mee moeten maken. Ik had pas ook na een incident een 10 maanden baby in mijn handen. Als je wel niet denkt, Waar moet het heen met die wereld. Mensen doen waar ze zin in hebben, Denken niet aan andere, en zo maar verder.
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
25-11-2007 18:20
Het belangrijkste wat ik in de jaren heb geleerd is vooral rustig blijven. Als jijzelf kalm blijft is het veel gemakkelijker om een grote groep rustig te houden.

Ik denk dat ik in jouw situatie ook de mensen bij de open ramen weg had gehaald, en vervolgens afwacht had tot er politie aanwezig was ofzo. Ik had in ieder geval nooit zelf naar buiten gegaan om te kijken hoe of wat... dat is gewoon niet onze taak.

Verder, kijk eens naar dit topic: www.new-line.nl/forum/read/?t=6186
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 387
25-11-2007 19:39

deWit schreef:

Het belangrijkste wat ik in de jaren heb geleerd is vooral rustig blijven. Als jijzelf kalm blijft is het veel gemakkelijker om een grote groep rustig te houden.

Ik denk dat ik in jouw situatie ook de mensen bij de open ramen weg had gehaald, en vervolgens afwacht had tot er politie aanwezig was ofzo. Ik had in ieder geval nooit zelf naar buiten gegaan om te kijken hoe of wat... dat is gewoon niet onze taak.

Verder, kijk eens naar dit topic: www.new-line.nl/forum/read/?t=6186
Het probleem was, Ik was er later achter komen dat er iets aan de hand was. Iedereen stond al buiten te kijken. Dat was gewoon het moeielijke ervan. Uiteraad had ik wel direct mijn collega gewaarschuwd, En die heeft ook gelijk in gegrepen.

Bedankt voor de link, dat topic ga ik ook eens goed doorlezen.

Hier heb ik een paar foto's van het feest onder de grond. Van de zaal boven heb ik besloten de foto's (nog) niet te publiceren.

foto 1
foto 2
foto 3
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
26-11-2007 09:56
ok nu heb je een paniekje mee gemaakt,
en dan weet je nu gelijk waarom je je statief niet zo maar op die plaats neer kan zetten........
hint:
vol met het gloeiend hete lampen, laag, in de loop, en allemaal losse bungelende kabels.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 387
26-11-2007 15:05
Hoi Tom,

Tom schreef:

ok nu heb je een paniekje mee gemaakt,
en dan weet je nu gelijk waarom je je statief niet zo maar op die plaats neer kan zetten........
hint:
vol met het gloeiend hete lampen, laag, in de loop, en allemaal losse bungelende kabels.....
Je reactie is niet helemaal op z'n plek.

De zaal was helemaal niet hoog. Dit was echt de beste oplossing. Ik had er misschien wel een tafel voor kunnen zetten, maar dan was ik bang dat ze daar op gingen dansen. Overigens stonden daar tot bijna geen mensen.

De klant wou graag licht erbij, Dus was de beste optie. Heb je dan misschien een beter idee? Want in december sta ik er weer. (Sinds kort vaste klant geworden.)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
26-11-2007 15:14

dj krissie schreef:

Heb je dan misschien een beter idee? Want in december sta ik er weer. (Sinds kort vaste klant geworden.)
Mushroom eraf, parren allemaal er onder hangen en statief maximaal omhoog, maar vooral ergens in een hoekje wegzetten. Geen loshangende kabels maar alles netjes wegwerken. Maar vooral: statief ergens neerzetten waar niet gelopen wordt.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 387
26-11-2007 15:29

big bang schreef:

dj krissie schreef:

Heb je dan misschien een beter idee? Want in december sta ik er weer. (Sinds kort vaste klant geworden.)
Mushroom eraf, parren allemaal er onder hangen en statief maximaal omhoog, maar vooral ergens in een hoekje wegzetten. Geen loshangende kabels maar alles netjes wegwerken. Maar vooral: statief ergens neerzetten waar niet gelopen wordt.
Mushroom zal ik eraf halen. Statief stond al op een plek waar niet gelopen werd.

Dan moet het toch redelijk goed zijn...

Kristian
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
26-11-2007 15:48
kijk nu nog eens goed aanr de foto die je gepost hebt.....
je kan er aan komen, je kan er tegenaan lopen, en het ziet er rommelig uit.
Wees nu eens eerlijk tegen je zelf.....en leer.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)