Forum > Newbie Forum

Hulp bij keuze van lichteffect

(40 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
13-11-2007 12:26
Beste forummers,

Ik ben op zoek naar een leuk lichteffect dat aan volgende voorwaarden voldoet:
- prijs: max 200,00 € (300,00€ maar dan met case incl.)
- het moet dienst doen in een kleine lichtinstallatie (1 statief met daarop ledpars - het effect wordt dan met een klem en safety zijwaarts aan het statief gehangen)
- Bijgevolg mag het niet echt te zwaar wegen (max rond de 5 à 6 kilogram)
- Er moet een bak licht uitkomen, en genoeg lichtvariatie bieden.

Misschien ter verduidelijking: ik was zelf aan het denken aan 2 X een Dynamo van JB Systems (inclusief de nieuwe flightcase hiervoor) (prijs ligt dan rond 350,00€).
Dit leek mij een leuke opstelling: de spots bovenaan aan de t-bar en daaronder telkens met klem en safety een scan symmetrisch opgesteld.
Het doel is eigenlijk om snel een showtje op te stellen voor kleine feestjes (ongeveer 85% van mijn te spelen feestjes) Het enige minpunt nu is de lichtopbrengst van dergelijk toestel (100 W) -
Ik ga nu dergelijke feestjes spelen met 2 Tomahawks van JB en 1 Exercet (allen ook 100 Watt-lamp) (+ de basisverlichting natuurlijk), maar ben niet echt tevreden van de lichtopbrengst van die effectjes.

Zijn er mensen die een ander idee hebben dat binnen mijn budget valt, met opbergmogelijkheid en een variërend krachtig lichteffect?
(Graag ook aanduiding welke case dan zeker passend is voor het effect)

Ik had nog enkele ideetjes (met de led-effecten), maar die zullen tussendoor wel aan bod komen.

Graag nu het woord aan jullie, en alvast bedankt voor de hulp in mijn zoektocht!
Indien je nog verduidelijking wil, aarzel dan niet hé! :-)

Greetz,

Tim
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
13-11-2007 18:16
Waarom een Dynamo en geen DJ Robo van Aztek...?

Mvg
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
13-11-2007 18:21
dat was ook het eerste wat in me opkwam maar dat gaat boven zen budget uitkomen en ook boven zijn max gewicht.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
13-11-2007 18:22

Xplod schreef:

Waarom een Dynamo en geen DJ Robo van Aztek...?

Mvg
Lijkt me ook een betere keuze...
Bijna net zo duur en een scanner die zich beter heeft bewezen dan de dynamo, en ook met een stuk hogere lichtopbrengst!
Heb je wel al aan sturing van dergelijke lichten gedacht? waar stuur je je led-parren nu mee aan?
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
13-11-2007 18:23
Ik was net op zoek naar de prijs en het gewicht...
Bedoeling is dat het effect/de effecten met een klem/beugel aan de zijkant van de statief worden geklemd (wel met safety!), dus effecten boven de 10 kilo zijn zeker uit den boze...
Ga ondertussen verder met wat prijzen zoeken van de Aztek (is eerlijk gezegd een mij onbekend merk - niet zo héél bekend in België denk ik...)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
13-11-2007 18:25

GateWay schreef:

dat was ook het eerste wat in me opkwam maar dat gaat boven zen budget uitkomen en ook boven zijn max gewicht.
Gewicht kan inderdaad een probleem zijn...
maar ook jammer om nu nieuwe scanners te kopen die je over een tijdje weer moet verkopen omdat ze gewoon te kort komen.
Beter even doorsparen voor betere stands en dan dj Azteks erbij. maar dat is natuurlijk ieders eigen keuze.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
13-11-2007 18:26

eriswa schreef:

Xplod schreef:

Waarom een Dynamo en geen DJ Robo van Aztek...?

Mvg
Lijkt me ook een betere keuze...
Bijna net zo duur en een scanner die zich beter heeft bewezen dan de dynamo, en ook met een stuk hogere lichtopbrengst!
Heb je wel al aan sturing van dergelijke lichten gedacht? waar stuur je je led-parren nu mee aan?
Heb enkele SM1612-toestellen staan, dus daar kan ik ze mee sturen. Ben ook van plan om op termijn naar een pc sturing via de laptop te gaan, maar dat is toekomstmuziek.
De ledpars stuur ik nu met de ledcon1 van JB Systems, maar in de praktijk gaan die op een feest in de master/slave modus. Dan hebben ze ook looplichteffecten...
Ben eigenlijk nog op zoek naar een andere - betere sturing voor de ledpars... (Heb gezien dat JB de ledcon2 heeft gemaakt, maar mijns inziens geeft die geen meerwaarde)
Maar nu graag nog ideetjes voor een effect aub! :-)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
13-11-2007 18:28

eriswa schreef:

GateWay schreef:

dat was ook het eerste wat in me opkwam maar dat gaat boven zen budget uitkomen en ook boven zijn max gewicht.
Gewicht kan inderdaad een probleem zijn...
maar ook jammer om nu nieuwe scanners te kopen die je over een tijdje weer moet verkopen omdat ze gewoon te kort komen.
Beter even doorsparen voor betere stands en dan dj Azteks erbij. maar dat is natuurlijk ieders eigen keuze.
De stands kunnen dat gerust aan hoor, het gewicht is enkel van belang voor de zijwaartse krachten op de beugel en de klem... (en het transport wink ;) )
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
13-11-2007 18:31
welke statieven zijn het ? waarom wil je ze zijwaarts hangen ? heb je geen t-bar wara je boven en onder apparaten kunt bevestigen, dan kan je de ledpars aan de bovenkant doen en 2 scans aan de onderkant bevestigen
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
13-11-2007 18:45
Het zijn de gewone metalen lichtstatieven van JB-Systems (al enkele jaren oud. Die worden geborgd en kunnen zeker 60 kg aan.) Ik zou graag ze zijwaarts hangen omdat ik bij kleine showtjes slechts één statief wil plaatsen: de t-bar met 4 spots op en dan aan de zijkant één of twee effectjes...

Kent iemand het gewicht van die DJ Robo van Aztek?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)