Fog Machine knopje op ShowMaster
(12 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
BartManNLStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2007 Laatste: 15-10-2010 Berichten: 20 | 3-10-2007 12:54 |
Op de ShowMaster 24 zit een knopje 'Fog Machine'. Gelukkig zwijgt de handleiding in alle talen over het gebruik hiervan, zodat ik de gelegenheid heb om er hier een topic over te openen. Aan de achterkant van de tafel lijkt er geen 'speciale' aansluiting te zitten voor een rookmachine, vermoedelijk is het dus een DMX iets. Alleen: op wel kanaal dan? Is daar een conventie voor? (zoals CB kanaal 9 = noodoproepen, MIDI kanaal 10 = drummachine etc) Ik heb een cheap-ass rookmachine, maar ik overweeg om een relaitje parallel aan de drukknop te zetten en dit te voeden met een stekkertrafo die dan weer in een single switchpack zit. Moet dan alleen wel even weten op welk kanaal... De bedoeling is dus: knopje drukken -> switchpack aan -> voeding aan -> relais trekt aan -> machine rookt. Alleen geen terugmelding over de verwarmingsstatus dan, maar daar verzin ik ook wel wat op, en goede felle knipperled ofzo er op als hij aan het stoken is. | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 3-10-2007 13:05 |
Er zit weldegelijk een aparte uitgang voor je rookmachine op de Showmaster. (in de gebruiksaanwijzing die ik heb van de Showmaster 48 staat het op de eerste pagina's vermeld bij het apparaatoverzicht) Deze aansluiting kun je gebruiken op machines zoals de Antari's welke een MIDI-bus als aansluiting voor de aansturing hebben. Grote kans dat het bij Antari- of Showtecfoggers direct werkt, bij andere machines zul je misschien even de pinbezetting moeten controleren. Mogelijk kun je rookmachines met een ander soort aansluiting ook aanpassen. Echter bij een rookmachine waarbij de remote direct belast wordt zou ik het maar niet proberen. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 3-10-2007 13:33 |
René Eppink schreef: Deze aansluiting kun je gebruiken op machines zoals de Antari's welke een MIDI-bus als aansluiting voor de aansturing hebben. | |
Light Image | |
BartManNLStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2007 Laatste: 15-10-2010 Berichten: 20 | 3-10-2007 13:54 |
René Eppink schreef: Er zit weldegelijk een aparte uitgang voor je rookmachine op de Showmaster. (in de gebruiksaanwijzing die ik heb van de Showmaster 48 staat het op de eerste pagina's vermeld bij het apparaatoverzicht)Deze aansluiting kun je gebruiken op machines zoals de Antari's welke een MIDI-bus als aansluiting voor de aansturing hebben. Grote kans dat het bij Antari- of Showtecfoggers direct werkt, bij andere machines zul je misschien even de pinbezetting moeten controleren. Mogelijk kun je rookmachines met een ander soort aansluiting ook aanpassen. Echter bij een rookmachine waarbij de remote direct belast wordt zou ik het maar niet proberen. Maar... Was ShowTec niet berucht om hun manuals?? In de nederlandse en in de engelse versie staat dus geen info over deze aansluiting, maar in de duitse versie wél. In de eerste twee staat gewoon een hele andere afbeelding bij het hoofdstuk 'aansluitingen'. Concreet nu: weet iemand hoe de pinbezetting van deze aansluiting is? Ik ga ook wel even googelen, maar directe input is nooit weg! En over die rookmachine: het is een vreselijk cheap-ass geval. Ik ben van plan om een relais in de remote in te bouwen en dát te schakelen. [edit schreef:Hierboven staat al een pinbeschrijving [/edit] | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 3-10-2007 13:56 |
Pinbezetting staat in de link in de post boven je... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 3-10-2007 14:06 |
BartManNL schreef: Maar... Was ShowTec niet berucht om hun manuals?? In de nederlandse en in de engelse versie staat dus geen info over deze aansluiting, maar in de duitse versie wél. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
BartManNLStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2007 Laatste: 15-10-2010 Berichten: 20 | 3-10-2007 14:08 |
Dré schreef: BartManNL schreef: Maar... Was ShowTec niet berucht om hun manuals?? In de nederlandse en in de engelse versie staat dus geen info over deze aansluiting, maar in de duitse versie wél. | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 3-10-2007 15:29 |
JeroenVDV schreef: René Eppink schreef: Deze aansluiting kun je gebruiken op machines zoals de Antari's welke een MIDI-bus als aansluiting voor de aansturing hebben. | |
MGStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2006 Laatste: 15-11-2024 Berichten: 292 | 1-11-2007 19:44 |
In het genoemde topic de aansluiting bekijken, dan kun je zelf een verloopkabel maken om je fogger aan te sturen. Desnoods meet je tussen welke contacten er geschakeld worden, en of er op bepaalde contacten spanning staat. Dit vergelijken met de connectors van je rookmachine én bijbehorende remote, dan is er absoluut uit te komen. | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 1-11-2007 20:12 |
Topic is al een maand oud. De rookmachineaansluiting op Showmasters is al vaker behandeld, kwestie van de zoekmachine gebruiken. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers |