Forum > Geluid

Renkus Heinz.

(23 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
16-9-2007 10:38
Hoi,

Gisteren kreeg ik een topje aangeboden van Renkus Heinz.(TRC 151/9)
Ik ben wel benieuwd wat jullie nu van dit merk vinden.

Ik weet dat Ampco en Purple ook met dit merk werken.

Maar als je bijvoorbeeld naar het merk JBL kijkt hebben ze ook een budget serie.
Heeft Renkus Heinz dit ook?

Kan iemand me meer vertellen over dit merk
Want op internet kun je er vrij weinig over vinden.

Alvast bedankt.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-9-2007 10:55
Het merk Renkus Heinz is inderdaad best een "chique" merk, maar de TRC-serie is inderdaad wel een beetje een "budget"-serie. Heb die specifieke kasten niet gehoord.
Light Image
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
16-9-2007 11:04
De TRC types zijn inderdaad de kleinere kastjes van Renkus Heinz. Van de SR151 heb ik nog niet gehoord, maar van de SR121 en 81 wel. Gezien de nummering die ook bij de wedges (101, 121, 151) wordt toegepast denk ik dat de SR151 de 15" versie is.

Op zich zijn dit leuke kastjes, die veel worden gebruikt in studio's of bijeenkomsten met achtergrondmuziek/spraak. Ik denk dat de 81 ook ideaal zou zijn in een restaurant of cafe.
De SR151 zal een slag groter zijn en misschien wel geschikt als top voor een drive-in, ik gok zo'n 300W RMS. Het geluid van RH (aka Martin Audio of Synco) is zonder meer prima, dus daar hoef je het niet voor te laten.

René
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
16-9-2007 13:11

renevanh schreef:

De TRC types zijn inderdaad de kleinere kastjes van Renkus Heinz. Van de SR151 heb ik nog niet gehoord, maar van de SR121 en 81 wel. Gezien de nummering die ook bij de wedges (101, 121, 151) wordt toegepast denk ik dat de SR151 de 15" versie is.

Op zich zijn dit leuke kastjes, die veel worden gebruikt in studio's of bijeenkomsten met achtergrondmuziek/spraak. Ik denk dat de 81 ook ideaal zou zijn in een restaurant of cafe.
De SR151 zal een slag groter zijn en misschien wel geschikt als top voor een drive-in, ik gok zo'n 300W RMS. Het geluid van RH (aka Martin Audio of Synco) is zonder meer prima, dus daar hoef je het niet voor te laten.

René
Edit Mod: op deze pagina
heb ik een stukje voor je getypt, wil je dat aub even goed lezen?
En wil je dan nog een keer naar deze quote van jouw kijken vooral de zaken die ik onderstreept heb voor je?
En ik zou het op prijs stellen als je dan nog even bevestigd dat je het gelezen hebt,
zodat we daaraan niet meer hoeven te twijfelen bij het lezen van je volgende posts.

Tom
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
16-9-2007 13:47

renevanh schreef:

Het geluid van RH (aka Martin Audio of Synco) .

René
Synco is een netwerk van bedrijven. Die bedrijven hebben een zogehete synco package. Ze hebben dus appratuur van de Synco Group, en die sets dus volgens standaard specificaties samengesteld. Zo kan ieder netwerklid met spullen van een ander overweg (inhuur) alsof het (min of meer) zijn eigen spullen zijn.

Het Synco 'package' bestaat uit een aantal systemen,

Het STS. (synco touring system)

Dat systeem bestaat uit een aantal verschillende kasten. Per locatie/doel wordt een dergelijke set samengesteld van subs, mids, lows, en hoogkasten. Ampracks met Crest CA serie.Dat zijn dus die die kasten van RH.

De Synco Wedges (van Synco zelf) (Crest CA amps) en de line arrays van Martin Audio (Martin (LG) amps)
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
16-9-2007 15:12

Tom schreef:

renevanh schreef:

De TRC types zijn inderdaad de kleinere kastjes van Renkus Heinz. Van de SR151 heb ik nog niet gehoord, maar van de SR121 en 81 wel. Gezien de nummering die ook bij de wedges (101, 121, 151) wordt toegepast denk ik dat de SR151 de 15" versie is.

Op zich zijn dit leuke kastjes, die veel worden gebruikt in studio's of bijeenkomsten met achtergrondmuziek/spraak. Ik denk dat de 81 ook ideaal zou zijn in een restaurant of cafe.
De SR151 zal een slag groter zijn en misschien wel geschikt als top voor een drive-in, ik gok zo'n 300W RMS. Het geluid van RH (aka Martin Audio of Synco) is zonder meer prima, dus daar hoef je het niet voor te laten.

René
Edit Mod: En wil je dan nog een keer naar deze quote van jouw kijken vooral de zaken die ik onderstreept heb voor je?
En ik zou het op prijs stellen als je dan nog even bevestigd dat je het gelezen hebt,
zodat we daaraan niet meer hoeven te twijfelen bij het lezen van je volgende posts.

Tom
Ik durf de door mij gegeven informatie niet met zekerheid te geven, maar wel met aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (uhm.. ja).
Ik heb deze kasten (met uitzondering van de SR151 dan) vrijwel wekelijks in m'n handen (ja, ik loop bij Ampco rond), maar veel heb ik er nog niet mee gewerkt (dus veel in m'n handen, maar nog niet veel bezig gehoord). Vandaar dat ik even voorzichtig ben met m'n beweringen, anders zou de topicstarter kunnen aannemen dat ik het zeker weet, en dat doe ik dus niet.

Speciaal voor jullie heb ik het even nagezocht...
De SR151 is inderdaad een fullrange 2-weg speaker met een 15" woofer. Ze geven 800W Program. Officiele benaming is overigens TRC151.

@Movergauw: voor de duidelijkheid: STS is ook van Renkus Heinz. Waarom RH aka Synco aka Martin Audio? Omdat op alle kasten die Synco in het pakket heeft het Synco logo zit (Ook op TRC, STS en Line Array). Juridisch gezien zijn het 3 verschillende bedrijven, maar in de praktijk is het een pot nat.

René
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
16-9-2007 17:00

renevanh schreef:

@Movergauw: voor de duidelijkheid: STS is ook van Renkus Heinz. Waarom RH aka Synco aka Martin Audio? Omdat op alle kasten die Synco in het pakket heeft het Synco logo zit (Ook op TRC, STS en Line Array). Juridisch gezien zijn het 3 verschillende bedrijven, maar in de praktijk is het een pot nat.

René
Het STS. (synco touring system)

Dat systeem bestaat uit een aantal verschillende kasten. Per locatie/doel wordt een dergelijke set samengesteld van subs, mids, lows, en hoogkasten. Ampracks met Crest CA serie. Dat zijn dus die die kasten van RH.
Dat synco pakket zijn inderdaad drie verschillende bedrijven. STS is RH, line arrays zijn Martin en de wedges zijn Synco.

Het aardige is dat Purple en APR meerdere dingen 'synchroon' hebben ipv alleen de Syncosets. Zo hadden we laatst hier spul van Purple, maar de mixer/mic enz set van APR.

Er zit overal idd een Synco Sticker op de voorkant, maar, en ik heb redelijk wat van die kasten door mn handen gehad, ook gewoon het fabrikantplaatje op de achterkant. wink ;)
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
16-9-2007 19:46

GoeieGast schreef:

Het aardige is dat Purple en APR meerdere dingen 'synchroon' hebben ipv alleen de Syncosets. Zo hadden we laatst hier spul van Purple, maar de mixer/mic enz set van APR.
Dat komt omdat Purple het op het moment zo druk heeft dat ze niet genoeg materiaal hebben. Wekelijks gaat er een bakwagen vol aan materiaal richting Purple zodat ze daar ook voort kunnen wink ;)
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
16-9-2007 20:24
Klopt ja haha. Ik stond licht twee weken geleden voor ze te bouwen en bij de ene MAC ontbrak de klem, bij de andere de safety enz. Toen ik even 'verhaal ging halen' vertelde de purpleman me 'Ja we hebben 100 van die dingen op voorraad maar ze gaan de ene vrachtwagen uit, de andere vrachtwagen in en zodoende wordt er dus nauwelijks onderhoud gepleegd / gechecked.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-9-2007 00:07

GoeieGast schreef:

Klopt ja haha. Ik stond licht twee weken geleden voor ze te bouwen en bij de ene MAC ontbrak de klem, bij de andere de safety enz. Toen ik even 'verhaal ging halen' vertelde de purpleman me 'Ja we hebben 100 van die dingen op voorraad maar ze gaan de ene vrachtwagen uit, de andere vrachtwagen in en zodoende wordt er dus nauwelijks onderhoud gepleegd / gechecked.
Tja, da's wel de manier waarop je je als bedrijf (letterlijk) over de kop werkt...
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)