Forum > Geluid

Welke in-ears? (>drums)

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
23-8-2007 02:19
Hey,

Ik ben dus opzoek naar een setje In-ears, mag draadloos maar hoeft nog niet direct.
Liefst Senheiser of Shure, maar aangezien ik er niet teveel van ken, vraag ik advies aan jullie.

Ik ga ze vooral gebruiken voor Live optredens (>drums) en thuis met cd-tje mee te spelen.

Geef maar wat advies, of welke jullie zouden nemen.

Enkele dingen die mij wel aanstaan:

Sennheiser ew 300 IEM-D G2 In-Ear-Monitor-System : 652,94 €
Shure PSM200 met body-pack ontvanger P2R en E2 oordopjes : 478,15 €

Iemand ervaringen met deze dingen?

Groetjes,
Dave22Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2005
Laatste: 26-6-2013
Berichten: 46
24-8-2007 00:09
Aangezien een drummer niet mobiel is of moet zijn
zou ik investeren in een zeergoede koptelefoon,
zo'n ding geeft een veel beter geluid dan in ears, en is een stuk goedkoper.
Je verslijt er ook geen batterijtjes aan en bovendien demp je wat geluid van je eigen drummen.

Groeten
[Drummer die al 5j met koptelefoon speelt]
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
24-8-2007 00:10
Hey

Koptelefoon.. is dan weeral zo lomp hé, in ears lijkt me wel handiger en niet zo opvallend..?

Mvg
Dave22Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2005
Laatste: 26-6-2013
Berichten: 46
24-8-2007 00:25
bij in ears zitten de draadjes steeds in de weg bij het drummen.
Overigens zijn inears die een basdrum en toms goed weergeven zo laag echt door denk
dat dat sure E5 is ofzo, de oortjes alleen kosten ergens een 300eur, dan heb je nog niet eens zender en ontvanger.

Daar tegenover staat dat een koptelefoon van ergens 175 eur. 100 keer beter klinkt.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 13473
24-8-2007 09:03

Dave22 schreef:

bij in ears zitten de draadjes steeds in de weg bij het drummen.
Komen samen in je nek en gaan onder je T-shirt door naar beneden (aan de achterkant dus). Lijkt me een non-issue (zeker gezien het feit dat ook een hoofdtelefoon een aansluitkabel heeft).
Overigens zijn inears die een basdrum en toms goed weergeven zo laag echt door denk
E3 of E4 kan ook prima. Throne shaker erbij en klaar is Klara. Natuurlijk wel een goed in-ear systeem nemen met ZEER GOEDE beveiliging tegen hoge SPL op de oortjes...

Maar een HD25 (weegt niks en zie je amper) kan natuurlijk ook als het budget krap is. Overigens vind ik dat een beetje vreemde redenering. Meestal staat er namelijk een stevige drumfill naast de drummer (en da's ook niet gratis ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
24-8-2007 09:28
Ik speel meestal (of ik probeer!!) toch met Alpine oordopjes (gewoon dempende), dus zoude in-ears ook deze niet een beetje vervangen PLUS dienen als monitor..

In-ear kan toch nooit zo schadelijk zijn tov. zoon scheurende kast naast/achter jouw?

grtz
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 13473
24-8-2007 09:43

marijn schreef:

Ik speel meestal (of ik probeer!!) toch met Alpine oordopjes (gewoon dempende), dus zoude in-ears ook deze niet een beetje vervangen PLUS dienen als monitor..
Ja.
In-ear kan toch nooit zo schadelijk zijn tov. zoon scheurende kast naast/achter jouw?
Geval is dat een goede In-Ear in staat is tot een geluidsniveau dat absoluut permanente gehoorschade oplevert. Je kunt je gehoor maar één keer naar de kl#ten helpen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
24-8-2007 10:11
Dan is infeite nog altijd het beste met gewoon een monitor naast jouw en oordoppen in (van die alpines,..) met 2 filtertjes?

IK zou gewoon in-ears kopen, omdat het geluid dan rechtstreeks in je oren komt, nu zit je idd ook nog met het geluid van je drums.. (maar dan ken je net zo goed een hoofdtelefoon kopen, alleen staat dat minder denk ik)..

groetjes
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
24-8-2007 10:26
Heel erg veel drummers zie je met koptelefoon spelen, helemaal geen vreemd gezicht. Drummers die hun gehoor naar de klote hebben geholpen kom je zeer regelmatig (en steeds vaker) tegen. Een voorbeeld oorzaak kan zijn de monitoren die veel en veelste hard moeten gaan, drumfillen die bijna over de zijk gaan etc.etc. Spelen met een koptelefoon die goed afsluit (zoals de eerder genoemde sennheiser) of In Ears zijn ideaal, maar niet minder gevaarlijk, zoals Dre al aangaf. Daarbij komt dat spelen met In Ears even heel wat anders is dan je gewend bent. Sommige passen zo goed en staan op zo'n redelijk volume dat je gehele omgevings geluid weg is, dus de bassist die je voorheen nog goed hoorde naast je, ben je nu 'kwijt'. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je de voor en nadelen van een In Ear / Koptelefoon systeem goed tegen elkaar af moet wegen. Als ik op dit moment een keuze zou moeten maken (als geluidstech EN als drummer zijnde) zal ik kiezen voor een koptelefoon, eventueel aangevuld met een gewone floor om de kick wat lekkerder door te laten komen... Een HD25 van Sennheiser is een echte aanrader: sluit perfect af, je bent echter niet al je omgevingsgeluid helemaal kwijt, gaat lekker diep in het laag en voor de overige tonen heeft de Sennheiser een mooie weergave. En indien je dat wilt zou je 'm zelfs nog draadloos kunnen maken (maar waarom zou je wink ;) ).
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
25-8-2007 12:25

Dave22 schreef:

Aangezien een drummer niet mobiel is of moet zijn
zou ik investeren in een zeergoede koptelefoon,
zo'n ding geeft een veel beter geluid dan in ears, en is een stuk goedkoper.
Ieder zijn menig natuurlijk, maar klinken E5's niet goed genoeg volgens jou?? ;-) Ik ben anders best tevreden met de klank en de prestaties hoor! Zelfs de E2 klinkt perfect (voor het luisteren naar muziek). Over de prijs zwijg ik, daar heb je een punt.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)