Forum > Algemeen Forum

Hoe ver gaan jullie met promotie?

(62 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
21-8-2007 10:54
Ik ben benieuwd hoe ver iedereen hier gaat met de promotie van zijn drive-in show / licht-geluid bedrijf. Mijn situatie:

- Website
- Visitekaartjes
- Spandoeken
- Kleding
- Jingles

Wat vinden jullie, gaat dit niet te ver? Ik kan me ook voorstellen dat je niet dood wil worden gegooid met reclame op je feest, daarom doe ik die jingles niet te vaak, lijkt me nogal irritant.

Zie ik het verkeerd als ik denk dat veel beginnende bedrijfjes zoveel reclame maken?

(Als de mods dit een zinloos topic vinden mogen jullie hem verwijderen)
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
21-8-2007 11:06
Bij mij is dat: website, Gouden Gids, Telefoongids, shirts met logo. En tijdens een avond komt zo af en toe de naam, het logo en de website-url langs in laser. Visitekaartjes heb ik wel maar doe ik weinig mee.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
21-8-2007 11:42
Visitekaartjes, mits je geen KVK nummer hebt of BTW nummer. Niet aan website's oid beginnen. Dat is mijn mening. De kans is daar groter op dat je gepakt wordt. Heb ook enkele jingels. Maar die gebruik je 9 van de 10x toch niet.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
21-8-2007 11:44

Dj-Ferry schreef:

Visitekaartjes, mits je geen KVK nummer hebt of BTW nummer. Niet aan website's oid beginnen. Dat is mijn mening. De kans is daar groter op dat je gepakt wordt. Heb ook enkele jingels. Maar die gebruik je 9 van de 10x toch niet.
Je bedoelt tenzij? geeft je zin een compleet andere betekenis namelijk.
Waar zit de cut op dit apparaat?
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
21-8-2007 11:57
2 x bewerkt. Laatst door Sonic boom op 21-8-2007 13:03

Dj-Ferry schreef:

Niet aan website's oid beginnen. Dat is mijn mening. De kans is daar groter op dat je gepakt wordt.
shocked 8O Waar moet je voor gepakt worden dan??? shocked 8O

Hier doen we aan visitekaartjes, flyer op locatie weg hangen, visitekaartjes achterlaten bij locatie, advertenties op locale internetprovider prikbord, telefoongids, gouden gids, drive in startpagina, een heel aantal bruiloftswebsites, bedrijvenpagina's plaatselijke internetprovider, kleding, weggeefshirtjes af en toe, wat kinderen rond laten lopen in kindermaat bedrijfs t-shirts etc. En veel aandacht besteed aan de notering bij Google, msn search en andere grote zoekmachines.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
21-8-2007 12:11
1 x bewerkt. Laatst door Viero op 21-8-2007 12:18
Hier drive-in startpagina, visitekaartjes, t-shirts/polo's/truien met logo komen er nog, website (waar weinig wordt aan gedaan razz :p ), gouden gids, mondelinge reclame, meubel met reclame...
Fun is serious business!
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
21-8-2007 12:16
1 x bewerkt. Laatst door Eriswa op 21-8-2007 12:19
Wij doen aan visitekaartjes, website, kleding, draaibar met naam erop, aanhanger met naam en tel.nr. erop, Als we een eigen feest geven flyeren en posteren met ook onze naam erbij en natuurlijk het belangrijkste van allemaal: we proberen netjes over te komen en de mond-tot-mond reclame daarmee te stimuleren.
PS. Drive-in startpagina zie ik persoonlijk het nut niet zo van in, daar kijken klanten toch nooit op, eerder nog in de gouden gids ofzo denk ik...

[EDIT] en oja, ik denk dat jingles enzo en je naam onder de show roepen of eens zeggen niet netjes staat.
Je kunt het beter via visuele doeleinden benaderen door bijv een laser, of een draaibar of spandoek ofzo.
Hooguit aan het einde van de show je naam zeggen, maar zelfs dat doen wij al niet.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-8-2007 12:18

eriswa schreef:

PS. Drive-in startpagina zie ik persoonlijk het nut niet zo van in, daar kijken klanten toch nooit op, eerder nog in de gouden gids ofzo denk ik...
Zo, daar vergis je je toch flink in. Hoe vaak ik via de startpagina's waar ik aangemeld ben wel geen aanvragen krijg.. Daarnaast, hoe meer (kwaliteitswebsites) naar jouw website verwijzen, hoe interessanter je Google-positie ineens wordt.......
Light Image
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
21-8-2007 12:19

JeroenVDV schreef:

eriswa schreef:

PS. Drive-in startpagina zie ik persoonlijk het nut niet zo van in, daar kijken klanten toch nooit op, eerder nog in de gouden gids ofzo denk ik...
Zo, daar vergis je je toch flink in. Hoe vaak ik via de startpagina's waar ik aangemeld ben wel geen aanvragen krijg.. Daarnaast, hoe meer (kwaliteitswebsites) naar jouw website verwijzen, hoe interessanter je Google-positie ineens wordt.......
O, dan heb ik dat verkeerd gezien denk ik, dan gaan wij ons daar ook maar eens mee bezig houden. Komt het toch nog van pas dat ik dacht dat het geen nut had en dat hier zei laugh :D verder nog mensen goede ervaringen ermee?
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
21-8-2007 13:34
1 x bewerkt. Laatst door Luc2366 op 21-8-2007 13:37

JeroenVDV schreef:

eriswa schreef:

PS. Drive-in startpagina zie ik persoonlijk het nut niet zo van in, daar kijken klanten toch nooit op, eerder nog in de gouden gids ofzo denk ik...
Zo, daar vergis je je toch flink in. Hoe vaak ik via de startpagina's waar ik aangemeld ben wel geen aanvragen krijg.. Daarnaast, hoe meer (kwaliteitswebsites) naar jouw website verwijzen, hoe interessanter je Google-positie ineens wordt.......
idd, via dergelijke sites krijg je veel "aanvragen".

En het kost telkens een hoop tijd om die offerte-aanvragen correct en gedetailleerd te beantwoorden. Hoeveel van die opdrachten haal je uiteindelijk ook effectief binnen?
Relatief weinig vrees ik...
De prijsaanvragen die via dergelijke sites gebeuren zijn er meestal op gericht om "het goedkoopste" te vinden. En aan dat circus doe ik niet meer mee...

Wij hebben zelf visitekaarjes, staan op gouden gids, hebben t-shirte en polo's en een website die al 2j ongewijzigd bleef. 80% van ons werk komt voort uit mond-aan-mondreclame: 't kost niets en toont volgens mij het meest correct aan of al-dan-niet goed bezig bent.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)