Forum > Newbie Forum

2e draaitafel later aanschaffen

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
SLiN 45Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-1-2007
Laatste: 10-12-2007
10-7-2007 22:07
Had laatst deze discussie met een vriend van me die wil beginnen met draaien, en kon hem hier toch niet met 100% zekerheid een antwoord op geven.
Hij wil gaan beginnen met draaien, nu wil hij geen instap-spul aanschaffen maar meteen goed spul, in principe verstandig als je het mij vraagt. Hij heeft het volgende op zijn lijstje staan:
- Vestax PMC 05 Pro
- 2X Technics SL 1200 MK5+ 2X Shure M44-7

Dan kom je totaal dus op zo'n 1750 euro. Feit is echter dat hij de hele vakantie gewerkt heeft en nu pas zo'n 1200 euro bij elkaar gespaard heeft, maar hij wil nu toch eigenlijk al beginnen. Het idee dat we hadden was dus dat hij eerst de Vestax mixer met 1 draaitafel en element haalt, en zo snel hij de rest bij heeft gespaard de andere draaitafel aanschaft.
Leuk plan, hij wil namelijk voornamelijk gaan scratchen (later ook beatjugglen) en dan kun je in principe wel met 1 draaitafel en mixer volstaan, later gaat hij zich pas richten op het mixen. Nu wat wij ons afvroegen, als hij nu begint met 1 draaitafel en daar hevig mee aan de gang gaat (scratchen..), gaat hij dat een verschil ondervinden wanneer hij een aantal maanden later de 2e aanschaft met de nieuwe?

Mischien dat jullie hem kunnen helpen, ik heb hier geen ervaring mee en durfde er zo dus geen antwoord op te geven...
MutzStandaard Lid
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
10-7-2007 22:43
laat m eens kijken naar 2x superoems en concorde elemenntjes in combinatie met dit paneeltje. Volgens mij kom je dan qua specs meer dan een heel eind en qua prijs ook.

SLs kopen is leuk maar OEMS net zo leuk. (zegt de gek die ze net weer heeft omgeruild voor SLetjes)
niet nodig
SLiN 45Standaard Lid
10-7-2007 22:56

mutz schreef:

laat m eens kijken naar 2x superoems en concorde elemenntjes in combinatie met dit paneeltje. Volgens mij kom je dan qua specs meer dan een heel eind en qua prijs ook.

SLs kopen is leuk maar OEMS net zo leuk. (zegt de gek die ze net weer heeft omgeruild voor SLetjes)
Had zelf een tijdje geleden een setje super-oems te koop staan die hij kon overnemen voor een vriendenprijsje, maar meneer moest en zou SL's hebben. Rede: het is de standaard, ' iedereen' binnen de hiphop-scene heeft ze zijn meer oldschool laugh :D
RiMaStandaard Lid
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
11-7-2007 00:06
acura's en scratchen gaat prima hoor en het scheelt een hoop geld, voor 1 technics heb je bijna een setje acura's

zou hem daar maar eens naar laten kijken, wel zo verstandig lijkt me

vergeet de speling niet wink ;)

en veel laten oefenen, het ziet er vaak simpeler uit dan het is hehe
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
VoltcontrolStandaard Lid
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
11-7-2007 10:21
Kijk iig ook naar de Ecler HAK serie.
Jammer dat degene waar het om gaat per-cee geen super-oem wil.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
11-7-2007 10:25
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 11-7-2007 10:27
de vraag was of een sl na twee maanden minder is als een nieuwe.....

Nah, de mijne zijn van 1980 en werken nog steeds 100% en hebben geen speling, nergens.

Maar je moet wel weten hoe je scratcht.
Er zijn nog steeds hele volkststammen die aan het plateau lopen te swengelen sneaky :V

enne dat geswengel houd je meestal geen dansvloer mee gaande hoor.
It's verry overrated razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RiMaStandaard Lid
11-7-2007 10:25
vind ik persoonlijk een beetje 'dom' om het maar zo te zeggen, omdat iedereen er een heeft shut up :X

oem doet niks onder voor een sl

maar ach dan werkt hij nog een vakantie en heeft hij z'n SLs razz :p

en het is ook totaal anders dan vloertjes vullen he, als ik goeie scratch djs zie heb ik toch meestal iets van shocked 8O als er iemand alleen mixed heb ik zoiets van oh leuk en ben ik weer verder(ligt eraan wie en of hij/zij trucks uithaalt, maar alleen mixen vind ik vaak nogal saai om te zien, maar daar heb je de dansvloer voor wink ;))
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
VoltcontrolStandaard Lid
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
11-7-2007 10:44
CDX'jes geen optie? happy :)
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
SLiN 45Standaard Lid
11-7-2007 11:28
Tom, bedankt voor het antwoord op mijn vraag happy :)

En inderdaad, Super-OEMs doen zeker niet onder voor Technics en dat weet hij ook wel, heeft hij uitgebreid kunnen testen bij mij toen ik ze zelf nog had. Maar hij wil gewoon SL's, klaar. Zo een slechte investering is dat nog niet, gezien ik vorige week mij Super-OEMs van 13 maanden oud in perfecte staat weg heb gedaan voor nog minder als de helft van de nieuwprijs, meer krijg je er ook niet meer voor.

voltcontrol schreef:

CDX'jes geen optie? happy :)
Als ik me niet vergis zijn dat toch TTX' jes wink ;)
RiMaStandaard Lid
11-7-2007 12:29
nee niemand zal ook zeggen dat het geen goede investering is, maar hij heeft er het geld niet voor maar wil perse die SLs, dan moet hij inderdaad later een 2e SL erbij halen

en vergeet niet dat je ook platen etc moet aanschaffen, dat loopt ook snel op als je er een zooitje hebt, hij moet ook rekening houden met wat hij in de maand op ze rekening krijgt

in dat geval zou ik persoonlijk het geld wat ik over heb na aanschaf OEM steken in platen etc.

oh shit dat heb ik ook gedaan sneaky :V

Terug naar forum Reageer (zonder quote)