Forum > Licht

Welke laser (budget 200-600 euro)

(37 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
21-6-2007 09:00
1 x bewerkt. Laatst door Sjampiejo op 21-6-2007 10:07
Ik ben op zoek naar een (kleuren)laser met een budget van 300-600 euro. Als ik in de webshop van new-line kijk zie ik maar weinig kleurenlasers staan (niet negatief bedoeld). Kunnen jullie me een goede laser aanraden?

https://www.skytronic.nl/product/product.php?s=152.701
https://www.skytronic.nl/product/product.php?s=152.698

Of is dit misschien wat?
https://muziek.marktplaats.nl/licht-en-laser/99776750-nieuwe-multicolor-laser-140mw-moet-snel-weg.html

Groet
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
21-6-2007 09:02
als je nu eens eerst leert hoe je een link moet maken.....
Tip
Kleuren lasers en goedkoop, zijn dingen die slecht samen gaan.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-6-2007 09:30

Tom schreef:

Kleuren lasers en goedkoop, zijn dingen die slecht samen gaan.
Nou, er zijn lasers die voor het geld keurig in elkaar zitten.
Denk ook aan safety oog, fatsoenlijk werkend sleutelcontact etc. Toevallig staan die units wel bij New-line in de webshop. (beide vallen onder de 600euro)
Showtec en JB.

De showtec heeft nog een extra veiligheid. (remote interlock)

Martin.
kvm entertainment
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
21-6-2007 10:17

KVM schreef:

Tom schreef:

Kleuren lasers en goedkoop, zijn dingen die slecht samen gaan.
Nou, er zijn lasers die voor het geld keurig in elkaar zitten.
Denk ook aan safety oog, fatsoenlijk werkend sleutelcontact etc. Toevallig staan die units wel bij New-line in de webshop. (beide vallen onder de 600euro)
Showtec en JB.

De showtec heeft nog een extra veiligheid. (remote interlock)

Martin.
Oke thanks,

Alleen jammer dat de showtec laser relatief slecht gereviewd wordt, van de JB laser (welke me wel echt mooi lijkt) is nog geen review.

Ik zou ook graag de nieuwprijs van de laser die te koop wordt aangeboden op marktplaats willen weten.
Hij is van 'Laser display system', kan er niks over vinden. sad :(
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-6-2007 21:31

sjampiejo schreef:

Alleen jammer dat de showtec laser relatief slecht gereviewd wordt,
Deels kijk ik daar doorheen, voor het geld is het een leuke laser. (zie ook tweede review)
En bij de laatste de verklaring voor de "golvende" zee.
Een "aardig" setje galvo's kost al net zo veel als de laser zelf. Daarnaast moet je je afvragen of de klant het ziet. Zelf werk ik met lasers die stappenmotoren hebben, maar ook galvo scanners. Echt extreem verschil heb ik niet.
van de JB laser (welke me wel echt mooi lijkt) is nog geen review.
De JB produceerd naast rood en groen ook de kleur geel.
Even zoeken op het forum, er zijn gebruikers met deze laser. Daarnaast word ook de degelijkheid (safety) besproken.
Ik zou ook graag de nieuwprijs van de laser die te koop wordt aangeboden op marktplaats willen weten.
Geen idee, type onbekend. (zou er persoonlijk vanaf blijven)

Wil je het in zalen gebruiken, zo ja hoe groot?

Martin.
kvm entertainment
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
22-6-2007 09:52
De laser wil ik gebruiken voor al mn drive-in feesten, meestal voor 100 - 300 mensen.
Die van marktplaats ga ik niet kopen, net iets te link omdat het merk/nieuwprijs/kwaliteit/staat nog een groot vraagteken is.
De laser van JB lijkt me het mooiste (hij is ook het duurste..) Ik wil niet te veel waarde hechten aan foto's maar als je ze naast elkaar legt zie je echt een duidelijk verschil in kleur en felheid.

Skytronic
JB-systems

De mW's zullen weinig zeggen in dit geval.. de skytronic is maarlieft 180mw, de JB 110 mw..
De skytronic laser kost 299 en de JB 596..

Ik kan ook 2 lasers van skytronic kopen tegenover 1 JB.. shocked 8O Links en rechts van de truss..
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
22-6-2007 12:27

sjampiejo] schreef:


De laser van JB lijkt me het mooiste (hij is ook het duurste..) Ik wil niet te veel waarde hechten aan foto's maar als je ze naast elkaar legt zie je echt een duidelijk verschil in kleur en felheid.
Wel s gehoort van Photoshop? wink ;)
Het zwart is ook veel zwarter bij de een dan bij de andere. Lijkt me dus dat het contrast tussen de foto's verschillend is.
Cyberlights in the house :D
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
22-6-2007 16:15
Bij een laser zegt een foto gewoon 10x niks. Leuk voor een impressie of een idee van de figuren, maar verder? Niks.

Het aantal mW zegt ook weinig, ligt aan de optiek die gebruikt wordt. Prutspiegels? Slechte lenzen? Of juist iets goeds?

Ik zou ze eens naast elkaar zetten, dan weet je 10x meer. Echter mijn ervaring (en van vele meer) leert mij dat JB bijna altijd beter en degelijker in elkaar zit, en de levensduur en veiligheid van de apparaten die ze maken veel hoger ligt dan die van Skytech. Maarja, de keus is aan jou;)

[offtopic]Ik heb btw nog een fatsoenlijke 30mW laser te koop staan, bij interesse kun je me altijd mailen.[/offtopic]
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
FunkymasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2004
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 26
22-6-2007 20:15
1 x bewerkt. Laatst door Funkymaster op 23-6-2007 12:49
Kijk ook eens naar de bigdipper laser k1000+, hierin zitten galvos ipv steppers. De beams zijn dan een stuk mooier en en een stuk minder druk. Als je een adresje wilt om te kijken moet je maar even mailen happy :)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-6-2007 20:48

Laxap schreef:

sjampiejo]
De laser van JB lijkt me het mooiste (hij is ook het duurste..) Ik wil niet te veel waarde hechten aan foto's maar als je ze naast elkaar legt zie je echt een duidelijk verschil in kleur en felheid.

Wel s gehoort van Photoshop? wink ;)
Het zwart is ook veel zwarter bij de een dan bij de andere. Lijkt me dus dat het contrast tussen de foto's verschillend is.
Foto heb ik al meerdere malen geplaatst, maar blijkbaar word er wat minder gelezen dan gepost wink ;)
foto 1 foto 2 niet geen photoshop, verschil tussen de laser is 200mw. (2 lasers zijn 100mw, de andere 2 300mw (beide van Hermes)
Van een foto kan je dus absoluut niet de "sterkte" aflezen.

50mw groen is ongeveer goed voor een ruimte van 50 vierkante meter.

Het mooie van de JB is dat de groene en rode laser samen ook de kleur geel kunnen geven. En nogmaals, daarnaast is het een machine die voldoet aan diverse safety's.
Dat kan je van vele andere units niet zeggen!

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)