Forum > PC related Forum

Laptop of CD-Spelers?

(18 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ Hugo1007Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2007
Laatste: 9-4-2014
Berichten: 13
5-6-2007 17:44
Ik ben met een vriend net begonnen maar we twijfelen nog of we nouw zullen draaien met een DJ-programma of toch CD-Spelers??
Iemand een goede tip? wat zijn de voordelen van alle twee enz..
Ik zou et graag horen!
mzzl DJ Hugo1007
Knopjes, Knopjes, wat een mooie knopjes!
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
5-6-2007 18:44
Het voordeel van een laptop is dat je snel een nummer kan opzoeken, altijd alles bij hebt en met goedkope of gratis software alle bedenkbare functies (en meer) hebt.

Het voordeel van CD spelers is dat je veel eenvoudiger met de pitch kan rommelen, makkelijker kan zoeken in een nummer (mbv jogwheel ipv muis), enz enz. Ik vind het bedieningsgemak gewoon veel beter en je hebt het gevoel dat je wat aan het doen bent (ipv met de laptop aan het spelen).

Ik draai zelf meestal met beide. CD's om lekker te draaien, en een laptop/PC voor de nummertjes die ik niet op CD heb staan of die onverwacht worden aangevraagd, maar als ik de kans heb, gebruik ik de CD. Mijn drive-in collega (aka goede vriend razz :p) vind de PC weer veel fijner...

Dit is het echt iets wat je zelf moet ontdekken. Probeer beide, zoek wat je het beste/makkelijkste/fijnste vind werken, en doe het daarmee. Als je in de buurt woont en eens met een dubbele CD speler wil prutsen (heb nu een JB Systems CD 670) moet je maar roepen, kan altijd wink ;)

René
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
5-6-2007 19:58

renevanh schreef:

Het voordeel van CD spelers is dat je veel eenvoudiger met de pitch kan rommelen, makkelijker kan zoeken in een nummer (mbv jogwheel ipv muis), enz enz. Ik vind het bedieningsgemak gewoon veel beter en je hebt het gevoel dat je wat aan het doen bent (ipv met de laptop aan het spelen).
Voor computersoftware bestaan ook prima consoles!

Verder iets om rekening mee te houden: laptops/computers kunnen vastlopen indien verkeerd geinstalleerd (zowel software- als hardwarematig). Echter, met verstand van zaken zul je met je laptop niet vaker last hebben van vastlopers dan bijvoorbeeld met een pioneer cdj100. Hierover is genoeg te vinden op dit forum.
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
6-6-2007 16:46

PimW schreef:

renevanh schreef:

Het voordeel van CD spelers is dat je veel eenvoudiger met de pitch kan rommelen, makkelijker kan zoeken in een nummer (mbv jogwheel ipv muis), enz enz. Ik vind het bedieningsgemak gewoon veel beter en je hebt het gevoel dat je wat aan het doen bent (ipv met de laptop aan het spelen).
Voor computersoftware bestaan ook prima consoles!

Verder iets om rekening mee te houden: laptops/computers kunnen vastlopen indien verkeerd geinstalleerd (zowel software- als hardwarematig). Echter, met verstand van zaken zul je met je laptop niet vaker last hebben van vastlopers dan bijvoorbeeld met een pioneer cdj100. Hierover is genoeg te vinden op dit forum.
Echter, een back-up systeem lijkt me geen kwalijke zaak.
DJ Hugo1007Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2007
Laatste: 9-4-2014
Berichten: 13
6-6-2007 17:49

renevanh schreef:

Ik draai zelf meestal met beide. CD's om lekker te draaien, en een laptop/PC voor de nummertjes die ik niet op CD heb staan of die onverwacht worden aangevraagd, maar als ik de kans heb, gebruik ik de CD. Mijn drive-in collega (aka goede vriend razz :p) vind de PC weer veel fijner...

René
Tja das dan weer lekker als je een tweekanaals mengpaneel heb, steeds kabeltjes wisselen...
Knopjes, Knopjes, wat een mooie knopjes!
Dj-tqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 21-12-2012
Berichten: 78
6-6-2007 18:33
Ligt ook helemaal aan je budget, dus wat je er aan uit wil geven. Met de computer draaien vind maar niks(persoonlijk) ook die consoles vind ik niet lekker werken. De cd-spelers zijn lekker standaard en je hoeft dus niet steeds met hele computers, of laptops te zeulen. Mijn advies: Koop een mixer en cd-spelers(dubbel of enkel, ik prefereer enkel) en ga lekker draaien, je leert hier ook vele malen beter me beatmixen, wat je misschien later nog kunt gaan gebruiken, als je in discotheken gaat draaien o.i.d. Dus mijn advies is om met cd's te gaan draaien
ADD SUV
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
6-6-2007 19:36

DJ Hugo1007 schreef:

Tja das dan weer lekker als je een tweekanaals mengpaneel heb, steeds kabeltjes wisselen...
Ik heb niet voor niets voor een Behringer MX1602 gekozen, die heeft 4 stereokanelen, en die heb ik nodig ook... twee keer CD, twee keer laptop.

René
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-6-2007 21:55

DJ Hugo1007 schreef:

Iemand een goede tip? wat zijn de voordelen van alle twee enz..
Ik zou et graag horen!
Er is al zo veel over geschreven, heb je de zoekfunctie gebruikt?

De keuze ligt bij jezelf, wat wil je ermee gaan doen?
Vergeet ook niet dat een computer met de nodige fatsoenlijke hardware en software aardig in de papieren kan lopen.

dj-tq schreef:

De cd-spelers zijn lekker standaard en je hoeft dus niet steeds met hele computers, of laptops te zeulen.
Nee, dan zeul je met mappen vol cd's laugh :D

Martin.
kvm entertainment
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
7-6-2007 17:27
Alles heeft z'n voor en nadelen en ben zelf ook nog aan het twijfelen (heb immers nog geen 100-den cd's dus de keuze is nog vrij 'goedkoop'). Met de juiste controllers kun je volgensmij digitaal net zo draaien als op cd. Voordeel van laptop is dat het vaak goedkoper is (geen cd's en je kunt 1000-den nummers op een HD kwijt). Nadeel is het verhoogde kans op vastlopen.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
7-6-2007 18:27

alleznet schreef:

Voordeel van laptop is dat het vaak goedkoper is (geen cd's en je kunt 1000-den nummers op een HD kwijt).
Niet als je alles netjes koopt (zoals het hoort).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)