Forum > Geluid

wat is jullie mening over lem poseidon serie?

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DjmarcelmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2007
Laatste: 13-6-2007
Berichten: 7
4-6-2007 18:24
wat is jullie mening over het volledig geautomatiseerd geluidssysteem van Lem, het Pegasus- en Poseidonsysteem.

ben hier erg benieuwd naar nml
zijn er voorkomende klachten bekend wat zijn de kinderziektes etc etc
alle info is welkom!
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
4-6-2007 18:38
Ik ben al behoorlijk wat tegengekomen hierover op het forum, gebruik de zoekmachine maar eens.
Wanneer je de set goed insteld schijnt de pegasus sub een behoorlijk heftig beestje te zijn.
Mag trouwens wel hopen dat de kinderziektes er ondertussen uitzijn... De systemen bestaan al heel wat jaren.
DjmarcelmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2007
Laatste: 13-6-2007
Berichten: 7
4-6-2007 18:49
deze had ik gebruikt kwam nml niet zoveel tegen wat voor mij van toepassing is

gaat nml hierover dat we in de discotheek een volledig systeem van lem hebben hangen
In totaal hangen er 38 luidsprekers in de verschillende bars, samen goed voor meer dan 20.000 Watts

maar dit is niet goed te krijgen steeds vallen er speakers uit etc etc

daarom mijn vraag of er meer klachten over zijn en wat de kinderziektes zijn in deze series
en natuurlijk wat zijn jullie ervaringen
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
4-6-2007 19:40
Hallo marcel,

Als ik denk welke disco je bedoelt (nachtpracht) heb ik het vermoeden dat er of tehard gedraait word, of de tempratuur in de ruimtes te hoog is waardoor de speakers in protect raken. Het valt mij ook op dat als ze uitvallen ze ook weer na een aantal minuten inschakelen. Verder weet ik niet wat jullie allemaal geprobeert hebben om het goed te krijgen?

gr jeroen
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
DjmarcelmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2007
Laatste: 13-6-2007
Berichten: 7
4-6-2007 20:02
dat ze in de protect gaan is idd duidelijk maar de reden niet
welke locatie dat het is, is ook even niet belangrijk wink ;)

de vraag is ook of er meer mensen klachten hebben met deze serie of juist geen klachten
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
5-6-2007 11:14

djmarcelm schreef:

dat ze in de protect gaan is idd duidelijk maar de reden niet
welke locatie dat het is, is ook even niet belangrijk wink ;)

de vraag is ook of er meer mensen klachten hebben met deze serie of juist geen klachten
Misschien een idee om het installatiebedrijf danwel de leverancier danwel de fabrikant (of in dit geval handiger de importeur) te contacteren in plaats van overal en nergens "munitie" tegen danwel voor dit merk/deze speakers te verzamelen?
Light Image
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
5-6-2007 21:50
Ik ken de LEM Poseidon 212 alleen in combinatie met de DAP CSA-18LH.
Beide systemen zijn hoorngeladen en houden elkaar ook goed in balans. De LEM Poseidon 212 is een zeer krachtige maar ook zeer zware en best wel grote topkast. Door de interne DSP kun je hem ook nog aanpassen op andere (hoorngeladen) subwoofers, al dan niet via gain, EQ en comnpressor/limiter functies, omdat een deel password protected is. De LEM Poseidon 212 is zijn geld waard en de DAP CSA-18LH presteert voor het geld zelfs buitengewoon goed.

TCMC
DjmarcelmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2007
Laatste: 13-6-2007
Berichten: 7
5-6-2007 23:56

JeroenVDV schreef:

djmarcelm schreef:

dat ze in de protect gaan is idd duidelijk maar de reden niet
welke locatie dat het is, is ook even niet belangrijk wink ;)

de vraag is ook of er meer mensen klachten hebben met deze serie of juist geen klachten
Misschien een idee om het installatiebedrijf danwel de leverancier danwel de fabrikant (of in dit geval handiger de importeur) te contacteren in plaats van overal en nergens "munitie" tegen danwel voor dit merk/deze speakers te verzamelen?
munitie verzamelen is een groot woord maar wil wel weten wat de voor en nadelen zijn van deze types en wat de bekende problemen zijn

dit mag dan munitie verzamelen genoemd worden maar is in deze niet het geval!!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-6-2007 14:55

djmarcelm schreef:

munitie verzamelen is een groot woord maar wil wel weten wat de voor en nadelen zijn van deze types en wat de bekende problemen zijn

dit mag dan munitie verzamelen genoemd worden maar is in deze niet het geval!!
Als ze er al hangen lijkt het me wat vreemd om de voor- en nadelen nog eens te moeten verzamelen? Bekende problemen zijn altijd bij de leverancier danwel fabrikant na te vragen (mits erkend).
Light Image
DjmarcelmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2007
Laatste: 13-6-2007
Berichten: 7
6-6-2007 17:47
ik heb het niet uitgezocht maar er zijn nu problemen mee eigenlijk al de hele tijd

vandaar de vraag

Terug naar forum Reageer (zonder quote)