Forum > Newbie Forum

Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk setje is iets voor mij?

(23 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
27-5-2007 11:38
Ik ben aan het kijken voor cd-speler(s), en een mixer. De bedoeling is om het eerst thuis te gebruiken, en later wil ik het wellicht ook mee op pad nemen. Ik heb nog niet echt een budget vast staan, maar ik wil eigenlijk niet veel meer als 1000 tot hoogstens 1200 euro uitgeven. Tenzij je voor iets meer, veel beter spul hebt, maar als hollander zijnde wil ik liever ook niet teveel betalen.

Bij de cd-speler twijfel ik een beetje tussen 2 tabletops, of een dubbele 19 inch speler. 2 tabletops hebben meer opties, en zijn wat ruimer opgezet, maar een dubbele is mooi compact, en het scheelt nog behoorlijk wat geld ook, dus ik neig eigenlijk iets meer naar een dubbele.

Bij de tabletops leek dit me misschien wat:
2x denon dns1000 klik
Deze zit wel iets aan de dure kant, maar ik denk dat hij het geld dubbel en dwars waard is.
Dan is er ook nog deze OEM die wat beter in het budget past klik
Maakt het hierbij nog iets uit van welk merk je een speler pakt? Of zijn ze echt 100% gelijk?

Bij de dubbele cd-spelers twijfel ik tussen:
-de reloop rcd 2650s klik
-de reloop rmp 2660s klik
Waarbij ik weinig verschil zie, maar 200 euro extra voor een mp3 functie wel veel vind. Ook zie ik hier geen antishock bij staan? En dat lijkt me een must voor on the road werk (gammel podium, springende mensen)

Verder heb ik al even met de denon dn4000 gedraaid, maar die zie ik nu niet staan. Als ik zo kijk moet deze de opvolger zijn:
-denon dn4500 klik
word wel een stuk duurder als de reloops, maar de dn4000 ga ik misschien vaker tegen komen, en vond ik geen verkeerde speler (niet dat ik veel ervaring heb, en hem dus uitvoerig kan testen, of veel andere spelers ken)

Dan is er ook nog de synq cdx2 klik maar dit lijkt me een apparaat waar je verdwaald in de effecten e.d, maar misschien is het toch wat voor mij? In ieder geval komt hij kwa prijs erg mooi uit.

En dan nog een mixer. Als het een dubbele cd-speler word, dan wil ik ook een 19 inch mixer. Dan past dat mooi in 1 flightcase bij elkaar.
Verder heb ik al een dateq xtc gehad, maar toen door andere intresse geen cd-spelers meer gekocht, en de dateq verkocht (waar ik achteraf van baal, maarja).
Dat vond ik een erg lekker mixertje, geen onnodige poespas maar wel alles wat nodig is. Ruimte mooi ingedeeld, lekkere 100mm faders, enzovoorts.
Nou is het alleen jammer dat hij maar 3 kanalen heeft (anders had ik er zo weer een gekocht).
Ik wil graag weer 100mm faders en een beetje een degelijke mixer. met als het kan minimaal 4, maar nog liever 5 kanalen, exclusief mic.
Nou zag ik deze staan:
dap oxygen klik
Maarja, het is een dap he... betekent dat ellende? Of klopt het wat er bij de enige review staat, en is dit wel een degelijk apparaat? Wat ik erg mooi vind is dat hij alles heeft wat je nodig hebt, maar niet teveel poespas, en dat je ook veel mics kan aansturen, wat bij sommige drive-in klussen wellicht erg handig kan zijn?
Anders weet ik eigelijk niet zo goed wat ik moet kiezen. Het hangt er ook vanaf welke cd-speler het word, aangezien die ook voor een flink deel het budget voor een mixer bepaald (of de mixer voor de cd-speler, maar ik doe liever de concessies op de mixer, om zodra de mixer kapot is een dateq er voor in de plaats te zetten)

Ik realiseer me dat dit weer de zoveelste is, maar er is zoveel te koop, en het lijkt allemaal erg mooi spul, en ik weet het dus niet meer...
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
27-5-2007 13:15
Volgens mij kan je voor de Denon's gaan. Voor een mixer kan je misschien naar de Ecler MAC 40V Deze ligt wel iets boven je buget, maar is wel wat beter dan de dap denk ik wink ;) Als totaalprijs kom je uit op: €1313
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
27-5-2007 13:48
Als ik de ecler combineer met de dubbele denon kom ik op 1204 eurotjes uit,
dat lijkt me een leuk setje?
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
27-5-2007 14:15
In plaats van die Ecler zou ik eens kijken naar de Reloop RMX-40 DSP, is goedkoper en voldoet volgensmij net zo goed aan je eisen. Heeft daarbij ook nog eens leuke effecten aan boord.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
27-5-2007 14:31
Voor OTR is de Ecler wat degelijker. Zeker als je ook wilt gaan verhuren zou ik de Ecler nemen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
27-5-2007 14:36
OTR (=on the road) is de RMX-40 DSP best goed in zijn werk hoor happy :) Gewoon netjes in een flightcase en normaal gebruiken. Verhuur is de Ecler inderdaad wel wat 'beter' omdat die niet zo'n moeite heeft met raggers.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
28-5-2007 11:00
Verhuur denk ik op dit moment nog niet echt aan, maar dat kan altijd nog komen.
De cd-speler word een dn4500, omdat ik alles lekker compact in 1 case wil, en niet alles apart mee wil slepen.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
28-5-2007 11:44
Een andere goede cd-speler is de cdn35. Ligt mooi tussen de 4500 en je andere dubbele cd-spelers in. De cdn35 geeft je veel waar voor zijn geld en doet het on the road ook helemaal niet slecht.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
28-5-2007 13:02

Maarten-square schreef:

Een andere goede cd-speler is de cdn35. Ligt mooi tussen de 4500 en je andere dubbele cd-spelers in. De cdn35 geeft je veel waar voor zijn geld en doet het on the road ook helemaal niet slecht.
Maarten
Is inderdaad een optie die te overwegen is.
Is het ontbreken van de pitch bend buttons een groot nadeel, of hebben de meeste hier (eventueel na even wennen) geen moeite (meer) mee?

edit:
Als ik op marktplaats eens kijk zie ik dateq apollo's voor 500 euro staan, is dat een betere keus als de ecler? Van m'n xtc heb ik veel plezier gehad, en vond ik een erg fijn mixertje.
Tevens zag ik deze lpm7.3: klik
Dat is helemaal een lekkere mixer, maar is het verstandig om hem 2e hands te kopen, in deze prijsklasse, en dan nog even te heel even te wachten met een cd-speler (dus het budget iets oprekken)?
Aangezien dateq lekker hufter-proof is, meer dan genoeg kanalen heeft en verder uitblinkt door de eenvoud.
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
28-5-2007 16:18
De ecler zal ook lang meegaan. Wil je wat meer kanalen (Zoals de LPM) dan kan je kijken naar de Mac 70v, kost iets minder dan 900euro, als ik me niet vergis. Verder is de Numark ook een fijn apparaatje, veel positieve reacties. Maar de Denon is natuurlijk ook niet de slechtste wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)