dap soundmate aktive 2 of toch maar passief?
(16 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
DJ RobbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-5-2007 Laatste: 26-6-2015 Berichten: 41 | 12-5-2007 12:33 |
Hallo allemaal, ik ben van plan om een nieuw geluidsset te kopen maar ik weet nog niet wat ik moet kiezen. Ik ben aan het twijfelen tussen dit actieve set: - DAP Soundmate Active 2 MK2 Of dit passieve set: - 2x DAP X-15HL Subwoofer - 2x DAP X-12T Topkast - 1x DAP Palladium P-2000 - 1x DAP Palladium P-1600 - Kabels en statieven voor ertussen Ik zou bij het passieve set wel veel duurder uit zijn. Ik wil graag kwaliteit, iets wat makkelijk te vervoeren is en iets dat niet snel kapot gaat. Wat vinden jullie hier het beste set van of hebben jullie nog andere ideeen? Groetjes, DJ Robbie | |
Musicboys Entertainment | |
DjbirdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-6-2004 Laatste: 18-10-2023 Berichten: 372 | 12-5-2007 13:53 |
Ik draai zelf een half jaartje inmiddels met de Soundmate 2 MKII, we doen er feesten mee tot ongeveer zo'n 150 bezoekers, beetje afhankelijk van de zaal etc. etc. natuurlijk. Mijn bevindingen: + Goede geluidskwaliteit + Aktief, dus geen gesleep met versterkers + Redelijk compact in vervoer - Meegeleverde hoezen zijn zo gescheurd, komen bij ons cases voor - Euro aansluiting ipv powercon - Wielen op de subs zijn van goedkope kwaliteit, slijten snel en er is bij ons al een lager kapot dus dat wiel zwenkt niet meer... | |
DJ RobbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-5-2007 Laatste: 26-6-2015 Berichten: 41 | 12-5-2007 17:42 |
djbirdie schreef: Ik draai zelf een half jaartje inmiddels met de Soundmate 2 MKII, we doen er feesten mee tot ongeveer zo'n 150 bezoekers, beetje afhankelijk van de zaal etc. etc. natuurlijk.Mijn bevindingen: + Goede geluidskwaliteit + Aktief, dus geen gesleep met versterkers + Redelijk compact in vervoer - Meegeleverde hoezen zijn zo gescheurd, komen bij ons cases voor - Euro aansluiting ipv powercon - Wielen op de subs zijn van goedkope kwaliteit, slijten snel en er is bij ons al een lager kapot dus dat wiel zwenkt niet meer... | |
Musicboys Entertainment | |
AlleznetStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-7-2005 Laatste: 24-5-2012 Berichten: 793 | 12-5-2007 17:51 |
Ik zou gaan voor de passieve set, is later makkelijker uit te breiden (2 extra subs + p-2000) en ook meer uit te halen vind ik. Bij actief zit je met de versterkers die erin zitten terwijl je passief vaak meer vermogen kunt dumpen door juist te processen. | |
Bier, Billen, Borsten en Beats! | |
DjbirdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-6-2004 Laatste: 18-10-2023 Berichten: 372 | 12-5-2007 18:12 |
Die passieve set ken ik niet. Voordeel daarbij is inderdaad dat je uit kunt breiden. Wij hebben voor deze set gekozen omdat we niet vaak grotere feesten draaien, als we die wel hebben kunnen we voordelig een grotere geluidsset inhuren. | |
VanniekerkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 30-6-2005 Laatste: 10-3-2016 Berichten: 210 | 13-5-2007 21:48 |
Ik zou ook voor de passieve set gaan. Draai (ongeveer) met hetzelfde en het is leuk te combineren aan alle kanten. Je kunt er (met dezelfde amps) nog een setje x15b's bijzetten misschien en dan heb je een leuk setje! Ik zelf ben nog een stapje verder gegaan en heb het nog allemaal wat uitbereid, zit nu op 8ax15b's en 4k115's Ik kan het op verschillende manier combineren. Zo moest ik laatst op koninginnedag draaien ergens. Geluid binnen in de tent maar ook buiten op het speelveld. Ik heb toen op mijn P 1600 en P2000 vier k115's en vier ax15b's aangeloten. een setje binnen en buiten dus. Ik denk dat als je in de toekomst groter wil en makkelijker wil combineren (stel dat je alleen topjes nodig hebt voor iets heel kleins?) je beter af bent met de passieve set. Ik moet je wel eerlijk vertellen dat ik geen ervaring heb met de soundmate set dus ik spreek een beetje vanuit praktisch oogpunt. Vergeet je bij de passieve set de crossover niet btw? Ik heb een cx 3400 en dat voldoet prima! | |
Het begint nu toch echt ergens op te lijken! | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 13-5-2007 23:36 |
Die minpunten die genoemd worden zijn m.i. geen probleem... wielen zijn makkelijk vervangbaar, euroconnector iets moeilijker maar is te doen, en dat er standaard hoezen bijgeleverd worden vind ik al heel wat... bij HK moet je die er apart bij kopen. Dat zijn dan wel hele stevige maar die kun je dus ook op maat laten maken voor je DAP, is een stuk goedkoper dan FC's. De keuze tussen passief en actief: actief is compact en de componenten zijn goed op elkaar afgestemd. Passief biedt echter wel meer mogelijkheden; je kunt bijvoorbeeld een backup versterker meenemen (of als je een aparte versterker gebruikt voor je subs kun je die als noodoplossing ook voor je tops gebruiken) en het is makkelijker uit te breiden... | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 15-5-2007 09:19 |
titel aangepast, was toch wel een zware bevalling..... | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Tomvz20Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2005 Laatste: 12-7-2017 Berichten: 122 | 15-5-2007 15:35 |
heb zelf ervaring met de dap soundmate 2. toen ik het voor de eerste keer aangesloten had stond ik echt te kijken van de hoeveelheid laag die het setje produceert. erg lekker verder kun je beide tops op 1 sub aansluiten. handig voor de wat kleinere dingen. ik vind zelf dat de set erg compleet wordt geleverd. probleem met de hoezen heb ik zelf niet. als je er gewoon vorozichtig mee omgaat blijft het echt allemaal wel heel. connectoren heb ik vervangen door neutriks omdat de daps versleten waren. wielen zijn gewoon goed. je moet er geen kilometers mee gaan rijden maar als je er normaal mee omgaat blijft het echt allemaal wel heel. ik zit te twijfelen om dit setje de deur uit te doen, mocht je interesse hebben doe me eens een mailtje dan maak ik een prijsje voor je | |
DJbooths (dot) nl | |
AlleznetStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-7-2005 Laatste: 24-5-2012 Berichten: 793 | 15-5-2007 15:43 |
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel man je nu met zo'n soundmate active 2 kunt doen? Iemand ervaring? | |
Bier, Billen, Borsten en Beats! |
Terug naar forum Afgesloten topic