Forum > Newbie Forum

Vraagje ivm Velleman Fazer Machine

(26 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
8-5-2007 08:19
Beste Forummers,

Ik ben stilletjesaan op zoek naar een nieuw rookmachine. Nu was ik aan het twijfelen tussen een klassiek rooktoestel en een fazer. (Op het forum heb ik de topics al doorgenomen wat dat betreft).
Ik zou dus nu, gezien de feestjes die ik speel, gaan voor een fazer (Heb nu al een F-80 van Antari, dus die hou ik wel nog even).

Mijn oog viel op het toestel van Velleman: heel prijslijk, maar geen gebruikerservaringen over te vinden. Daarom mijn vraagjes:
Wie kent dit toestel? Maakt dit toestel veel lawaai? Zou dit een goede koop zijn (ben een amateur-dj, met 10-tal feestjes per jaar, maar werk graag met eigen materiaal),
Is dit de aankoop waard?

Toestel in kwestie: Velleman

Ik zou het onmiddellijk aan mijn dealer zelf gaan vragen, alleen werkt diene brave mens enkel op bestelling en kent hij dit toestel zelf nog niet... Vandaar dat ik mij hier tot wend.

Graag jullie reacties!

Groetjes,

Tim(othy)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 1855
8-5-2007 12:30
Ik heb zelf een tweetal Antari Z300's gehad (Aan de spec's te zien hetzelfde apparaat, echter met een ander merkje erop). Zie ook mijn review in de webshop.

Wat betreft het lawaai: Minder dan een normale rookmachine.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 13473
8-5-2007 12:32
Of je neemt een paar Z-150's (zijn momenteel wel erg voordelig).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
8-5-2007 13:40
Ben deze morgen bij mijn dealer geweest (doet enkel Velleman) en hij heeft gebeld naar de leverancier: is inderdaad analoog aan de Fazer van Antari: een rookmachine met een ventilatortje. Geluid is inderdaad blijkbaar minder dan een gewoon rookmachine.

Heb er eentje besteld (voor de prijs kon ik het niet laten), zal dra dan wat gebruikerservaringen geven...

Greetz,
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
8-5-2007 14:37

Timothy schreef:

Ben deze morgen bij mijn dealer geweest (doet enkel Velleman) en hij heeft gebeld naar de leverancier: is inderdaad analoog aan de Fazer van Antari: een rookmachine met een ventilatortje. Geluid is inderdaad blijkbaar minder dan een gewoon rookmachine.

Heb er eentje besteld (voor de prijs kon ik het niet laten), zal dra dan wat gebruikerservaringen geven...

Greetz,
En wat is hier de prijs van? Ben zelf ook nog opzoek naar een leuke fazer..
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
8-5-2007 16:47
Pak als je dan toch bezig bent een Clubfazer van Showtec. Werkt opzich prima (knoeizooi waar ik het destijds in het betreffende topic over had blijkt mee te vallen), en is in tegenstelling tot beide eerder genoemde machines ook via DMX aan te sturen. Een ander voordeel is de sterkere fan die erin zit. In de Z150 (en waarschijnlijk ook de Z300) zit een lullig axiaal fannetje van formaat computerkoeling, terwijl er in de Clubfazer een radiaalfan van acceptabel formaat inzit. Ook is de output (fan) richtbaar, kan soms ook nog wel eens handig zijn.

Enige voordelen die ik in de Z150 zou kunnen zien is de iets lagere prijs, en het het formaat; heel mooi compact. De Clubfazer is een redelijk grote vierkante doos. Overigens mag de Z150 wel een paar tientjes goedkoper zijn dan de Clubfazer, maar als je de DMX sturing ook redelijk meeweegt krijg je bij de Clubfazer meer waar voor je geld.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 13473
8-5-2007 16:48
Bij een Fazer is het vaak toch wel een kwestie van "set and forget".
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
9-5-2007 12:54

Dj-Ferry schreef:

En wat is hier de prijs van? Ben zelf ook nog opzoek naar een leuke fazer..
Ik kan hem kopen voor 135 EUR, dan spreek ik over de Velleman-fazer. Is dus gewone rookdoos, maar met fan ervoor.
Voor mijn doeleinden dus geschikt en als hij stuk gaat, kan ik er nog eentje kopen, vooraleer ik deAntari heb terugverdiend.

Vandaar mijn quote "voor de prijs kon ik het niet laten"
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
9-5-2007 13:01

Martijn schreef:

Pak als je dan toch bezig bent een Clubfazer van Showtec. Werkt opzich prima (knoeizooi waar ik het destijds in het betreffende topic over had blijkt mee te vallen), en is in tegenstelling tot beide eerder genoemde machines ook via DMX aan te sturen. Een ander voordeel is de sterkere fan die erin zit. In de Z150 (en waarschijnlijk ook de Z300) zit een lullig axiaal fannetje van formaat computerkoeling, terwijl er in de Clubfazer een radiaalfan van acceptabel formaat inzit. Ook is de output (fan) richtbaar, kan soms ook nog wel eens handig zijn.

Enige voordelen die ik in de Z150 zou kunnen zien is de iets lagere prijs, en het het formaat; heel mooi compact. De Clubfazer is een redelijk grote vierkante doos. Overigens mag de Z150 wel een paar tientjes goedkoper zijn dan de Clubfazer, maar als je de DMX sturing ook redelijk meeweegt krijg je bij de Clubfazer meer waar voor je geld.
Ben helaas niet zo Showtec-minded. Heb er wel een paar cases van, maar heb vooral problemen met de service!
Paar keer zaken willen bestellen (hookclamps,...) en telkens 'uit voorraad'. Vraag wanneer leverbaar? => Ofwel geen antwoord, ofwel: "we weten het niet".

Heb nu al twee weken geleden een mailtje gestuurd voor info en leverbaarheid van een ander product: nog steeds geen antwoord.

Dan ga ik als particulier liever bij een merk, waarbij ik dinsdag bestel en het donderdag mag ophalen! (lukt ook niet altijd hoor :-) )

(Let op: ik spreek mij niet uit over de kwaliteit van de Showtec/Dap toestellen, maar over hun service <naar particulieren toe>)

Toch bedankt voor je reactie!!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
9-5-2007 13:09
Dan heb je toch een probleem met de dealer en niet met Showtec zelf? Want bij mij staat Highlite toch wel als een betrouwbaar bedrijf bekend?

Verder is de fazer die Martijn beschrijft een prima ding waar je geen miskoop aan doet.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)