Forum > Geluid

Zeer Simpele Limiter/Volume Regelaar?

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
23-2-2007 17:15
Beste Forummers,

Een tijdje geleden is de line-in van mijn laptop opgeblazen tijdens LJ werk. Waarschijnlijk omdat de mixer waarmee de DJ werkte te hard uit stuurde (de mixer had geen tape-out dus en blijkbaar hebben me ze gewoon op master out geplugt) nu wil ik dit in het vervolg voorkomen. Ik ga een Behringer UCA 202 U-control bestellen. Hopelijk kan deze wat meer hebben. (Iemand ervaring?)

En ben ik opzoek naar een simpele volume regelaar/limiter waarbij ik het volume kan regelen. Iemand een idee wat ik het beste kan pakken?

Het hoeft totaal geen functies/kwaliteit te hebben. Sterker nog niemand hoort het geluid wat er door heen komt.

Groeten,
Tim Cooijmans
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
23-2-2007 17:30
Een zeer simpele limiter als een MDX-1600 of een GCL-2 zou moeten volstaan.
Je zou zoiets zelfs nog tussen je versterker en mengpaneel kunnen zetten, als dan de uitgang van de limiter opsplitst en dan naar je versterker en geluidskaart gaat kan ook je set niet meer de clip in gejaagd worden. De goedkopere limiters beginnen wel brak te klinken wanneer je ze stevig aanspreekt maar zoals altijd "there's no free lunch".

Evt ligt er hier nog een MDX-2200 die wel weg mag, mail maar bij interesse.
Lost in Music
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
23-2-2007 17:33

dewazige schreef:

Een zeer simpele limiter als een MDX-1600 of een GCL-2 zou moeten volstaan.
Je zou zoiets zelfs nog tussen je versterker en mengpaneel kunnen zetten, als dan de uitgang van de limiter opsplitst en dan naar je versterker en geluidskaart gaat kan ook je set niet meer de clip in gejaagd worden. De goedkopere limiters beginnen wel brak te klinken wanneer je ze stevig aanspreekt maar zoals altijd "there's no free lunch".

Evt ligt er hier nog een MDX-2200 die wel weg mag, mail maar bij interesse.
Ik kan niks tussen een versterker en mengpaneel zetten het komt veel voor dat ik alleen licht doe. Het probleem is dat soms een versterker meer kan hebben om te clippen dan mijn geluidskaart om kapot te gaan. Dit was het probleem bij mijn vorige geluidskaart. De versterkers (en de limiter) grepen nog niet in. Ik heb het geluid alleen nodig voor mijn audio trigger hoe het klinkt maakt dus NIKS uit. 100 euro is dan ook nogal prijzig (daar kan ik aardig wat geluidskaartjes voor slopen)
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
23-2-2007 17:35
Misschien dat je dan meer hebt aan een simpele volumeregelaar?
Maar dat is MIJN mening...
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
23-2-2007 17:38

Roytje schreef:

Misschien dat je dan meer hebt aan een simpele volumeregelaar?
Als er zo'n versie in Tulp of nog liever XLR is ben ik verkocht!
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
23-2-2007 17:42
Je hoeft niks tussen een versterker te hangen, dit was enkel een voorbeeld, wat je daarmee doet mag je zelf weten. In jouw situatie is dit dus niet mogelijk.
Je kan natuurlijk wel zo'n limiter gebruiken enkel voor je lichtsturing, als je de expander functie ook nog goed afregelt dan heb je zelfs met rustigere/stillere passages voldoende signaal waardoor je show niet "stilvalt" (zelf ooit meegemaakt).

Je kan natuurlijk ook een goedkoop mixertje aanschaffen en die gebruiken als volumeregelaar, je zal die dan wel zelf in de gaten moeten houden. Oh ja, je mag het een Dj best vertellen als hij als op rode lampjes geilt.
Lost in Music
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-2-2007 17:52

timcooijmans schreef:

Een tijdje geleden is de line-in van mijn laptop opgeblazen tijdens LJ werk.
Ik pak gewoon de interne microfoon van de laptop.

Martin.
kvm entertainment
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
23-2-2007 18:03

KVM schreef:

timcooijmans schreef:

Een tijdje geleden is de line-in van mijn laptop opgeblazen tijdens LJ werk.
Ik pak gewoon de interne microfoon van de laptop.

Martin.
Die doet het nu dus ook niet meer sad :( (Dat deed ik overigens soms ook maar uit ervaring bleek dat line-in beter werkte)
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
23-2-2007 18:08
Een oude cassettedek doet wonderen.
Je mengtafel op rec aansluiten, je laptop op line out, reccord knop aanzetten en je meters uit het rood houden.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
23-2-2007 18:16

timcooijmans schreef:

Roytje schreef:

Misschien dat je dan meer hebt aan een simpele volumeregelaar?
Als er zo'n versie in Tulp of nog liever XLR is ben ik verkocht!
Dan kom je al snel uit bij iets als dit

Maar natuurlijk wel ietjes duurder
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)