feedback destroyer
(25 reacties. Pagina 1 van 3)Moderator(s): Dré
OzzyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 27-9-2020 Berichten: 93 | 15-5-2003 11:30 |
hallo, ik heb ff een vraagje: ik kwam net een feedback destroyer tegen van Behringer (www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=DSP1124P&lang=eng) volgens mij is dit dus een apparaat waarmee je 'rondzingers'kan laten verdwijnen, A- is dit waar B- wat kan ie nog meer c- hoe sluit je hem aan? heb je per microfoonkanaal een destroyer nodig of sluit je hem gewoon tussen je mengpaneel en je versterker? alvast bedankt! Ozzy STATIC DRIVE-IN!!! | |
The Show Must Go On! | |
YoghurtStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-8-2002 Laatste: 6-8-2023 Berichten: 904 | 15-5-2003 11:31 |
Vraag het aan Micheal hij zal je een uitgebreide uitleg geven.. grtz | |
MichaelEx Lid Uit: Nederland Sinds: 28-3-2003 Laatste: 16-6-2004 Berichten: 245 | 15-5-2003 11:36 |
Nou een feedback destroyer is een effect met ingebouwde equalizer. Voordat je gaat spelen ga je een mic uittesten op rondzang en de processor herkent autmatisch welek frequentie het is en verminderd deze totdat rondzang niet meer aanwezig is. Dit doe hij in de learn functie. Je kunt ook eens kijken naar de shark dsp's welek ook feedback destroyers zijn maar dan veel compacter en hebben ook nog een compressor en gate functie + fungeren ze als delay als je dat wilt. uhm werken doen ze zeker en ook zeer effectief. deze dingen zijn zeer leuk voor amateurs of beginner smet weing verstand van geluidstechniek die een beetje safe willen spelen en gewoon een apparaat nodig hebben die vor hun het werk doet om lastige feedback frequenties te vinden en te elimineren. voor de rest als je er een wilt kopen kijk eens op 2dehands forum (hint hint staan er te koop) | |
Olé Olé heb nu ok AD! | |
MichaelEx Lid Uit: Nederland Sinds: 28-3-2003 Laatste: 16-6-2004 Berichten: 245 | 15-5-2003 11:37 |
oeps vergeten. de aansluiting ligt helemaal aan jouw. de feedback destroyer kan zowel tussen de micro en de console aangesloten worden als tiussen console en versterkers omdat hij zowel micro als line signalen kan verwerken. aan jou de keus. | |
OzzyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 27-9-2020 Berichten: 93 | 15-5-2003 11:56 |
ha thnx, dara heb ik nou wat aan, maar geeft hij ook aan op welke frequentie de rondzinger zit? zodat je die op je losse eq kan aanpassen? Ozzy | |
The Show Must Go On! | |
MichaelEx Lid Uit: Nederland Sinds: 28-3-2003 Laatste: 16-6-2004 Berichten: 245 | 15-5-2003 12:10 |
uhmm nee dat niet dat gaat allemaal automatisch. als dat zo was had je geen feedbackdestroyer meer nodig. de meeste profies doen dat zelf maar een feedback destroyer is echt voor degeen die er geen verstand van heeft en het apparaat doet echt alles automatisch. Je zet de destroyer op learn functie en je begint door de micro te lallen de rest gaat vanzelf. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 13473 | 15-5-2003 12:54 |
Hint: Begin met een GOED geluidssysteem EN goede microfoons. Dan heb je zo'n wonderdoos (die het geluid alleen maar om zeep kan helpen) NIET nodig. En als je dat dan niet voor elkaar kan boxen, zet dan alle filters vast nadat het apparaat de probleemgebieden gevonden heeft; vooral bij ZANG. Anders is het een beetje lullig als de zanger(es) een mooie hoge noot zingt, vasthoudt en het apparaat dit dan als een gek gaat onderdrukken... Ik vind zulke dingen lapmiddelen voor geluidsmannen die eigenlijk een ander vak hadden moeten kiezen (uitgezonderd wellicht die waardeloze klusjes waarbij je bijvoorbeeld een toneelstuk moet versterker met een paar richtpijpjes EN acteurs die liever niet hun eigen stem horen...). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 15-5-2003 23:21 |
Bij ons komt zo'n ding er dus niet tussen. De hoofdoorzaak van feedback met microfoons is gewoon een slechte mic. Een goede nearfield mic met een goede richtkarakterestiek heeft bijna geen feedbackproblemen. (Wij gebruiken o.a. shure sm58. Die zijn prima, maar helaas niet goedkoop.) En als ze het wel hebben, staat hij gewoon te hard en dan helpt een feedbackdestroyer ook maar half. Hij moet veel te veel banden onderdrukken, waardooor hij totaal geen natuurlijk zang en spraak geluid meer doorlaat. Ik heb er wel eens naar staan te kijken dat men in de learn optie werkelijk totaal geen geluid meer over had De beheringer kan 2 aparte kanalen onderdrukken, en in de regel stop je zo'n ding allen tussen je mic als een insert. Nooit tussen je mixer en je versterkers! Want dan gaat je hele geluid naar de kl....n. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
OzzyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 27-9-2020 Berichten: 93 | 16-5-2003 08:49 |
en in de regel stop je zo'n ding allen tussen je mic als een insert. ---> kan je dat ff nader uitleggen..Hoe dan precies...Want ik snap et nie egtthnx, Ozzy | |
The Show Must Go On! | |
MichaelEx Lid Uit: Nederland Sinds: 28-3-2003 Laatste: 16-6-2004 Berichten: 245 | 16-5-2003 09:58 |
hmm klopt allemaal. Maar ben eens eerlijk, hoeveel mensen op dit forum gebruiken senheiser e-855 , e-865 of shure sm 58, sm 86. Ik denk dat dat er heeeeeel weinig zijn. laat staan dat ze ooit van kwaliteit gehoord hebben. voor velen is een dap box goede kwaliteit nou als daar geen feedback uit komt als je er een micro voor houdt dan vreet ik ook ens mijn schoen op want met een sennheiser heb je geheid problemen omdat die box geen goede spreiding heeft. Zoals ik al zei is zo'n ding alleen leuk voor mensen zonder verstand van pa of micro's of alles wat ermee te maken heeft. deze zullen in zo'n apparaatje tenminste wat steun vinden met betrekking tot feedback wat gewoon het vreselijkste is wat je kan gebeuren tijdens optredens. Een professional of ervaren persoon gaat zo'n ding nooit aanschaffen die heeft aan een equalizer al genoeg en filtert het zich er zelf uit + bij fatsoenlijke micro's en monitors is het risico hierop al heel klein. maarja zeg eens eerlijk wie op dit forum heeft allemaaal dynacord monitors en shure sm micro's. denk niet veel . | |
Olé Olé heb nu ok AD! |