Forum > Geluid

Dateq LPM 7.3 met standaard of conductive plastic faders

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
9-10-2006 23:19
Voor een nieuw aan te schaffen LPM 7.3 moet ik nog de keuze maken tussen de full-options versie met conductive plastic faders, of de (bijna) reguliere versie met de normale faders.

Omdat het uiteraard handiger is om dit vooraf te bepalen dan na een aantal maanden wil ik graag een weloverwogen besluit kunnen nemen. C.P. kost krap 200 euro meer in vergelijking met de standaard (faderstart) faders, en ik vind het zonde om zomaar de deluxe versie te nemen als het voor mijn situatie weinig tot geen voordelen heeft.

De mixer wordt laagfrequent gebruikt, en dan 99% radio c.q. dj-op-de-radio toepassingen. Verhuur is onwaarschijnlijk.
De reden dat ik niet voor een Airmate oid ga is dat ik de mixer zo universeel mogelijk in wil kunnen zetten.
Om toch nog een aantal radio applicaties mogelijk te maken wordt de mixer wel uitgerust met faderstart op alle kanalen.
In combinatie met wat gehobby eromheen moet dat voldoende mogelijkheden bieden.

Dus, wie kan mij de voordelen van C.P. uitleggen, en/of aangeven of dit in mijn situatie nuttig is?
Input van jullie kant wordt zeer op prijs gesteld.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
10-10-2006 00:07
Ik denk dat je moet bekijken hoe lang je de mixer wil gaan gebruiken. Koop je 'm voor enkele jaren te gebruiken en daarna tweedehands door te verkopen, koop dan de standaard versie. De meerprijs van 200 euro krijg je er bij tweedehands verkoop nauwelijks voor terug.

Ga je er zelf jarenlang mee werken, ga dan voor die iets duurdere CP-faders. Ze zijn de meerprijs zeer zeker waard. Ik heb ze beide al eens hier gehad, en de Dateq LPM/GPM's met de Alps K-faders schuiven toch net even soepeler. Dit type faders kom je ook in diverse duurdere live-mixers tegen. Recentelijk nog een oude en heftig (mis)bruikte Soundtracs tafel hier gehad. het grootste gedeelte van de draaiknoppen kraakte, echter alle 42 Alps K-faders schoven allen nog perfect soepel en vrijwel zonder enig kraakje.

Kortom: Je doet 't hoofdzakelijk voor de extra levensduur een daarnaast voor een stukje extra soepel schuifgenot..
Maarten84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2005
Laatste: 21-9-2007
Berichten: 9
13-10-2006 11:32
Ik zou het gelijk goed doen! Je koopt toch al een Dateq eigenlijk omdat je topkwaliteit wilt.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
13-10-2006 11:52
Hou er wel rekening mee dat de CP faders zo licht gaan dat ze, zeker in het begin, al door geluidstrillingen open kunnen komen te staan (zeker op kanalen met faderstart, daar drukt er immers nog een microswitch langs de fader). Zelf door schade en schande geleerd (bij m'n eigen 7.3 met superfaders en faderstart per kanaal). Je kunt ze zelfs open blazen!

Ik heb het (spontaan open trillen) toen opgelost door de hoek van de lepels van de microswitches een beetje te veranderen.

Maar het schuift ECHT lekker ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
13-10-2006 13:07

Dré schreef:

...zeker in het begin...
Hmm, preventieve bier behandeling?
Jullie hebben toch wel een beertender thuis staan?
razz :p

K'zal er nog maar even over nadenken, iedereen bedankt voor de reacties totnutoe.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
13-10-2006 17:10
Edit Mod: Dré: Off topic gedoe verwijderd (mea culpa ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
23-10-2006 21:38
Vanavond besloten om toch maar voor de superfaders te gaan.
Op dit bedrag is het eigenlijk zonde om het niet te doen.
-- Let's do it my way and get it right the first time --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)