Forum > Geluid

HK PR:O 15'' top en 18'' bass

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
28-8-2006 22:54
Hallo Mede New-Line Leden.

Zoals velen wel weten heb ik hier al echt JAREN een DAP setje (2x RW155 en 2xRW18b) staan waar ooit al eens de speakers van vervangen zijn.
Maar wil wel eens van DAP af. Ook de insteek van het bedrijfje hier veranderd steeds verder.

Nu is mijn oog gevallen op:

Top:

HK PR:O 15" Top
Vermogen: 400 Watt RMS
Geluidsdruk: 128 dB max SPL
Rendement: (1W/1m) 104 dB
Spreiding: 60 x 40 graden
Frequentiebereik: (-3dB) 60 Hz - 19 KHz

en als sub

HK PR:O 18
Vermogen: 500 Watt RMS
Geluidsdruk: 129 dB max SPL
Rendement: (1W/1m) 104 dB
Frequentiebereik: (-3dB) 48 Hz - 150 Hz

waarom eigenlijk??
kwa uiterlijk vind ik ze supermooi, specificaties zijn tegenover de dapjes ook zeker een vooruitgang.

Ik heb dan altijd met DAP en dergelijke gedraaid, is dit tegenover DAP een verbetering of moet ik doorsparen voor bijvoorbeeld een EV/Dynacord set. Daar is namelijk op dit moment het budget gewoon niet voor.

De versterker is in het begin nog even de DAP Palladium, maar zal later vervangen worden door een QSC of CREST.

Ik zou graag jullie meningen over de speakers eens willen horen.
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
28-8-2006 23:38
Gehoord bij dealer, zeer goed keuze!
Waarom?, de prijs is er na, geluid is gewoon goed (kick bas), uiterlijk en afwerking is oke.

Dit is mijn mening, raad je aan eens ergens in de buurt te gaan luisteren.
Toevallig had de dealer bij mij in de buurt een aantal komponenten van de passiefe reeks staan, weet niet of dit nu nog steeds zo is.

Ook gemakkelijk aan te sturen met één versterker dmv ingebouwde op elkaar afgestemde filters. (sub-top)
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
MarkRomboutsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2005
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 62
29-8-2006 00:08
Ik heb bij de aanschaf van mijn HK ELIAS PX systeem ook eens geluisterd naar deze serie. Het klinkt zeer zeker prima, met een goede set versterkers en processor. Ik heb voor de eenvoud toch gekozen voor de actieve ELIAS PX.

Deze klinkt in mijn oren toch net wat beter/rustiger/liever en daar hou ik wel van. Ook vind ik het lekker makkelijk, stroom erop, signaal erin en gaan met die banaan. Zeker als je setje binnen een kwartiertje na aankomst moet draaien erg fijn.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
29-8-2006 08:53
Hier ook een grote HK fan... ik moet zeggen dat ik de PRO serie niet heb gehoord maar ik heb zelf een LUCAS 2000 en een ACTOR DX set en die klinken beide erg lekker (allebei wel actief). Daarnaast merk ik dat steeds meer professionele drive-ins overstappen op HK, zal toch ook wel z'n reden hebben...

Overigens zal het prijsverschil tussen HK en EV/Dynacord niet zo onoverkomelijk groot zijn toch?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
29-8-2006 10:13

YourLiVe schreef:

Daarnaast merk ik dat steeds meer professionele drive-ins overstappen op HK, zal toch ook wel z'n reden hebben...

Overigens zal het prijsverschil tussen HK en EV/Dynacord niet zo onoverkomelijk groot zijn toch?
HK Audio is en blijft een middenklasser zoals ook LEM en Mackie ( nu helaas wel.. ). Het is een paar treetjes hoger dan Dap, maar ook niet meer dan dat.

Nou is het dus niet de bedoeling om gelijk HK Audio af te kraken, ben er zelf stiekem ook fan van ( DART monitoren wink ;) ), Maar om nou te zeggen dat het professioneel is, eerder semi-prof. ( gezien de kastjes niet veel betere presteren als LEM/Mackie enz )

En denk dat als je een fatsoenlijke set EV/dynacord hebt ( dus niet de budget spulletjes, anders blijf je in het rijtje LEM/HK/Mackie/enz ) je zeker wat dieper in de beurs mag gaan zitten dan bij HK audio sneaky :V
Soms..
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-8-2006 12:14
HK Audio is en blijft een middenklasser zoals ook LEM en Mackie ( nu helaas wel.. ). Het is een paar treetjes hoger dan Dap, maar ook niet meer dan dat.

En denk dat als je een fatsoenlijke set EV/dynacord hebt ( dus niet de budget spulletjes, anders blijf je in het rijtje LEM/HK/Mackie/enz ) je zeker wat dieper in de beurs mag gaan zitten dan bij HK audio sneaky :V
euhm de pro serie is inderdaad een instapserie die zeker voor het geld erg goed presteert, er erg netjes uitziet en goed betaalbaar is.

jij wilt nu appels met peren vergelijken, want ik weet zeker dat een RX top van EV onder doet van de nieuwe CT serie van HK audio. Net zoals vele merken heeft ook HK meerdere series, ieder zijn eigen prestaties en prijsklasses.
geen appels met peren vergelijken.
de pro serie is een lekker klinkend setje ik zou het wel actief aansturen mocht je het willen kopen, dan haal je er het maximale uit. Over het algemeen is het wel zo dat HK (zeker de goedkopere series) relatief lief klinken, niet enorm doordrukken maar wel helder en fris zijn.
Projector set vind ik persoonlijk helemaal niet doordrukken en echt waardeloos voor het geld.

succes
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
HolomeusStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 4-3-2009
Berichten: 32
29-8-2006 14:42
Ik gebruik de HK premium 15" Top (voorganger van de PR:O 15" top) samen met 1 mackie SWA1801 voor het laag. Ik vond de HK 18" bass (HK Touring reeks) niet genoeg doordrukken in het laag (-60Hz) en miste de impact van een kickdrum bij het live afmixen. De HK top's daarentegen vind ik geweldig voor live gigs. Sprankelend, helder, geweldig hoe de stempartijen doorkomen bovenop de muziek. We sturen de HK pr15's aan met een 2x400Watt versterker van JBsystems en gebruiken de actieve X-over in de Mackie. Vroeger gebruikte ik DAP speakers (2x15"/hoorn/4xbullet tweeters) dan overgestapt naar soorgelijke JBL's (2x15"/hoorn), goed genoeg om cd's af te spelen (weinig dynamiek). Nu dus de HK's, deze hebben een veel groter dynamisch bereik en blijven goed klinken bij grote pieken, ideaal om live te mixen.
Try, maybe you get there. Think and you'll get further.
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
29-8-2006 18:35
Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties uiteraard ga ik eerst even luisteren. Het gaat mij er vooral om dat het beter dan DAP is. Tegenwoordig wel eens een artiest en die wilt dan niet over DAP zingen..

Ik ga nog even over denken. als iemand nog tips of suggesties heeft hoor ik dat graag.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
29-8-2006 19:28
LEM! Heeft geweldige luidsprekers, denk aan de D400! En dan samen met dat 15" subje die erbij hoort. ( nou weer net niet de pegasus omdat die de atack van de kick niet echt lekker dr uit poept sad :( Hoewel als je geen live-bands doet is dit niet echt van toepassing..)

Of spaar door voor Soundprojects :] Dan leg ze gewoon in de watten.
Soms..
MarkRomboutsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2005
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 62
29-8-2006 20:03
Ik verkies de HK klank toch echt boven die van LEM.

De HK's klinken wat rustiger en beschaafder om het zo maar te zeggen. Bij LEM heb ik toch een beetje het idee dat ze erg hun best doen om hard te klinken en daar hou ik niet zo van.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)