rw-15 3e keer hoorn opgeblazen wat nu te doen?
(36 reacties. Pagina 1 van 4)Moderator(s): Dré
Dj rabeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-6-2004 Laatste: 25-10-2015 Berichten: 108 | 16-7-2006 12:13 |
Ik heb 2x rw-15, nu zijn gister avond voor de 3e keer de Hoge tonen op gebalzen. Nu ben ik dit dus zat, is er ook een ander optie om er andere speakers in te zetten. ik vindt de hoge tonen op hoog nivo ook schel klinken. Dus wordt het denk ik tijd om er iets anders in te zetten als dit mogelijk is. De 15 inc speakers mogen ook eventueel vervangen worden. mvg mathijs | |
DYNACORD SOUND,MARTIN LIGHT | |
Philip_JanssenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-10-2003 Laatste: 9-3-2013 Berichten: 532 | 16-7-2006 13:49 |
Als je de hele inhoud van de kast gaat vervangen, is het dan geen idee om maar gewoon een hele nieuwe speaker te kopen? En dan gewoon een stapje hoger te gaan zitten (denk aan de DAP AX of DAP X-series). Ik zet regelmatig een royale 450W op mijn DAP AX-12 toppen (vanaf ca. 120Hz). Daar hebben ze nog nooit problemen mee gehad in het afgelopen half jaar. Ze klinken absoluut niet schel en voor de prijs van een nette 15" driver plus een 1" driver, koop je een AX-12. Mocht je willen weten hoe een AX setje klinkt. Ik heb aanstaande vrijdag een setje van 4x AX-15b en 2x AX-12 staan in Nijmegen. Dit voor een dispuut die de vierdaagse van Nijmegen willen vieren. Mocht je meer willen weten, mail me dan even. | |
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is! | |
Tim versteegStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 29-12-2005 Laatste: 19-4-2021 Berichten: 161 | 16-7-2006 13:51 |
Even off-topic Hoe heb je het de eerste keer vervangen? heb je het schuim nog weer mooi op het rooster gekregen? of is dat er nu af? | |
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier. | |
DjpStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-7-2004 Laatste: 31-8-2016 Berichten: 382 | 16-7-2006 14:12 |
hoe hard draai je dan wel niet, ikzelf heb de rw-155 zelfde hoorn maar dan met 2x 15" heb het setje nu 3/4 jaar word bijna elke week gebruikt maar heb het nog nooit kapot gehad. | |
Dj rabeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-6-2004 Laatste: 25-10-2015 Berichten: 108 | 16-7-2006 15:24 |
1 keer was het mijn eigeschult toen draaide de versterkers in de clip met carnval maar hier na was dat niet aan de orde. ik draaide op half vermogen en in een keer was die weg. mvg mathijs | |
TCMCVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2003 Laatste: 21-12-2014 Berichten: 1193 | 16-7-2006 16:12 |
dj rabe schreef: Ik heb 2x rw-15, nu zijn gister avond voor de 3e keer de Hoge tonen op gebalzen.Nu ben ik dit dus zat, is er ook een ander optie om er andere speakers in te zetten. ik vindt de hoge tonen op hoog nivo ook schel klinken. Dus wordt het denk ik tijd om er iets anders in te zetten als dit mogelijk is. De 15 inc speakers mogen ook eventueel vervangen worden. mvg mathijs Ga je speakers veranderen, kom je ook de filters aan het veranderen. Dit is lastiger dan je denkt, ook voor een elektronica techneut, als je het goed wilt doen. Verschaf dan liever nieuwe speakers, zoals Philip Janssen al aangaf. TCMC | |
TCMCVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2003 Laatste: 21-12-2014 Berichten: 1193 | 16-7-2006 16:19 |
Philip_Janssen schreef: Mocht je willen weten hoe een AX setje klinkt. Ik heb aanstaande vrijdag een setje van 4x AX-15b en 2x AX-12 staan in Nijmegen. Dit voor een dispuut die de vierdaagse van Nijmegen willen vieren. Mocht je meer willen weten, mail me dan even.TCMC | |
Philip_JanssenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-10-2003 Laatste: 9-3-2013 Berichten: 532 | 16-7-2006 17:17 |
Alles slijt op den duur.. Dat is het nadeel van gebruiken Maar voor het geld zijn de AX of X serie van DAP zeker niet slecht. En zeker een stukkie beter dan de RW spullen (die zijn ook prima voor het geld, maar wel een stukkie goedkoper). De K serie zit inderdaad ook goed in elkaar. Ik was er echter niet echt van onder de indruk, vandaar dat ik de AX iets meer aanbeveel dan de K serie. Maar voor het geld val je je echt geen buil. Het is en blijft een kwestie van smaak, dus ga ze vooral eens beluisteren (als je iets nieuws gaat nemen). | |
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is! | |
Dj rabeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-6-2004 Laatste: 25-10-2015 Berichten: 108 | 16-7-2006 18:26 |
dus als ik het goed begrijp is het upgraden van mijn speakers niet zon goed idee en kan ik beter gaan kijken naar andere ax 15 bijvoorbeeld. of zijn er nog ander alternativen. mvg mathijs | |
Philip_JanssenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-10-2003 Laatste: 9-3-2013 Berichten: 532 | 16-7-2006 18:59 |
Een kast wordt berekend op een bepaalde luidspreker. Je kunt dus niet zomaar een andere driver in een kast zetten. Ook het filter is afhankelijk van de luidsprekerkeuze. Het is dus wel een mogelijkheid, maar het blijft een gok. Als je verkeerd gokt heb je een aantal opties: het klinkt slecht, de belastbaarheid is laag, powerdip enzovoorts. Het samenstellen van speakers, zonder dat je hier verstand van hebt kan ik je echt afraden! Je kunt even door het zelfbouw forum bladeren, als je hier meer over wilt weten. Je opties zijn niet zo talrijk: 1. Je RW-15 oplappen 2. Je RW-15 upgraden met componenten naar keuze (lees je dan wel even in!) 3. Je RW-15 oplappen, verkopen en iets ander terugnemen 4. Je RW-15 weggooien en iets anders zoeken 5. Ik zou het niet weten... De laatste optie lijkt me niet de beste. De tweede kan, maar behoeft een hoop leeswerk, tijd en geld. Blijft dus staan dat je even een setje nieuwe hoogdrivers in je RW-15's kan stoppen. Je kunt ze dan nog een tijdje gebruiken, je kunt ook iets anders zoeken. Suggesties die ik je kan doen zijn de JB Systems Vibe, DAP K, DAP AX of DAP X. Behringer en LEM hebben ook nog wat kasten in de prijsklasse tussen de 200 en 300 euro per stuk. Ga maar eens kijken bij Dré in de shop, daar zitten een aantal hele leuke kasten in die prijsklasse tussen. | |
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is! |