Forum > Geluid

lem dx-24/26

(58 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
28-4-2003 13:39
Hallo,

Ik heb al veel goede dingen over deze processor gehoord, maar wat zijn jullie ervaringen?

Ik ben nl. op zoek naar een redelijk betaalbare processor voor diverse set-ups, budget +/- 800euro excl. BTW.

Het gaat het meeste gebruikt worden voor feesttenten, zowel disco als tape-artiesten.

Ik werk momenteel met een dynacord xa 28set. Nu heb ik hier nog een 4tal master dl-1800 amps liggen, en hier wou ik dus wat mee gaan proberen achter m'n dynacord kasten, maar ook wil ik de processor gebruiken voor de aansturing van 2 F18 subs van dynacord met daarop 2xmaster md2 top, hangt nu dus nog zo'n berhinger ding tussen, en ik verwacht dat er met bijv. 'n lem dx24 toch iets meer uit m'n setjes te halen is, in combinatie met de dl-1800 amps.

Achter de xa-28 set hangt gewoon een dynacord xa-2600, ik weet niet wat dus de mogelijk heden zouden zijn als ik er bijv. per kant een dl-1800 in bridge op het laag en een op het top zet, en het geheel bijv. aanstuur met een dx-24, iemand misschien ervaring met zo'n soort set-up?

En ja ik weet dat de master niet de beste versterkers zijn, maar ik heb ze hier nu eenmaal liggen en wil ze dus ook gewoon gaan benutten, dus vandaar mijn post.

Als je nog een andere processor/digitale crossover weet die binnen m'n budget past, hoor ik het graag.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
28-4-2003 13:55
Allereerst: je geluid zal er fors op vooruit moeten kunnen met een goede processor. Zowel in kwaliteit als betrouwbaarheid.

Ik begrijp dat je je toppen passief filtert?
Dan zou je met een DX24 uit de voeten kunnen, maar zal je niet 3-weg aktief kunnen processen (tenzij je er later nog één bijkoopt). Misschien kan je daarom nog iets meer informatie geven over je toppen.

Wil je naar 3-weg aktief (nu of in de toekomst) dan zou je de 26 nodig hebben. Deze heeft bovendien als voordeel dat je hem remote kan besturen.

Een alternatief is de dbx Driverack PA, waar ik inmiddels redelijk veel ervaring mee heb. Niet foutloos (de Lems neem ik aan ook niet...), maar wel zeer veel mogelijkheden (meer dan de Lem's), met o.a.
* subharmonic synthesizer voor een "warmer", completer laag
* auto-eq (met een meetmicrofoon en pink noise compenseert hij automatisch de karakteristieken van de ruimte)
* automatische en handmatige feedback elimination (dus geen rondzingende mic's)
* uitgebreidere grafische display
* wizard-setup (ja, ook handig als je versterkers en speakers niet al zijn voorgedefinieerd)
* dbx compressor

De geluidskwaliteit is zeer goed. En hij is 3-weg stereo. Meer info op www.driverack.com/PA.htm

De belangrijkste nadelen zijn:
1) beperkte security lockout, daardoor is hij niet volledig verhuurproof (maar wel beter dan een analoge crossover, en voldoende beveiligd voor gebruik in een drive-in show).
2) de output-relays zijn door dbx wegbezuinigd, waardoor je moet oppassen met in- en uitschakelen. Dit is overigens relatief simpel op te lossen, bij de mijne is er daarom geen gevaar voor de compressiedrivers (oef!).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
28-4-2003 16:10
En zou je moeten kiezen..

Ik heb geen ervaring met beidde, maar als ik hier en daar alle reacties en indrukken oppak lijkt het me alsof DBX toch voor een grotere geluidskwaliteit en betrouwbaarheid staat. Klopt dit?
Helaas mis je bij de drive-rack PA wel de pc-link-functie, maar die mis je ook bij de DX-24 (toch?)
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
28-4-2003 18:30
Hey,

Ik ben ook in bezit van de DriveRack PA, echt een leuk apparaatje, klinkt echt lekker.
De PCremote heb je echt niet nodig hoor, in minder dan 10 minuten kan je manueel een EQin instellen.

Enig bezwaar is denk ik een te korte delay (max 10ms)
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
28-4-2003 18:49

powersound schreef:

Enig bezwaar is denk ik een te korte delay (max 10ms)
Tja, dat is genoeg voor driver alignment. Delay stacks zijn voor de gemiddelde drive-in toch geen noodzaak...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
28-4-2003 20:35
heeft er iemand al ervaring met de Behringer processor?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
28-4-2003 21:41

luc2366 schreef:

heeft er iemand al ervaring met de Behringer processor?
Dat kan nog niet, hij is nog niet leverbaar. Ongetwijfeld zal hij een aardig stuk van de onderkant van de markt meepikken met zijn prijs van 534 euro (incl. BTW), hoewel de pro's er hun handen -denk ik- niet aan zullen branden.

De dingen die de Driverack PA zo leuk maken zitten er trouwens niet op, zoals feedback elimination, subharmonic synthesizer, compressie en auto eq. Wel pc-remote bediening trouwens. Hoe het ding klinkt (bijvoorbeeld of de ruis op een aanvaardbaar peil ligt) moeten we natuurlijk afwachten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
28-4-2003 22:25
Mocht je nog een DRPA zoeken... Ik heb er hier nog 1 staan (nieuw in doos). Mail me maar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
28-4-2003 23:06
10MS vind ik juist NET IETS te krap, voor mij dan toch !

Waarom ?
Omdat de labhoorns een delay van 11ms nodig hebben...

En niet afkomen met "nou voor 1 ms ???"
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
28-4-2003 23:39
Time allign met subs... Da's nou niet echt iets dat heel erg precies komt.

En wees blij. Stel je een arena set voor met een gevlogen set topjes en een gestapelde stack subs (afstand tussen beide: Many many meters). Die is met geen mogelijkheid voor de gehele zaal correct in allignment te krijgen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)