Forum > PC related Forum

welke programma's worden gebruikt door professionele producers om mix cd's in elkaar te steken?

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
GaneshjaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2005
Laatste: 10-12-2006
Berichten: 4
19-5-2006 13:16
zijn er programma's waar ik in 1x wave of mp3 tracks in kan laden met de mogelijkheid
om de tempobepalingen per kanaal exact gelijk te laten lopen. En hoe nauwkeurig kan het uberhaupt? Zelfs met mix cd's hoor ik vaak nog fouten tot grote ergenis.
De cd's van armin vind ik vaak goed gemixt qua opbouw maar ook zijn nauwkeurigheid
in overgangen klinken suprr relaxed.

Daarnaast zou ik sommige nummers willen pitchen en dan opslaan. Kan dat in bv Cool edit pro?

Momenteel werk ik met fruityloops xxl en wil graag mijn producties mixen...vandaar deze vragen!
groet!

ganeshja
schijnbaar zijn er meerdere online winkels met een goede reputatie die bst verkopen..alleen een stuk duurder dan de 279,- voor d
DjnicksStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2005
Laatste: 19-11-2007
Berichten: 27
19-5-2006 19:50
mixmeister pro, sony sound forge

dat zijn de programma's die me te binnen schieten om cd's te mixen...gebruik de zoekmachine eventueel zal vast wel wat over te vinden zijn.
Iedereen Gaat Los
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
20-5-2006 04:41
Ableton Live is hier een mooie tool voor.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
21-5-2006 14:32
Joris voorn heeft onlangs zijn 'fuse presents' gemixt via 'Traktor' van Native instruments.
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
22-5-2006 09:50
Artiesten doen het heel eenvoudig. Ze nemen op, als een overgang niet naar behoren / niet naar hun tevredenheid is, doen ze de track opnieuw, net zolang ze alle tracks hebben gehad.

Uiteindelijk wordt alles zo geknipt dat het één lange mix lijkt. Dit is mij eens verteld door iemand die mix-cd's en vinyls heeft geperst. Die kerel had zijn studio ergens in De Maarn ofzo. De artiesten die dit doen willen hun cd immers helemaal perfect gemixt hebben.

Je hebt uiteraard ook echte live-compilations. Daarop zijn nog wel eens foutjes te horen. De mix is daarentegen vaak wel wat dynamischer. De studio-mixjes zijn vaak zo recht-toe-recht aan zonder verassingen etc.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
22-5-2006 11:27
op de ASOT2005-cd van Armin van Buuren stond met dank aan Ableton...
Veel van de platen op die cd heb ik ook (marketingtecgnisch erg slim van ze), en je merkt dat hij er extra truukjes mee uit heeft gehaald, maw, edits gemaakt of live gedaan. Dit kan goed met Ableton. DJ Tim van dit forum weet wel veel van Ableton af daggik
Beauty hides in the deep
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
23-5-2006 18:21
Ook weer niet heel veel hoor Sjap. Maar genoeg om er lekker mee uit de voeten te kunnen. ;-). Ik moet je trouwens maar eens een mail sturen. Over een maand heb ik flink wat tijd over. Moeten we eindelijk eens een plaatje leggen...

Maar het klopt dat de meeste dj's tegenwoordig hun mix cd's in de studio met Ableton maken. Ben Liebrand en AvB doen dit in ieder geval. Sasha, Speedy J en John '00' Fleming zijn daarnaast bekende voorbeelden die er ook live mee optreden. Eigenlijk is alles mogelijk in het programma. Je kan zoveel sporen, samples en loops erin stoppen als je zelf wil. Als de platen gewarpt zijn (zeg een raster zodat Ableton het tempo weet) loopt alles perfect in de maat mee. Daarnaast kun je dan nog eens per spoor en op de master een hele rits filters en effecten toevoegen. Mixmeister en Acid kunnen dit ook, maar Ableton is naar mijn mening een veel volwassener en veelzijdiger programma. Ook kun je met 1 druk op de knop switchen tussen composities of bijvoorbeeld 1 track ten gehore brengen en de rest muten.

Het heeft eigenlijk maar een paar nadelen; je kan niet een plaat inmixen mbv pitchcontrol (dus niet een traditionele benadering zoals Traktor doet) dus voor een knappe overgang van plaat naar Ableton heb je bijv. een midi clock nodig en ik vind het een groot gemis dat het programma geen IDV3 tags ondersteund. Daarnaast kun je bijvoorbeeld niet scratchen of backspinnen. Hiervoor moet je aparte samples inladen. Zie het programma dus meer als een sequencer die misbruikt kan worden voor de meeste vette dj truuks. Het programma is dus niet echt aan te raden voor een drive-inn oid.

Maar als je een leuke midi controller hebt en eenmaal aan de slag gaat met het programma en het begint door te krijgen, is het heel moeilijk om ervan af te blijven. Alles waar je alleen maar van kon dromen met mash-ups, producen, mixen of remixen is mogelijk. Echt alles..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
27-5-2006 13:13
Hmm dan moet ik toch maar eens aan de slag gaan met Ableton. Ik heb zelf wel eens gewerkt met mixmeister, ook een fijn programma. Maar mixmeister heeft inderdaad geen bijzondere mogelijkheden: het doet wat het doen moet (plaatjes mixen m.b.v. sporen) maar meer ook niet.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
27-5-2006 17:35
Ableton is een heel ander verhaal ;-)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
27-5-2006 18:43
Ik heb de online tour even snel genomen en het ziet er inderdaad behoorlijk indrukwekkend uit. Misschien ga ik er eens mee aan de slag in de zomervakantie, heerlijk happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)