Forum > Geluid

Behringer DX1000 vertoont een rare kuur

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ-MarcuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2006
Laatste: 23-7-2006
Berichten: 29
31-3-2006 21:14
Hallo,

Ik hbe een Behringer DX1000 en ben daar wel heel blij mee, en hbe deze op me versterker, die gebridged staat.
Dus ik gebruik eigenlijk alleen de linker schuif van de main.
Nu werkt dat ook wel prima, maar na een tijdje niet vol open te staan word het geluid opeens zachter en krijg je het iets harder door de rechter schuif een stukje open te doen (raar de versterker pikt alleen het linker kanaal op voor de bridge :-/) en als je de linker schuif helmaal open doet knalt hij opeeens vol open (je schrikt je het lazerus en dat doen je feestgangers ook).

Wat kan ik hier aan doen, want het is een beetje vaag probleem maar misschient kent iemand het

Groeten, Marcus
He? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat?, Only 10 Watts Marcuzz, thats not very Bright !
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
31-3-2006 21:20
Lijkt mij op een defecte fader, ga terug naar waar je deze gekocht hebt.
..Je Ducktape brood voeren...
DJ-MarcuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2006
Laatste: 23-7-2006
Berichten: 29
31-3-2006 21:32

pascal schreef:

Lijkt mij op een defecte fader, ga terug naar waar je deze gekocht hebt.
Ik heb hem al een paar jaar dus terrug gaan heeft ook geen nut meer :S
Zou ik zo iets zelf kunne repareren?

Groeten, Marcus
He? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat?, Only 10 Watts Marcuzz, thats not very Bright !
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
31-3-2006 21:41
Zelf even faders kopen. Je kunt kijken of Dré ze heeft (even mailen). Mocht Dré ze niet hebben, weet ik nog wel wat, maar ik heb liever dat je het eerst aan Dré vraagt. Het is immers zijn forum en shop.

Mail me maar even als je er hier niet uitkomt.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
DJ-MarcuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2006
Laatste: 23-7-2006
Berichten: 29
31-3-2006 22:12
Als het het fadertje is, kan ik dan niet het hele zooitje op rechts zetten zodat ik dan de rechter fader gebruik?
Dan test ik dat eerst even voordat ik ga sleutelen

Groeten, Marcus
He? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat?, Only 10 Watts Marcuzz, thats not very Bright !
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
31-3-2006 23:14
Je hebt ook nog een zone (??? in ieder geval een 2e) uitgang, deze werkt met een enkele schuif.
Die zou je desnoods ook kunnen gebruiken.

Aangezien ik zelf ook een DX-1000 bezit en de masterfaders zou willen vervangen (links vertoont kuren, dus dan maar meteen allebei), zou ik graag willen weten hoe simpel het vervangen van deze faders is?
Is het met een klein beetje technische kennis al te doen of zit het bij deze mixer ingewikkeld? (hij is immers ook niet modulair opgebouwt)
Darth Crossfader
DJ-MarcuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2006
Laatste: 23-7-2006
Berichten: 29
31-3-2006 23:18

DJ.T schreef:

Je hebt ook nog een zone (??? in ieder geval een 2e) uitgang, deze werkt met een enkele schuif.
Die zou je desnoods ook kunnen gebruiken.

Aangezien ik zelf ook een DX-1000 bezit en de masterfaders zou willen vervangen (links vertoont kuren, dus dan maar meteen allebei), zou ik graag willen weten hoe simpel het vervangen van deze faders is?
Is het met een klein beetje technische kennis al te doen of zit het bij deze mixer ingewikkeld? (hij is immers ook niet modulair opgebouwt)
he das wel een idee, ik hbe die monitor uitgang, zou ik ze daar op kunnen stoppen? in iedergeval tot het gefixt is, ik stond namelijk wel flink voor paal doen ik die kinders liet schrikken :P

Groetjes, Marcus
He? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat?, Only 10 Watts Marcuzz, thats not very Bright !
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 108
1-4-2006 12:25

DJ.T schreef:

Aangezien ik zelf ook een DX-1000 bezit en de masterfaders zou willen vervangen (links vertoont kuren, dus dan maar meteen allebei), zou ik graag willen weten hoe simpel het vervangen van deze faders is?
Is het met een klein beetje technische kennis al te doen of zit het bij deze mixer ingewikkeld? (hij is immers ook niet modulair opgebouwt)
Het vervangen is mits je een beetje kunt solderen vrij eenvoudig. Het bestellen van zo'n fader kost meer tijd laugh :D
De mixer is inderdaad niet modulair opgebouwd, maar dat maakt in dit geval niet veel uit.
Het master gedeelte is nog wel een apart printje wat tegen de bovenplaat is geschroefd.
Als je dat losdraait en alle knopjes die erop zitten lostrekt kun je het printje er zo uithalen. Het kan nog zijn dat de kabel van de channel print met een beetje hot-glue vastzit, maar da's ook wel zo los te krijgen.

De faders zitten direct op de print gesoldeerd ipv met stekkertjes, dus je hebt wat desoldeerlint en geduld nodig.

't is mij in ieder geval al meerdere keren (niet bij dezelfde tafel gelukkig) gelukt.
Think Different ..
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
1-4-2006 12:40
Voor het soldeerwerk heb ik wel iemand, daar ben ik zelf niet zo'n held in. (sst.. niet verder vertellen)
Zijn er overigens standaard setjes hiervoor? En moet ik enkel de faders vervangen of nog wat anders?
Dit is iets wat ik normaal gesproken zou laten doen, maar aangezien deze mixer al een aardige tijd mee gaat en hij niet al te veel heeft gekost wil ik het toch eens zelf proberen.
Darth Crossfader
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 108
1-4-2006 12:50

DJ.T schreef:

Voor het soldeerwerk heb ik wel iemand, daar ben ik zelf niet zo'n held in. (sst.. niet verder vertellen)
Zijn er overigens standaard setjes hiervoor? En moet ik enkel de faders vervangen of nog wat anders?
Standaard setjes? Je hebt gewoon de juiste faders nodig. Zelfde weerstandswaarde en juiste afmetingen. Wellicht kan Dre ze betellen en anders zijn er vast wel forumleden met connecties.

In principe volstaat het vervangen van alleen de faders. Tenzij de soldeerkunsten te wensen over laten. In dat laatste geval heb je minimaal een nieuwe print nodig laugh :D
Think Different ..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)