Forum > Algemeen Forum

Bedelen voor goed-doel showtje ?

(48 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
11-2-2006 00:18
Ik kreeg vandaag het volgende mailtje:
Geachte heer, mevrouw

Mijn naam is xxxxxx. Ik ben 17 jaar. Studeer toerisme op het MTRO in Zaandam. Nu heb ik de opdracht gekregen om geld in te gaan zamelen voor het goede doel malaria.

Hoe wil ik geld in gaan zamelen? Doormiddel van een feestavond te organiseren in een kroeg.

Dit wil ik gaan doen in opmeer, in de kroeg Tokoloco. Op zaterdag 25 maart. De helft van de entree prijs zal gedoneerd worden aan het goede doel malaria.

We willen proberen om informatiestand/balie te regelen met medewerkers van een stichting die zich inzetten voor malaria. Daarnaast willen wij de avond leuk aankleden met artiesten. Hierbij kunnen geluid en licht niet ontbreken!

Daarom wilde ik aan u vragen of het misschien mogelijk is dat u ons zou willen sponsoren hiermee?

Ook hebben we een heel promotieplan. Er komen flyers er komt een site. Dus bent u bereid om ons te sponseren met een optreden, dan komt uw naam hier op te staan. Dit is dus gratis reclame voor u/.

Ik heb de kroegbaas gesproken en die vertelde mij dat met de juiste artiesten, deze actie veel publiek kon trekken, jongeren maar ook 30+.

Ik hoop spoedig op een positief bericht.
Met vriendelijke groet,
Hebben jullie deze (of zoiets als deze) mail ook ontvangen en wat vinden jullie van dit soort dingen? Ik was trouwens niet van plan er iets mee te doen. "Gratis werken kan ik overal!" zegt mijn baas altijd...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
11-2-2006 01:15
De brief is niet echt goed verzorgd. En waarom zou de helft van de entree maar gedoneerd worden? Entree gaat naar de organisatie, niet naar de kroeg zelf. Lijkt me niet kloppen als ze zelf geld in de zak gaan steken. Mooi over laten gaan.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
11-2-2006 02:01
Advertentie die ik net tegenkwam:
barracuda cafe


Vraag of Aanbod: Vraag (te koop gevraagd)
Verificatie: 2006

Ieder jaar is er in hilversum een driedaags evenement, mijn cafe doet ook ieder jaar hieraan mee, voor dit jaar hebben wij besloten een goed doel te sponsoren namelijk KIKA (kinderenkankervrij), voor zo'n grootse opzet is veel geld nodig maar ook spullen. wij zoeken o.a. een bedrijf wat de lichttechniek zou willen sponseren, uiteraard zijn er veel reclameuitingen mogelijk, ook worden er radio&tv opnames gemaakt.

wie wil er helpen dit doel te steunen?

bij voorbaat dank.

Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
11-2-2006 02:11
Ik heb geen aanbod in m'n mail gehad, zal wel komen door de provincie.

Wat ik zou doen in zo'n geval, ja dat is lastig. Eerst maar eens heel goed informeren, zowel bij de organisatie als bij de kroegbaas als bij de artiesten indien die bekend zijn naar het hoe-en-wat.

Ik wil mijn apparatuur best beschikbaar stellen voor een goed doel, maar zogauw er 1 iemand in het plan is die er winst op maakt, mogen ze een ander zoeken.
Vergeet niet te lachen
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-2-2006 04:48
Ik zou er alleen aan mee werken als er een landelijke organisatie achter zit en niet een door jantje, pietje of klaasje georganiseerd evenement in een lokale kroeg.

Op wereld aids dag draai ik ieder jaar ergens voor nop (ieder jaar wel weer een toko die me vraagt) en verdubbel ik het uiteindelijke bedrag wat ik die avond zou verdienen..... zolang ik zeker weet dat de volle 100% van het bedrag bij een stichting terecht komt vind ik het geen probleem, zodra een ander wel zijn kosten aan het drukken is werk ik er niet aan mee. Ik een paar uur voor jan l*l draaien, dus een ander ook gewoon zijn centen inleveren als er gebedeld word voor het goede doel.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-2-2006 06:43
Ooit wel eens zoiets meegemaakt, dat was echter volledig betaald.
Tijdens de avond hielden ze een inzameling, dit was bestemd voor 1 persoon die behandeld moest worden in een ander land.
Ingezamelde geld is absoluut goed terecht gekomen, en was ook niet echt een landelijke actie te noemen.

Wil je huis aan huis collecteren moet je een pasje hebben, (toestemming van de gemeente) hoe zit dat met de actie die Victor vermeld???
Daarom wilde ik aan u vragen of het misschien mogelijk is dat u ons zou willen sponsoren hiermee?
@Victor
Ik lees niet dat het gratis moet, maar zal misschien wel de bedoeling zijn. Sponsoren kan ook d.m.v. gereduceerde prijs. Als de helft van de opbrengst naar het goede doel gaat, gaat de andere helft naar de gemaakte kosten. (drukwerk, artiesten, geluidsverhuur)

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
11-2-2006 08:42
Ik heb het mailtje ook ontvangen,
gezien het feit dat de helft maar gedonneerd word,
ga ik als ze me willen hebben voor dat feestje,
een normale gage vragen, minus (voor het goede doel) € 50,-

Mijn eerste vraag voor we überhaubt verder praten word uiteraard:
waar gaat die andere helft van de toegang heen?

Eigelijk is haast elk feest voor een vereniging wel voor een goed doel....
Om korting of zelfs het helemaal voor niets te krijgen gebruikt men wel de volgende redenen:
* we hebben maar weinig geld,
* we zijn een arme vereniging,
* we zetten een advertentie voor u in ons clubblad (oplage 100 stuks sneaky :V )
* u kunt de hele avond reclame maken voor u zelf

enz.

Ik ga daar niet voor.
Als een feest voor 150 man is, kunnen ze best alemaal bij de ingang 2 euro betalen, en het restand kan de club dan uit de winst van de drank van de avond makkelijk betalen. 150 man drinkt pak em beet 1000 drankjes als ze een goed feest hebben,
das minstens 1000 euro omzet, en daarvan is de helft zeker winst.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
11-2-2006 09:37
de kans is natuurlijk groot dat die kroeg(baas) denkt van jij gebruikt mijn kroeg voor je feest gratis, ik mooi een volle toko ik hou winst voor drinken. ik vind overigens e-mailen voor dit soort dingen niet de goeie mannier van iemand werven
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
11-2-2006 10:31
Inderdaad. In dit geval denk ik dat vooral de kroegbaas erbij gebaat is. Zolang die zijn winst niet aan het goede doel afstaat ben ik eigenlijk ook niet van plan dat te doen. Dan sta ik indirect de kroegbaas te sponsoren.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-2-2006 11:17
Wij krijgen met regelmaat dit soort mailtjes binnen, de ene keer voor een goed doel, de andere keer voor een arme vereniging o.i.d.

Ik stuur in 99% van de gevallen een heel vriendelijk mailtje terug dat wij daar helaas niet aan doen en stuur ze vervolgens naar https://www.drive-in-shows.net... Voor beginnende collega's kan het namelijk best interessant zijn om zoiets te sponsoren om wat naamsbekendheid te krijgen en er misschien nog wel een boekinkje aan over te houden.

Die 1% die we wel sponsoren zijn evenementen waar een groot aantal bezoekers binnen onze doelgroep valt, bijvoorbeeld evenementen- en horecabeurzen. Sponsoren betekent namelijk dat je iets (gratis) ter beschikking stelt of geld geeft, maar daar zelf ook wel wat voor terugkrijgt.

Meestal is dat in de vorm van naamsbekendheid, kijk maar naar TV: "Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door..."
of in Amerikaanse programma's "Deze prachtige auto van de geweldige mensen van .... met dit en dit en dit erop".

In sommige gevallen laten we ook onze goede wil blijken door inderdaad een korting aan te bieden.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)