Forum > Algemeen Forum

advies gevraagd inrichting kamer..

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
11-8-2005 22:51
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 14-8-2005 12:25
goh ik ga het dan toch maar vragen, aangezien het mij al tijden bezig houd.
ik ben van plan over een tijdje (lees: tegen het einde van het jaar) mijn kamer eens fatsoenlijk in te richten.
dat houd in:
2x truss normaal op laten hangen.
een soort meubeltje in elkaar zetten voor mijn draaispullen.
het licht op een juiste manier opstellen.
en alles wat daar nog bij komt kijken, dus in principe zou je kunnen zeggen het hele audio en lichtgebeuren.

dan vragen jullie je vast af waarom ik juist jullie ermee lastig kom vallen...
nou lijkt het mij dat op een forum als deze wel mensen zitten met enige kennis, tenminste zo is al gebleken zie bv de kritiek over mijn truss ;)
goed dan van basis af aan.

eerst eens een plattegrondje van mijn kamer

het is een zolder kamer... het rode vak is de overloop en hoort er dus niet bij. het vlak met de gele lijnen is een dakkapel. het andere rechthoekige vak in het midden is een niet verplaatsbare kast. deze kast staat precies in het midden waar het plafond nog horizontaal is. het plafond loopt dus van de kast af tot aan de zijkant waar de hoogte nog 85cm bedraagt. goed dit als randinformatie.

ik moet in dat hokje het volgende gaan plaatsen:
1x bed,1x bank 1x buro,1x vitrinekast, 1x tv-> mogelijk verwerkt in een meubel voor mijn draaitafels. en ergens moet ik mijn lichttafeltje kwijt zien te kunnen (aan de rand van het draaimeubel ofzo).

ik wilde zelf eerst het draaimeubel plaatsen onder de dakkapel. maar nu bedacht ik me opeens dat het misschien handiger is om het aan de andere kant te doen er recht tegenover. dan heeft het licht wat meer ruimte zeg maar.

tja ik kom er op zich niet uit. nu is het mij te rommelig, overal staat wat etc.

misschien iemand hier die wijs wordt uit mijn verhaal en een goed id heeft ??
pom pom
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
12-8-2005 12:40
Moet je Jan De Bouvrie ff bellen, of hoe die kerel ook heet.... ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
RodiBakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 136
12-8-2005 17:08
Kom je door de dakkapel de kamer binnen? Ik mis een deur...
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
12-8-2005 17:15
via de trap gok ik (zal t rode vlak wel zijn)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-8-2005 12:31
Edit Mod: Sylvia: in principe wordt er alleen gelinkt naar afbeeldingen. Maar als iemand per ongeluk toch een afbeelding plaatst en dat is een keurig kleine afbeelding van rond de 5kB, dan is het niet nodig om daar met z'n alleen een partijtje moeilijk over te gaan doen.
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
22-8-2005 01:50
tekening trouwens iets aangepast... aangezien er toch echt een deur miste
pom pom
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
22-8-2005 12:30
Ik ga even reageren op de echte vraag, Mij lijkt het het beste om op je plattegrond eerst deze basisdingen(bed,kast,..) te tekenen en dan kijken of er nog wat inkan. Over die truss, op het forum staan heel wat voorbeelden hoe mensesn een truss omhoog hangen in hun kamer,...
Verder moet je ook op de sroomvoorziening letten.
- het is erg makkelijk om het hele audio en licht gedeelte bij een stopcontact te plaatsen.
- let op je verbruik want als je een hoop parren gaat hangen + effecten + audio + tv + ... kunnen je ouders niet zo blij zijn met de rekening of kan je 16A automaat dit niet aan.
exit night into LIGHT
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
22-8-2005 13:47
Een foto kan wonderen doen, dan kunnen we beter wat verzinnen.
Dit omdat ons er meer bij kunnen voorstellen, we weten (deels) van wat voor materiaal alles is gemaakt.
Dus we dan kunnen we verzinnen wat je waar op wat voor manier kan bevestigen.

Wat voor licht heb je allemaal?

Wil je de foto soms niet laten zien omdat het zo'n erge troep is wink ;) ( komt bekent voor ashamed :$ )
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
22-8-2005 15:54
Mij lijkt het het beste om op je plattegrond eerst deze basisdingen(bed,kast,..) te tekenen en dan kijken of er nog wat inkan.
en dan ?
alles staat er nu ook in en ja er kan nog zat bij.. dat is het punt ook niet... ik ben alleen op zoek naar een soort ideale opstelling voor mijn licht in mijn kamer.
Verder moet je ook op de sroomvoorziening letten
waarom ? ik ga niet opeens meer stroom gebruiken omdat ik mijn kamer anders inricht toch ¿
ik heb in ieder geval als voordeel dat ik over 2 stroom groepen kan beschikken. weliswaar niet de volle 16A per groep, maar spreiding kan nooit kwaad dacht ik zo.
het is erg makkelijk om het hele audio en licht gedeelte bij een stopcontact te plaatsen
toch lastig aangezien ik toch echt geen stopcontact aan het dak heb en ik toch echt mijn lampen aan de truss wil hebben ;) just kiddin... dit is op zich niet eens een groot probleem, een verlengsnoertje leggen is nog te overzien.
let op je verbruik want als je een hoop parren gaat hangen + effecten + audio + tv + ... kunnen je ouders niet zo blij zijn met de rekening of kan je 16A automaat dit niet aan
parren komen er toch niet. en mijn ouders zijn toch al niet zo blij met me ;). verder denk ik dat het wel los zal lopen, aangezien ik het spul echt geen uren per dag zal gaan gebruiken.
Een foto kan wonderen doen, dan kunnen we beter wat verzinnen.
op mijn site zijn wel wat fotos van mijn kamer te vinden, denk dat je bij het lj stuk wel het meeste duidelijkheid krijgt.
al ben ik meestal wat voorzichtig met sites rondspammen...
https://www.paulus0013.sohosted.com/LJ/index.htm
Wat voor licht heb je allemaal?
voorlopig 4 winners, 1x bat one digital en de rest is het noemen niet waard ;)
het eerste waar ik over een tijdje voor ga kijken is een laser denk ik.
Wil je de foto soms niet laten zien omdat het zo'n erge troep is
haha troep is het zeker... lampen allemaal op de grond omdat ik eerst mijn truss wat degelijker op wil laten hangen.
en ik had zoiets van joh laat ik het dan meteen goed doen en de rest ook netjes maken anders blijf ik aan de gang.
pom pom
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
22-8-2005 16:14
Ik denk dat op deze manier je truss niet lang(en veilig) hangt..ik zou er niet graag onder slapen
Potverdorie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)