Forum > Licht

welke scans ?

(34 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
13-7-2005 12:04
Hoi,

over een tijdje wil ik denk ik wat nieuwe scans aanschaffen.
ik heb eens zitten rondkijken en nu heb ik een stel scans gezien (3)

de scans zijn voor een drive-in showtje en moeten goed en makkelijk mee te nemen zijn. en moeten dus ook tegen een stel stoten kunnen.
Ik wil wel dat er een appart gobo en kleuren wiel opzit

Deze scans heb ik gevonden:

de eurolite TS-2
de eurolite TS-5
en de eurolite TS-7

oja alle scans worden geleverd met lampen

wie kan mij helpen met het kiezen voor de goede scan ? ervaringen en tips graag welkom

mvg,
Dave
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
13-7-2005 12:31
elke budget scan kan ongeveer tegen evenveel "stoten" om het zo te zeggen, het maakt niet echt veel uit of de scanspiegel helemaal zit inhepakt of enkel met 2 staafjes vasthangt,als je ze laat vallen zullen ze alle 2 wel stuk zijn, een voordeel van zo'n scan die acheteraan helemaal dicht is is als je met een klein voorwerp er langst de achterkant invliegt dan kan het wel zijn dat de spiegel stuk is maar die kans dat dit gebeurt is vrij klein. ik vind dat de manier hoe de spiegel vasthangt geen punt mag zijn in de keuze van je scans. om op zeker te spelen zal je ze zowiso in flights moeten vervoeren.

nu wat is je budget en welke functies moet jouw scan hebben?
exit night into LIGHT
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
13-7-2005 12:56

stekelvarke schreef:

elke budget scan kan ongeveer tegen evenveel "stoten" om het zo te zeggen, het maakt niet echt veel uit of de scanspiegel helemaal zit inhepakt of enkel met 2 staafjes vasthangt,als je ze laat vallen zullen ze alle 2 wel stuk zijn, een voordeel van zo'n scan die acheteraan helemaal dicht is is als je met een klein voorwerp er langst de achterkant invliegt dan kan het wel zijn dat de spiegel stuk is maar die kans dat dit gebeurt is vrij klein. ik vind dat de manier hoe de spiegel vasthangt geen punt mag zijn in de keuze van je scans. om op zeker te spelen zal je ze zowiso in flights moeten vervoeren.

nu wat is je budget en welke functies moet jouw scan hebben?
Hoi,

budget zal asl het meezit ongeveer 150 euro voor een scan zijn..
de scan moet zo veel mogelijk gobo's en kleuren hebben en hij moet ook een strobe functie hebben

De ts-7 is gelijk aan de space scan alleen ik vind dat de space (en dus ook de TS-7) er niet echt road proof uitzien. het jammere van de TS-2 vind ik dat ie maar een 100watt lampie heeft en het jammere van de TS-5 vind ik dat ie weinig gobo's heeft

Heeft er iemand mischien ervaring met 1 van deze scan met on the road gebruik ?
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
13-7-2005 13:21
mss is de DJ robo wel iets voor jouw? (hierover loopt ook een toppic)
deze is toch vrij road proof(hij heeft zelfs nog een stalen harnas binnenin,het enige nadeel is de niet echt beschermde spiegel)),nuja ik weet niet wat je ermee vanplan bent, maar als je hem gewoon op de juiste mannier aan de truss hangt en hem in een case vervoert is er geen probleem.
maar dit is voor de andere scan ook zo.

nu een scan voor juist 150 zal moeilijk te vinden zijn de meeste budget scans liggen tussen de 150 en 250/300euro.
exit night into LIGHT
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 431
13-7-2005 14:13

stekelvarke schreef:

mss is de DJ robo wel iets voor jouw? (hierover loopt ook een toppic)
deze is toch vrij road proof(hij heeft zelfs nog een stalen harnas binnenin,het enige nadeel is de niet echt beschermde spiegel)),nuja ik weet niet wat je ermee vanplan bent, maar als je hem gewoon op de juiste mannier aan de truss hangt en hem in een case vervoert is er geen probleem.
maar dit is voor de andere scan ook zo.

nu een scan voor juist 150 zal moeilijk te vinden zijn de meeste budget scans liggen tussen de 150 en 250/300euro.
dynamo van jb?? razz :p heb je wel niet veel mogelijkheden, en een 100W pitje, maar schijn kwalitatief wel te voldoen voor z'n geld (hierover loopt ook een topic)
Fun is serious business!
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
13-7-2005 14:16

stekelvarke schreef:

mss is de DJ robo wel iets voor jouw? (hierover loopt ook een toppic)
deze is toch vrij road proof(hij heeft zelfs nog een stalen harnas binnenin,het enige nadeel is de niet echt beschermde spiegel)),nuja ik weet niet wat je ermee vanplan bent, maar als je hem gewoon op de juiste mannier aan de truss hangt en hem in een case vervoert is er geen probleem.
maar dit is voor de andere scan ook zo.
De dj robo is gelijk aan de TS-7 van eurolite.. en die van eurolite kost dacht ik 149 euro incl btw en met lamp
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
13-7-2005 14:18

Viero schreef:

stekelvarke schreef:

mss is de DJ robo wel iets voor jouw? (hierover loopt ook een toppic)
deze is toch vrij road proof(hij heeft zelfs nog een stalen harnas binnenin,het enige nadeel is de niet echt beschermde spiegel)),nuja ik weet niet wat je ermee vanplan bent, maar als je hem gewoon op de juiste mannier aan de truss hangt en hem in een case vervoert is er geen probleem.
maar dit is voor de andere scan ook zo.

nu een scan voor juist 150 zal moeilijk te vinden zijn de meeste budget scans liggen tussen de 150 en 250/300euro.
dynamo van jb?? razz :p heb je wel niet veel mogelijkheden, en een 100W pitje, maar schijn kwalitatief wel te voldoen voor z'n geld (hierover loopt ook een topic)
aan de dynamo heb ik ook nog zitten denken alleen deze heeft volgens mij geen appart gobo en kleuren wiel (corrtect me if i am wrong) en daaron heb ik ook de TS-2 van eurolite erbij gezet deze heeft namelijk wel een apparte kleuren en gobo wiel en heeft ook een 100watt lampie en de ts-2 is even duur als de jb
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 431
13-7-2005 14:42
heeft idd geen aparte wielen daarvoor, de 4 kanalen zijn:
1: pan
2: tilt
3: shutter/gobo shaking
4: gobo/color
Fun is serious business!
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
13-7-2005 15:02

Viero schreef:

heeft idd geen aparte wielen daarvoor, de 4 kanalen zijn:
1: pan
2: tilt
3: shutter/gobo shaking
4: gobo/color
daarom en ik wil wel echt graag een los gobo en kleuren wiel
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
13-7-2005 15:04
wat je ook kan doen is doorsparen voor the winner. zit een stuk boven je budget maar je heb wel mooie scanners happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)