Forum > Newbie Forum

Multi Media Krat

(32 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
10-5-2005 11:45
Qua muziek geen N00b maar als het gaat om geluid dan moet ik toch maar even de hulptroepen inschakelen.

Het volgende:

we zijn bezig met een paar vrienden een multimedia apparaat te bouwen door middel van een pc in 2 Grolsch kratten. Het heeft als doel om voor "herrie" te zorgen op de overige bouw avondjes (ter lang ter zee en in de lucht en red bull zeepkisten race) en overige zaken zoals vakanties. We gebruiken een "geleende" versie van BPM van het cafe om de hoek. De PC zit verder wel goed. Nu hebben we een oude versterker voor het geluid maar hierop zitten de uitgangen nog op de manier zonder stekkers. Met andere woorden: draadje in het gaatje met een soort klemmetje vast. Nu is dat voor het krat, wat veel verplaatst gaat worden en dus hufter proof moet zijn, niet erg handig.

Nu is mijn vraag: kunnen we op een eenvoudige manier zorgen voor makkelijkere uitgangen om snel en simpel de boxen aan te kunnen sluiten. Ik denk dan bijvoorbeeld aan tulp of xlr. Of praat ik nu onzin?

Mijn dank voor de reacties

(en nu ga ik lekker op F5 rammen de hele dag laugh :D )
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
PowerbeatStandaard Lid
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
10-5-2005 11:54
Wat je kan doen, (ik neem aan dat je het over speakeruitgangen en niet signaaluitgangen hebt?)
Is gewoon 2 speakon's bovenin je kratje uitzagen dan vastboren, chassisdelen wel te verstaan.
Ik zoek ff een voorbeeldje op voor je.
Edit: www.new-line.nl/v/420 deze dus. Erg makkelijk aan te sluiten en het sluit gewoon retesnel aan. (en als ie over 2 jaar o.i.d. versleten is heb je voor 1,80 weer een nieuwe.XLR kan ook wel maar deze raad ik aan.
Deze aan het uiteinde bij je "speaker-kant" www.new-line.nl/v/419
I'll take you to the KoffieShop...
BazzzzStandaard Lid
10-5-2005 12:11
en hoe sluit ik deze aan?

Zowel aan de versterker als aan de boxen?
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
PowerbeatStandaard Lid
10-5-2005 12:34
Je soldeert je rode en zwarte draad aan het chassisdeel, de eerste contra die ik je gaf. En aan het uiteinde van je speakerdraad monteer je de plug die ik je als laatste gaf. Dan kan je het op je speaker zelf nog eens doen. maar dat mag ik hopen dat je wel snapt, en anders kan je daar zelf ook vast wel achter komen. Remember, stroom kan op een hoop manieren lopen, als het maar een goed "rondje" is.
BazzzzStandaard Lid
10-5-2005 12:37
Ik zal het in de groep gooien..

In ieder geval bedankt.

Ik zal tegen de tijd dat het af is wel ergens een paar fotoos neer gooien.

Dat stroom in een rondje moet weet ik dan nog net wel... happy :)

Ik ben meer van het creatieve gedeelte en een paar mannen van het bouwen (broer is IT-er, vriend is bouwvakker en andere vriend doet bouwkunde) dus het moet goed komen.

Nogmaals thnx
PowerbeatStandaard Lid
10-5-2005 16:05
die IT-er komt er wel uit als je hem dat spul geeft. Ik weet alleen niet of je op de boxen vaste draad hebt zitten of ook van die klemmetjes? Als je daar ook klemmetjes op heb moet je 4 van die chassisdelen hebben en 4 pluggen.
BartsegersStandaard Lid
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
10-5-2005 20:53
resultaat mag je hier dmv een fotooke neergooien, ik ben errug benieuwd :)
PowerbeatStandaard Lid
11-5-2005 13:02
idd een grappig idee.
BazzzzStandaard Lid
11-5-2005 14:44
als het allemaal gaat passen wel ja....

het is vooral een kwestie van alles fatsoenlijk indelen in de kleine ruimte (l:39, b:29, d: 2*25 cm)

een computer is natuurlijk wel in te passen maar dan heb je het probleem van de stekkers en kabels...

Voorbeluisteren lossen we op met een gesponsorde 5.1 geluidskaart (Soundblaster) maarja, de ene poort moet dus wel aan de buitenkant (ivm koptelefoon) en de andere poort moet intern blijven om naar de versterker te gaan... (Ook nog geen oplossing voor)

Verder moet alles wel hufterproof zijn... maw... redelijk waterdicht (vooral de onderkant) en geen uitstekende delen (althans zo min mogelijk) en ook geen delen die er makkelijk af kunnen vallen...
PowerbeatStandaard Lid
11-5-2005 16:27
gewoon een 5 pens xlr aan je headphone solderen, en aan je geluidskaart een 3,5 mm neem ik aan, naar een XLR-contra, je moet niet te moeilijk denken. voor de indeling van de aders zou je techtalk even door moeten kijken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)