Forum > Licht

Velleman DMX - USB Controller "K8062"

(48 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
MarqueStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2003
Laatste: 15-6-2005
Berichten: 4
9-4-2005 16:20
Hallo Allemaal,

Ik heb een week geleden de overstap gemaakt van mijn 19"DMX controller naar de DMX-USB controller K8062 die dus via de PC aangestuurd kan worden.

Het "USB-blokje" werkt goed maar ik vind de erbij gegeven software zo bagger!!!
Nu ben ik gaan zoeken naar een alternatief DMX-programma en ben ik bij FREESTYLER beland. www.freestylerdmx.be/

Dit is voor de beginner een leuk programmaatje, maar wat ik dus nu zoek is een Programma of een patch of iets dergelijks om de Programma's DASLIGHT of SUNLIGHT te kunnen laten aansturen via de Velleman DMX - USB Controller "K8062"

Dit omdat ik nogal wat Martin Macs (30 stuks) moet kunnen aansturen.

Iemand een oplossing hiervoor, want ik heb alles al uitgeprobeerd tot nu toe?

Greetz Marc
Knowledge is power!
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
9-4-2005 16:29
Geen oplossing, en ik hoop ook eerlijk gezegd dat je die ook niet vind.sneaky :V
Als je sun/daslight wilt, dan koop je die inclusief de hardware.
Anders zou je lekker sunlite kunnen downloaden en de goedkoopste velleman i'face kunnen kopen.
Ik ben benieuwd hoelang sunlite dan nog verkrijgbaar zou zijn.

Als er genoeg budget is om 30 macs te huren cq te kopen, dan is er ook genoeg budget om sunlite aan te schaffen.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
Berichten: 278
9-4-2005 19:19
ik heb zelf ook z'n usb k8062 gekocht maar die is kapot gegaan na gebruik met de software van Raph. ( freestyler dmx ).
de dmx waardes begonnen te flippen dus niet meer stabiel.3
zeer gekend probleem met die interface op die software dus let op !!!
mn orginele software wat ik bij de interface heb gekregen werkt nu ook niet meer fatsoenlijk.
de freestyler update's maken ook geen verchil ,flipt nog steeds.
hou me zeker op de hoogte met je eigen ervaringen. ( in het begin werkt het wel maar na een weekje is ie kapot bij mij ,zoals bij velen. )
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 431
10-4-2005 11:06
daslight is zeer goed programma om movings aan te sturen, en ook zeer geschikt om live in te grijpen!!
Fun is serious business!
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
10-4-2005 13:42
Wilt u een professionele PC Software voor het aansturen van licht in het algemeen, neem dan eens een kijkje naar de Chamsys software !

Hartelijke groeten,

Luc
MarqueStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2003
Laatste: 15-6-2005
Berichten: 4
10-4-2005 23:37
Hallo allemaal,

voor de mensen die wel met Freestyler willen werken heb ik nog een site gevonden waarop je nieuwe fictures kunt downloaden en in het programma kunt inladen.

users.pandora.be/freestylerdmx/fixturelist.htm

Veel plezier ermee!

Greetz Marc
Knowledge is power!
GunnieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-12-2004
Laatste: 3-7-2019
Berichten: 76
11-4-2005 12:54

Marque schreef:

Hallo allemaal,

voor de mensen die wel met Freestyler willen werken heb ik nog een site gevonden waarop je nieuwe fictures kunt downloaden en in het programma kunt inladen.

users.pandora.be/freestylerdmx/fixturelist.htm

Veel plezier ermee!

Greetz Marc
je kan ze natuurlijk ook zelf maken happy :)
ik heb nog niets negatief gevonden aan de Velleman interface samen met Freestyler en ik heb de fixture files voor men Dynamo's zelf gemaakt. duurt echt niet lang happy :)
FreeStylerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 21-8-2011
Berichten: 20
11-4-2005 22:52
Hallo iedereen

Als eerste zou ik iedereen willen bedanken voor de complimentjes over mijn software.

Ten tweede is het zo dat FreeStyler niet voor de problemen zorgt met deze interface. Met de meeste toestellen werkt deze interface perfect (getest met icolor4, emotion250 scans), maar andere toestellen hebben het dan weer moeilijk: 4 movingheads VDP250MH8 die opeens alles en niets doen. Mogelijke oorzaken zijn: de drivers van Velleman, USB poort, andere software / hardware,...

Met vriendelijke groeten

Raph
FreeStyler support & development
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-4-2005 23:14

FreeStyler schreef:

maar andere toestellen hebben het dan weer moeilijk: 4 movingheads VDP250MH8 die opeens alles en niets doen. Mogelijke oorzaken zijn: de drivers van Velleman, USB poort, andere software / hardware,...
Alles en niets klinkt als "flippen"
Dus als ik dat zo hoor kan het aan de DMX lijn liggen, daar weet ik ondertussen alles van sneaky :V (wat een ellende)
DMX merger gaf de juiste oplossing. (mede dankzij de tip van Bart)

martin.
kvm entertainment
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
Berichten: 278
12-4-2005 04:24
Klopt Raph.
Ik kraak absoluut je software niet af hoor is echt toppie/
En of het aan de interface zelf ligt kan ik ook al niet zeggen.
Ook al zou het dan toch aan de software liggen ,er staat duidelijk dat het op eigen risico is die soft.
Dus ik geef hier niemand de schuld hoor.
maar wil alleen mensen erop attent maken dat de genoemde velleman interface voor problemen kan zorgen ,eigen ervaringen en veel mensen gezien met zelfde probleem.
Als je toch Freestyler wilt gebruiken wat sterk aan te raden is door mezelf ,opteer dan voor een andere interface wat wel perfect werkt( prijs is zelfde ).
Er passen zeer zeer veel interfaces op https://www.freestylerdmx.be

en ik kan jullie verzekeren dat het niet aan de toestellen ligt ! maar echt aan de interface.
ik had de avond voordien een feest gedaan met de soft. en velleman en alles ging perfect, na een reboot om de pc weer wat meer geheugen te geven was alles om zeep en werkte de interface niet meer.
Maargoed mss is dit wel gekomen door een onverwachte usb stroomstoot of zo van het rebooten ,daar kan ik ook niet over oordelen waar het aan ligt.
Nu zijn de dmx waardes zeer onstabiel net alsof hij te trage of te vlugge aansturing krijgt door de usb. je zegt bv dmx waarde 200 ,dan gaat hij tussen 180 en 200 flippen.
de test werkt wel dus zonder usb aansturing van de pc doormiddel van test-knopje op interface.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)