Forum > Geluid

versterkerkeuze o.a. peavey PV1500

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
EmweStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-3-2005
Laatste: 2-4-2005
Berichten: 3
27-3-2005 12:20
na een 15-tal jaar uit de bussness te zijn geweest heb ik nu een stel kids die zelf muziek spelen en soms eens een fuif draaien.
had vroeger een stanford ampli, maar die maken ze nu niet meer, gekoppeld aan 2 full-range kasten van 1200 W RMS van jawel Philips.
Nu na zo een beetje rondgeneusd te hebben is de keus voor een nieuw setje gevallen op een set kasten van peavey nl PRO-15 maar voor de ampli twijfel ik tussen de peavey PV1500, de Behringer EP2500, QSC 850, yamaha P2500S en de crown xls402.
op het eerste zicht lijken de ampli te zwaar voor de kasten maar de kasten worden aangevuld met peavey baskasten.
wie oh wie helpt mij de knoop doorhakken
alvast bedankt
marc
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
27-3-2005 12:24
Volgende keer een betere titel aub.
En ga nu eens eerst in de zoekmachine de types intypen, en lees je eens in.
Bijna alle informatie wat je zou willen weten, is al aanwezig op ons forum.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
EmweStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-3-2005
Laatste: 2-4-2005
Berichten: 3
27-3-2005 12:27
excuseer voor het ongelukkig gekozen onderwerp maar ben toevallig op dit forum geraakt en zag door het bos de bomen niet meer.
als ik het begrijp zoek ik op type versterker en zoek dan zo verder.
bedankt
marc
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
27-3-2005 13:58

emwe schreef:

na een 15-tal jaar uit de bussness te zijn geweest heb ik nu een stel kids die zelf muziek spelen en soms eens een fuif draaien.
had vroeger een stanford ampli, maar die maken ze nu niet meer, gekoppeld aan 2 full-range kasten van 1200 W RMS van jawel Philips.
Nu na zo een beetje rondgeneusd te hebben is de keus voor een nieuw setje gevallen op een set kasten van peavey nl PRO-15 maar voor de ampli twijfel ik tussen de peavey PV1500, de Behringer EP2500, QSC 850, yamaha P2500S en de crown xls402.
op het eerste zicht lijken de ampli te zwaar voor de kasten maar de kasten worden aangevuld met peavey baskasten.
wie oh wie helpt mij de knoop doorhakken
alvast bedankt
marc
Om te beginnen vind ik het ook heel fijn dat de "ouderen" het PA, Live en DJ gebeuren waarderen, en helemaal als jouw eigen kids het nog eens dunnetjes overdoen :) Ik moet nog de nodige jaren wachten en eerst aan mij eigen kids gaan beginnen :)

Ne heb ik tot voor kort ook met Philips speakers gedraaid, echter 1200 Watt voor Philips speakers blijft voor mij erg ongeloofwaardig. Feit is wel dat Philips speakers het erg goed deden in het PA gebeuren, het rendement is zeer hoog, maar de vermogens zijn laag. De sterkste 12" Philips speaker die ik ken is de AD 12200 P8 met 100 Watt RMS. De oudere 12" PA speakers van Philips is de AD 12100 HP8 en AD 12100 M8 met vermogens van resp 50 Watt en 25 Watt RMS. Geloof niet de oude muziekvermogens van Philips. Toch kunnen deze speakers met gemak het dubbele vermogen verwerken naar mijn ervaring, maar meer ook niet.

Huidige speakers kunnen elektrisch veel vermogen hebben vanaf 300 Watt en meer bij 15" modellen. Mechanisch zijn zij eerder aan de limiet, maar elektrisch ga ik tot 600 Watt bij een DAP K-115 speaker als topkast.

Zelf heb ik 2x DAP P-1600 versterkers van 2x 900 Watt RMS in 4 Ohm voor PA en 2 Chinese OEM bakken van elk 2x 750 Watt RMS in 4 Ohm voor monitoring. De versterkers zijn voor mijn doel veels te zwaar en de luidsprekers kunnen het dubbele tot 3 voudige aan vermogen krijgen. Om de zaak in het gareel te houden gebuik ik compressors/limiters. Hoewel ik inlever aan dynamiek, blijven de speakers gespaard, klinkt het geluid met minder vermogen een stuk harder en bovenal: heel zuiver. Versterkers zie ik nooit in de clip gaan, ondanks dat ik niet in paniek raak voor een af en toe clippende versterker.

Verder raad ik je aan om 2 versterkers te nemen en actief te gaan filteren met een digitale crossover. Met name tussen baskasten en toppen valt zowel kwalitatief als kwantitatief veel winst te behalen.

TCMC
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
27-3-2005 14:42

emwe schreef:

maar de kasten worden aangevuld met peavey baskasten.
Bedoel je hiermee die Pro Sub? Ik weet dat het niet echt een goede manier is om uit te proberen in de winkel, maar toen ik de combinatie Pro15/Prosub hoorde, was er weinig verschil met, en zonder te merken. Misschien dat jij ze onder andere omstandigheden hebt gehoort? daar zou ik graag dan wat ervaringen over horen tegen die tijd wink ;) (als je andere van plan ben te komen heb ik niks gezegt wink ;) )

Ik heb zelf een setje Pro15's en stuur deze aan met een DAP Palladium 1200, en dat gaat in ieder geval prima kan ik je zeggen. Ben zelf erg gek van deze combinatie.
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
EmweStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-3-2005
Laatste: 2-4-2005
Berichten: 3
27-3-2005 16:16
ik bedoel inderdaad de pro sub.
heb ze niet gehoord maar de verkoper zei dat ze een vollere bass gaven.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
27-3-2005 16:19
Maar, is een Dap-Palladium niet veel meer in verhouding tot deze speakers? Ik vind dat je qua prijsklasse in verhouding te veel aan Amp uitgeeft. Had je beter iets meer in de speakers kunnen steken.shut up :X Correct me, if i'm wrong
I'll take you to the KoffieShop...
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
27-3-2005 16:34

emwe schreef:

ik bedoel inderdaad de pro sub.
heb ze niet gehoord maar de verkoper zei dat ze een vollere bass gaven.
Ik heb ze zelf gehoort (ookal was dit niet in ideale opstelling) en was absoluut niet onder de indruk in ieder geval. Ik zou ze dus zeker even gaan beluisteren.

Het ging bij mij zo: Pro 15 stond direct op sub (zonder paal dus, en direct op de grond). Eerst alleen pro 15, daarna via dezelfde versterker via sub naar Pro 15, en ik hoorde amper verschil...
Maar, is een Dap-Palladium niet veel meer in verhouding tot deze speakers? Ik vind dat je qua prijsklasse in verhouding te veel aan Amp uitgeeft. Had je beter iets meer in de speakers kunnen steken.
Bij mij voldoet de p1200 inderdaad prima op deze speakers, en vindt het ook een beetje overdreven om een betere versterker erop te zetten. Hij doet wat ie moet doen, voor weinig geld.

Ik blijf erbij dat dit een topset is, maar kijk even goed naar de subs...
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
27-3-2005 16:38
Door de budget speakers komt de amp(klasse hoger als je het mij vraagt) niet tot zijn recht. De speakers bepalen namelijk het geluid voor het grootste gedeelte. Je zal dus het verschil niet-amper horen met een Dap Palladium bijvoorbeeld
I'll take you to the KoffieShop...
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
27-3-2005 20:32

Powerbeat schreef:

Door de budget speakers komt de amp(klasse hoger als je het mij vraagt) niet tot zijn recht. De speakers bepalen namelijk het geluid voor het grootste gedeelte. Je zal dus het verschil niet-amper horen met een Dap Palladium bijvoorbeeld
Het is maar net waar je tevrede mee ben. Over de PEavey's zeg ik: Prima speakers voor weinig geld, komt heerlijk geluid uit. Over de palladium zeg ik: Doet wat ie moet doen, niet meer, niet minder. Hoe plaats je dan het een boven het ander? De prijs? De specificaties? Hoelang iets meegaat? Ik denk dat dat erg moeilijk te zeggen is, en helemaal als er zo weinig mensen zijn die ervaring hebben met deze speakers.
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug

Terug naar forum Reageer (zonder quote)