Forum > Zelfbouw Speakers

superspeakers.nl

(53 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
13-3-2005 14:05
is er iemand van hier die op deze site een rol speelt ?

https://www.superspeakers.nl

ik vind de opzet er netjes uitzien ook de subs met dubbele lab12.

ik ben zeer benieuwd naar de gedachten gang achter deze speaker van hun

MSP OS-1 Full Range Speaker
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
13-3-2005 16:11

bartsegers schreef:

is er iemand van hier die op deze site een rol speelt ?

https://www.superspeakers.nl

ik vind de opzet er netjes uitzien ook de subs met dubbele lab12.

ik ben zeer benieuwd naar de gedachten gang achter deze speaker van hun

MSP OS-1 Full Range Speaker
Ik heb ook 2 LAB12's in een bandpasskast gehad..Gaat extreem diep en klinkt super vet, maar gaat niet denderend hard..Wel een zware amp erop happy :)
[..It's the size of you horn that counts!..]
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
13-3-2005 16:14
maar jij bent niet een actief lid van die site neem ik aan dan.

ik vraag me af welke speakers er in die andere kasten zitten 15" en 18" versie van die lab. naar mijn mening zal dat niet veel dieper gaan.
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
13-3-2005 16:59
Leuke subs maar oerlelijke tops shut up :X
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
13-3-2005 17:47
bedankt voor de bijdrage, maar misschien is efficientie wel een belangrijkere factor dan uitstraling.
zal afwachten zijn tot ze met meer info komen of die site.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-3-2005 17:57

bartsegers schreef:

maar jij bent niet een actief lid van die site neem ik aan dan.
Ik snap dat je meer wilt weten over de luidsprekers, maar van bovenstaande vraag begrijp ik helemaal niks. Actief lid van de site? Dit is gewoon de website van een luidsprekerbouwer, that's all. Als één van de actieve forumleden dit bedrijf heeft opgezet of er voor werkt, dan hadden we dat al lang geweten.
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
13-3-2005 19:15
ja tis een lastige, ik bedoelde gewoon dat diegene waar ik naar verwees, op Die site actief was. (lees het als: iets mee te maken heeft)
SuperspeakersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2005
Laatste: 14-3-2005
Berichten: 5
14-3-2005 09:11
Hallo allemaal,

Ik ben Willem Middelkoop van de website www.SuperSpeakers.nl

Ik zal de MSP 12 even toelichten:
De twee LAB 12 speakers die in deze kast zitten, hebben we dusdanig geplaatst dat er een enorme druk wordt opgebouwd. Wat dus al gezegd werd, de LAB12 gaat enorm laag. Maar door deze extra druk erbij te doen gaat hij ook nog eens heel hard.
In onze testruimte hebben wij <25Hz weggekapt en krijgt de speaker tot ongeveer 200Hz. Met een enkele versterker van 2x 400 Watt zorgen we voor input twee van deze bass speakerkasten. Ze produceren zoveel geluid en trillingen dat het stof in onze werkplaats en de oude vertrouwde wandklok al menig maal zijn neergestort.

Het klinkt misschien als pure kul dat dit totaal anders klinkt dan dat jullie gewend zijn, maar het is echt waar. Op dit moment worden onze speakers ook verkocht via de Eminence importeur hier in Nederland. Echter willen wij ze ook via onze site aanbieden en daarom zijn we gisteren begonnen met de promotie daarvan.

Prijzen en gedetailleerde info komt waarschijnlijk vandaag, anders morgen. Over de 18" en 15" kan ik op dit moment alleen melden welke speaker erin zit.
De 18" heeft een 2x een SigmaPro Eminence speaker aan boord.
De 15" is momenteel uitgerust met 2x Delta 15, maar die willen we graag vervangen omdat we ontevreden zijn over de prestaties. Op zich produceert hij prima geluid, maar in vergelijking met zijn grote en kleine broer is het minder.

Een ieder die dus geïnteresseerd is wil ik dan ook vragen om een keer te komen luisteren. Het is echt de moeite waard.

Over de OS series:
Dit zijn ontwikkel speakers (vandaar de O en de S) en daarom ook behalen dezen niet het topresultaat wat de MSP 12, 15 en 18 halen. Toch wordt er bij deze speakers ook al een druk opgebouwd en klinken ze behoorlijk goed. Maar we verkopen ze niet als zijnde "topmodel".

Over tops:
Deze zijn inderdaad puur gemaakt op effientie. In de kast zit een zelf gemaakte (gebogen hout) hoorn welke het geluid van een achterliggende (goedkopere) speaker enorm versterkt. De top past dus prima bij de onderstaande bass speakerkast omdat ze beide zorgen voor een enorm dragende geluidsgolf.

De aansturing
Belangrijk bij deze set is dat de aansturing van hoog/midden en laag gescheiden is. Dit hebben wij gedaan d.m.v. een simpele crossover welke al voor luttele bedragen verkrijgbaar zijn. Dit zal jullie ongetwijfeld niet onbekend zijn.

Voor meer vragen kun je altijd even een e-mail sturen naar willem@superspeakers.nl of een berichtje plaatsen in dit forum. Ik zal dit in de gaten houden.
Mega geluid voor een super prijs...
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
14-3-2005 10:16
Okey ik schroef mijn mening een beetje bij. Ik meen het echt geweldige subs kwa uitstraling. Maar als ik nu moet zeggen dat die tops er echt mooi bijpassen. Mischien kwa geluid wel maar. Als ik naar de subs kijk Vind ik het ontwerp van de top een beetje ja hoe moet ik het zeggen vreemd. Echt lelijk haal ik terug. Erg bijzonder. Plat een beetje E.T Foon Home ontwerp. Wel gewaagd.

Een ander mag er anders over denken. Dit is mijn mening. En wil ze graag eens horen.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
SuperspeakersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2005
Laatste: 14-3-2005
Berichten: 5
14-3-2005 10:51
De tops zijn ook nog in ontwikkeling, en het is ontwerptechnisch mogelijk dat we ze verwerken in de MSP bassluidspreker zelf. Dus dan krijg je één kast die full range is. De opzet zoals die op de foto is, is puur gericht op prestatie. Dat we werken aan een betere uitstraling voor de top is waar.

Ik heb in middels prijzen voor de speakers:
MSP 12 (2x Eminence Lab 12" 400Watt RMS ) € 865,-
MSP 15 (2x Eminence Karpa 15" LF ) € 795,-
MSP 18S (2x Eminence Sigma Pro 18" ) € 895,-
MSP 18K (2x Eminence KiloMax 18") € 1030,-
MSP T1 (het topje met daarin, voorlopig richtprijs) € 325,-
Voor alles krijgt u netjes een factuur met BTW. Genoemde prijzen zijn exclusief 19% BTW.

Vanavond zorg ik voor detailfoto's van onder meer de binnenkant van de MSP 12, de aansluitingen aan de achterzijde, de top en meer. Deze zijn dan te vinden op de site.

>> Wijzigingen in prijzen en in technische specificaties voorbehouden.
Mega geluid voor een super prijs...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)