Forum > Off-Zone

platenwasmachine

(18 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
10-2-2005 12:11
https://www.hifi.nl/allesover.php?id=1682

OHHHH,wat een fijne pagina!!!(hartkloppingen,broek die te strak gaat zitten laugh :D )
Ff naar beneden daar staat een nieuwe plaatwasmachine.
Voor de prijs van 325 euro.
Ik heb deze besteld en is over twee weken in huis.
Mocht dit nou naar behoren werken dan is eindelijk een platenwas machine voor iedereen bereikbaar.
Ik hou u op de hoogte.
Wellicht is er iemand die m al kent?
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJJDStandaard Lid
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
10-2-2005 12:31
Haha de naam is wel grappig, Okki Nokki.
Maar wat is het verschil met een borsteltje van €7,50?
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
10-2-2005 12:32
Maar wat zie ik daar ook staan:
Speakerland demonstreerde met twee identieke Marantz CD spelers om aan te tonen dat het verschil bestaat tussen een normale cinch stekker aan een Kimber kabel en een WBT Nextgen aan hetzelfde type Kimber kabel. Elke toehoorder kon een behoorlijk verschil waarnemen tussen de stekkers. Waarmee is aangetoond dat zelfs een cinch stekker een set kan maken of breken.
ZUCHT!
Door internet beperkt
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
10-2-2005 12:54
Gedemineraliseerd water + een beetje dreft voor de vette vingers werkt ook prima.

Met een natte doek veeg je dan zo alles van je plaat af, daarna ff een keer de borstel er over heen en hij klinkt weer als nieuw.

299€ voor een bakkie waar een borstel op gemonteerd zit die ook nog is een beetje vloeistof omhoog pompt vind ik wel een beetje aan de dure kant.
Er is een goedkopere oplossing -> https://www.recordcase.de/cosmoshop/pix/a/g/1084814639-2646.jpg

Gewoon disco antistat gebruiken. Dat setje staat bij mijn ouders waar ook hert grootste deel van mijn collectie staat. Als ik wat van daar hier mee naartoe neem gaat het ff snel door die machiene en je bent klaar.
Kost pak um beet 40€, moet je alleen wel zelf slingeren razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FredjeStandaard Lid
10-2-2005 14:02
Zat er al op te wachten wink ;)
Ik ken die dingen.
Maar er gaat niets boven een goede platen was machine.
Vele meningen en waarheden.

Laat ik het zo brengen.
Daar ik al vele malen gebruikt gemaakt heb van een plaat wasmach. (welliswaar de dure machines)en het resultaat meer dan super is schaf ik graag een dergelijk machine aan.
Enne....met de hand ronddraaien,laten drogen etc etc
is heel leuk voor 20 stuks vinyl maar om nou een collectie erdoor te gooien,dan ben ik 3 maanden bezig en zit met nat vinyl elke keer(de machine zuigt ze meteen droog wink ;) )
Maar dat is mijn mening en ervaring met dit soort machines.

enne 299 euro is niks als de machine werkt,normale prijs vanaf 996 en doorlopend tot 2800 euro.
groet
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
10-2-2005 14:13

fredje schreef:

Enne....met de hand ronddraaien,laten drogen etc etc
is heel leuk voor 20 stuks vinyl maar om nou een collectie erdoor te gooien,dan ben ik 3 maanden bezig en zit met nat vinyl elke keer(de machine zuigt ze meteen droog
Je moet het ook alleen doen wanneer nodig Fred razz :p

Je gaat je scooter toch ook niet nog ff een keer wassen als ie nog schoon is wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FredjeStandaard Lid
10-2-2005 14:15
heb jij wel s gezien hoe collectors er uit zien uit begin 90,die daarna nooit meer schoongemaakt zijn laugh :D
lees je mail ff
groet
MutzStandaard Lid
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
11-2-2005 11:56
Hey Fredje

Ik heb zelf ook die antistat , en die werkt meer dan perfect. Echter die is wel even heel wat goedkoper dan die van jou. Gekocht bij een dergelijke zaak als die link van jou.
De resultaten van de wasbeurten zijn overweldigend. Ook het antistatische effect van het wasmiddel werkt goed.

mutz

Heb nog even gekeken naar jou link, maar het principe van beide wasmachines is hetzelfde. Enig verschil is dat ik een schoonmaakreservoir heb waardoor de plaat gaat. Die zit niet op deze wasmachine. Hoe wil je op die wasmachine van jou de plaat fatsoenlijk nat maken? Alles loopt er weer vanaf. En even puur fysisch gezien is het altijd beter om stof en dergelijke op te lossen in een grote bulk omdat dan als het ware de drang van de stof en het vuil groter is om in het water te trekken. Bijkomend voordeel is dat je flink wegspoelt.
Borstelwerking lijkt ook hetzelfde. Verder hoeft jij aleen op een knop te drukken en moet ik dan weer zelf draaien, maar ach fitness ...
niet nodig
DacideStandaard Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
11-2-2005 12:48

DJ Sietse schreef:

Maar wat zie ik daar ook staan:
Speakerland demonstreerde met twee identieke Marantz CD spelers om aan te tonen dat het verschil bestaat tussen een normale cinch stekker aan een Kimber kabel en een WBT Nextgen aan hetzelfde type Kimber kabel. Elke toehoorder kon een behoorlijk verschil waarnemen tussen de stekkers. Waarmee is aangetoond dat zelfs een cinch stekker een set kan maken of breken.
ZUCHT!
Gadverdamme, haal die groene stift maar weer te voorschijn. wink ;)

André: Komen er nu ook van die flashbacks voorbij razz :p
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 23-11-2024
11-2-2005 14:23
Yep... Ik zal straks even in de "doos" duiken en m'n veel te dure Kimber en Monstertjes er weer bij pakken. Natuurlijk moet ik ook nodig m'n WBT'tjes weer eens oppoetsen... En dan natuurlijk het speciale keramische ocal voetje met gedraaide vergulde contacten (voor het E88CC buisje)... Kostte een paar centen (vrijwel net zoveel als de buis in kwestie) maar dan hoor je ook wat hoor... Waanzinnige verschillen. Voorheen rammelde m'n portemonee als een gek en was hij niet meer te tillen... Nu is hij zo leeg als het maar kan. Zie je wel dat je duidelijk verschil hoort tussen kabels onderling???

Formule voor vinylreiniger staat wel in het forum. Kost een appel en een ei (of je laat je naaien natuurlijk en koopt dat dure spul).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)