Forum > Licht

easy scan pinbezetting van de jack

(54 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
9-12-2004 20:34
Ik ben ff voor Fred een panneeltje aan het maken voor zijn easy scans te bedienen.
Ik heb vandaag ff bij hem staan te pielen om te kijken hoe de pinbezetting van de jack is,
en kwam tot de conclusie dat het signaal om de gobo te wisselen door de tip en de ring van een stereo jack te maken.

Mijn vraag is:
Zou het ook lukken als ik een mono jack gebruik;
en daar de sleeve en de tip van laat maken?
Ik had helaas niet de mogelijkheid om dat even uit te proberen met een mono jack.

Ik heb namelijk nog een berg van die mono jacks hier liggen, dan kan ik die lekker gebruiken.

Dus als iemand het weet of ff kan kijken of er niks anders op de sleeve zit bij de easy scan, zouden ik en fred je erkentelijk zijn happy :)

Graag wel zeker weten aub;
Geen misschiens, of ik dachts sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-12-2004 23:03
Ik had helaas niet de mogelijkheid om dat even uit te proberen met een mono jack.
Die stereo jack had je toch door kunnen verbinden Mono..

Geen idee of de sleeve ook gebruikt wordt, even de scan loshalen dus.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
9-12-2004 23:09

Tom schreef:

het signaal om de gobo te wisselen door de tip en de ring van een stereo jack te maken.
-----------------------
Ik heb namelijk nog een berg van die mono jacks hier liggen, dan kan ik die lekker gebruiken.
Lezen KVM lezen....... wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-12-2004 23:12
heb ik gedaan. wink ;)

Je had niet de mogelijkheid om het bij fred uit te proberen daar je een stereo jack had, die had je dus mono moeten maken, ring en sleeve doorverbinden.

Je had dus wel de mogelijkheid om het uit te proberen maar niet aan gedacht misschien?

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
9-12-2004 23:16
kijk, zo gaan dingen nou stuk......
Je weet toch nooit hoe en wat er vanbinnen is aangsloten als je hem niet open hebt gehad?
Als je dat zomaar sluit, en je weet niet wat voor elektronica er achter zit, kan je met kortsluiting het zo maar kapot maken hoor.

FF aantippen kan misschien nog wel goedgaan, maar als het continue sluit, weet je niet wat er gebeurd....

Vandaar dat ik even vraag of iemand hem open heeft gehad, en WEET hoe het zit.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
10-12-2004 00:35
Als het apparaat al kapot gaat door er i.p.v. een stereo, een mono jack in te pluggen......... In the real world kan dat ook makkelijk gebeuren.

Als de enige functionaliteit het wisselen van gobo's is, en dit door tip-ring gebeurd, dan mag ik toch aannemen dat de sleeve verder geen nut heeft. Daarnaast is de kans op die sluiting er inderdaad ook als je de jack erin steekt..
Lijkt mij vergezocht..

Puntje bij paaltje -> kan je ook niet helpen.
SP-AudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2003
Laatste: 4-10-2011
Berichten: 96
10-12-2004 01:16
Tip en ring is idd wisselen van gobo.
aarde (grootste ring) en tip is de timer functie, dus gewoon per 5 sec verwisselen van gobo indien er geluid is.

Die easyscans zijn van mij geweest wat ik gedaan had, was 4 stereo jacks doorgelust op een verdeelblokje met een drukknopje erop, dat ik dus de ring en de tip doorverbond. daardoor verwisselde de gobo's. Je zou er ook een timertje op kunnen maken die automatisch om de paar seconde een puls geeft waardoor de tip en ring doorverbonden worden.

hoop je hiermee een beetje op weg geholpen te hebben. (sturing heb ik helaas niet meer)
(maximaal 120 tekens)
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
10-12-2004 08:44
Monojackkabeltje werkt idd ook, hier ook een tijdje gebruikt...
Waar zit de cut op dit apparaat?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
10-12-2004 10:22
Sander, bedank voor je heldere uitleg,
ik weet nu zeker dat ik dus stereo jackjes moet gebruiken.

Dus even resumerend;
1. als je de jack er in steekt worden de interne controle functies van de scan allemaal onderbroken en beweegt alleen de spiegel nog op geluid.
2. Als je een schaklaar maakt die de tip en de sleeve schakeld, dan wisseld hij de gogbo's om de 5 seconden van alle scans te gelijk
3. Als je een drukknop maakt tussen de tip en de ring, dan wissel je manueel de gobo's.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
10-12-2004 13:54
Hey Tom,

Hij oppert een idee gisteren en is nu al helemaal in de workshopmood.
Verveel je je Tom laugh :D

Nou dan kom ik wel schilderen bij je.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)